Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RED Epic Dragon review: First camera to break the 100-point DxOMark sensor score barrier!

 

Det er litt uklart om de har testet med den nye OLPF.

I tillegg har Red nettopp publiser en Beta versjon av et nytt RAW prosessering verktøy som del av Redcine-X med navnet Advanced Dragon Debayer (A.D.D.).

Foreløbig bare for bruk ved avansert prosessering av stills, men vil etterhvert kunne brukes på video (hvis man har computer kraft nok).

 

A.D.D. is a new hyper-debayer algorithm for Dragon that spends a ton of time analyzing every single pixel and creating the best frame possible. It doesn't pull any punches, it processes everything at the highest degree possible and squeezes out every last ounce buried deep inside Dragon R3Ds.
It is incredibly expensive computationally... each frame will take seconds to process. The results are absolutely phenomenal.
Test bilde skutt med ISO 4000.
Øverst prosessert med ADD, underst er original bildet. (bildene henger sammen)
Ingen støy reduksjons verktøy er brukt.
(Hvorfor blir opplastede bilder presentert som små Thumbnails?)
post-157018-0-04233700-1393865603_thumb.jpg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

(Hvorfor blir opplastede bilder presentert som små Thumbnails?)

Mest av alt fordi ikke alle har 27+ tommer skjerm.

Invison (de som har laget forumprogramvaren) støtter to typer bildevisning av bildevedlegg. Den typen vi har nå, og en veldig, veldig elendig (etter min objektive og høyst korrekte mening) pop up-løsning.

Begge bruker thumbnails man må trykke på. Løsningen er å laste opp et annet sted og bruke knappen for å legge inn eksterne bilder (eventuelt skrive inn BB-koden manuelt om man er så pro).

Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uflaksen fortsetter å forfølge meg; mistet 5d II i saltvannet under en fotograferingsøkt i mørket for en knapp uke siden - selvfølgelig med et L-objektiv påmontert.. Blir dessverre gode gamle 50D resten av folkehøgskoleåret ++. Nå er med andre ord både harddisken og kameraet sendt inn til reperasjon. Var også ganske ironisk at kameraet ble ødelagt på en spontan 3-netters motivasjonstur som følge av ødelagt harddisk. Ny knekk på motivasjonen, men også den allerede svekkede økonomien:(

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg s-a-k-t-e og tydelig hva som er forskjell på et makro-objektiv og et "vanlig" objektiv med samme brennviddet når det brukes på motiver et stykke unna? Jeg forstår det bare ikke... :hmm:

Sannsynligvis ingen forskjell i det hele tatt når det gjelder motiv et stykke unna. Hvis det likevel er en forskjell så vil jeg også høre en eventuell forklaring.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg s-a-k-t-e og tydelig hva som er forskjell på et makro-objektiv og et "vanlig" objektiv med samme brennviddet når det brukes på motiver et stykke unna? Jeg forstår det bare ikke... :hmm:

I-n-g-e-n-t-i-n-g. Et makroobjektiv kan fokusere tettere på enn et ikke-makroobjektiv, ellers er det (også) som et "vanlig" objektiv. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Imponerende resultat og ikke minst interessant hvordan de har oppnådd det.

 

Hvis de samme teknikkene kan overføres til stillbildekamera, enten nå eller i framtiden når prosesseringskapasitet blir effektmessig billigere, så lover det godt for fortsatt forbedringspotensial.

 

Forøvrig er jeg mer spent på hva den nye 50 Mp mellomformat CMOS-sensoren klarer. Eller de hvis det er ulike varianter i Hasselblad H5D-50c, Phase One IQ250 og Pentax 645D II.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...