Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Takker for svar - ikke noe man ønsker å gjøre ofte det der. (PS. Norgespakke finnes visst ikke mer). Det er jo greiest om man får solgt det "på døren" for å si det slik.

Norgespakke: http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/pakker/norgespakken-sende-pakke-i-norge - Mulig de ikke opererer med Norgespakke-esker lenger.

 

Da jeg solgte et objektiv like før jul sendte jeg som Norgespakke og skrev ut adresselapp hjemme. Så lenge man har forskuddsbetaling som krav vet kjøper hva den må forholde seg til. Jeg gjorde kjøper oppmerksom på at den dyrere postoppkravmetoden ikke hadde noen praktiske fordeler.

 

OK. Men da jeg skulle sende en julegave sist jul så fikk jeg en eske ja, men de sa det var slutt på disse ferdig-frankerte Norgespakkene nå. Tar vel litt tid for å modnes dette hos meg.Og jeg kommer nok til å savne det gode macro objektivet, 60mm, vanskelig å få noe bedre enn det.

Lenke til kommentar

OK. Men da jeg skulle sende en julegave sist jul så fikk jeg en eske ja, men de sa det var slutt på disse ferdig-frankerte Norgespakkene nå. Tar vel litt tid for å modnes dette hos meg.Og jeg kommer nok til å savne det gode macro objektivet, 60mm, vanskelig å få noe bedre enn det.

Jeg tror faktisk at 45mm-en din er like god. Men jeg vet ikke om du har brukt 45mm-en like mye som et rent makro-objektiv?
Lenke til kommentar

 

OK. Men da jeg skulle sende en julegave sist jul så fikk jeg en eske ja, men de sa det var slutt på disse ferdig-frankerte Norgespakkene nå. Tar vel litt tid for å modnes dette hos meg.Og jeg kommer nok til å savne det gode macro objektivet, 60mm, vanskelig å få noe bedre enn det.

Jeg tror faktisk at 45mm-en din er like god. Men jeg vet ikke om du har brukt 45mm-en like mye som et rent makro-objektiv?

 

Ja, 45mm'n min er vel det nærmeste jeg kan komme, om det ikke skulle komme noe enda bedre på markedet der. Men Canon utstyret med 60mm er enklere å fokusere helt presist manuelt med.

Lenke til kommentar

Tenkte bestille stort print på www.japanphotoxxl.no , ca 120x80 eller noe i den duren.

bildet jeg har er 3738x2492

Hvilket bildestørrelse er best til det i cm? samt, evt. annet sted som kan anbefales? tenkte en ca 120cm da det passet fint på vår gedigne vegg, litt usikker om jeg skal ta skumplate eller akryl eller alu eller hva, men, hvilket format er best med tanke på oppløsninga på bildet?

Lenke til kommentar

Tenkte bestille stort print på www.japanphotoxxl.no , ca 120x80 eller noe i den duren.

bildet jeg har er 3738x2492

Hvilket bildestørrelse er best til det i cm? samt, evt. annet sted som kan anbefales? tenkte en ca 120cm da det passet fint på vår gedigne vegg, litt usikker om jeg skal ta skumplate eller akryl eller alu eller hva, men, hvilket format er best med tanke på oppløsninga på bildet?

http://support.japanphoto.no/bilder-forstorrelser/bilder/optimal-opplosning-paa-filer/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selger støtt og stadig fotografier via mitt enkeltpersonforetak. En fin ekstrainntekt. Men har et irriterende problem. Selger innimellom til venner og bekjente, og en stor del av disse har ikke gjort opp for seg. Det er snakk om 10000,- utestående. Har sendt faktura, har sendt purringer. Har kommunisert på telefon/Facebook, men det er alltid samme svaret: Setter inn pengene over helgen. Du får pengene når jeg får lønning, osv.osv. Det er bilder jeg har arbeidet i mange timer med. Har utgifter på printing og porto. Det rare er at det er bare venner og bekjente som ter seg slik. Selger jeg til noen ukjente, så blir fakturaen som regel betalt sporenstreks. Jeg har ikke lyst til å sende ting til inkasso, men er rimelig pissed off! Tror de at de skal slippe å betale fordi at de er kjenner meg? Fine venner.. :(

Lenke til kommentar

Selger støtt og stadig fotografier via mitt enkeltpersonforetak. En fin ekstrainntekt. Men har et irriterende problem. Selger innimellom til venner og bekjente, og en stor del av disse har ikke gjort opp for seg. Det er snakk om 10000,- utestående. Har sendt faktura, har sendt purringer. Har kommunisert på telefon/Facebook, men det er alltid samme svaret: Setter inn pengene over helgen. Du får pengene når jeg får lønning, osv.osv. Det er bilder jeg har arbeidet i mange timer med. Har utgifter på printing og porto. Det rare er at det er bare venner og bekjente som ter seg slik. Selger jeg til noen ukjente, så blir fakturaen som regel betalt sporenstreks. Jeg har ikke lyst til å sende ting til inkasso, men er rimelig pissed off! Tror de at de skal slippe å betale fordi at de er kjenner meg? Fine venner.. :(

 

Dra på besøk.... med et balltre? :whistle:

Lenke til kommentar

 

Selger støtt og stadig fotografier via mitt enkeltpersonforetak. En fin ekstrainntekt. Men har et irriterende problem. Selger innimellom til venner og bekjente, og en stor del av disse har ikke gjort opp for seg. Det er snakk om 10000,- utestående. Har sendt faktura, har sendt purringer. Har kommunisert på telefon/Facebook, men det er alltid samme svaret: Setter inn pengene over helgen. Du får pengene når jeg får lønning, osv.osv. Det er bilder jeg har arbeidet i mange timer med. Har utgifter på printing og porto. Det rare er at det er bare venner og bekjente som ter seg slik. Selger jeg til noen ukjente, så blir fakturaen som regel betalt sporenstreks. Jeg har ikke lyst til å sende ting til inkasso, men er rimelig pissed off! Tror de at de skal slippe å betale fordi at de er kjenner meg? Fine venner.. :(

 

Dra på besøk.... med et balltre? :whistle:

 

Ja det er alltids en løsning. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...