Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Forøvrig er jeg mer spent på hva den nye 50 Mp mellomformat CMOS-sensoren klarer. Eller de hvis det er ulike varianter i Hasselblad H5D-50c, Phase One IQ250 og Pentax 645D II.

Næh - ikke interessert i vanilje-utgaven av Hasselblads 50Mpx-kamera i det hele tatt - etter å ha sett på Lunar og Stellar vil jeg heller se en Crouching Tiger Hidden Dragon-utgave med karbon og veske i hvalforhud - først da vil jeg en gang gidde å se på hvordan sensoren yter. Og ja - så skal jeg også hanke inn toppgevinst i Viking-Lotto til første avdrag.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betaler du meg en vikinglotto toppgevinst skal jeg gladelig produsere et 1-off superkamera til deg med både karbon, hvalforhud og Croutching Tiger Hidden Dragon. Louis Vitton veske og leopardhatt med påfuglfjær skal du få med på kjøpet :p Overlevert av meg personlig i Dame Edna-kostyme.

Lenke til kommentar

Betaler du meg en vikinglotto toppgevinst skal jeg gladelig produsere et 1-off superkamera til deg med både karbon, hvalforhud og Croutching Tiger Hidden Dragon. Louis Vitton veske og leopardhatt med påfuglfjær skal du få med på kjøpet :p Overlevert av meg personlig i Dame Edna-kostyme.

Oooh - Hasselblad i Dame Edna-kostyme? Solgt!

Lenke til kommentar

 

Kan noen forklare meg s-a-k-t-e og tydelig hva som er forskjell på et makro-objektiv og et "vanlig" objektiv med samme brennviddet når det brukes på motiver et stykke unna? Jeg forstår det bare ikke... :hmm:

I-n-g-e-n-t-i-n-g. Et makroobjektiv kan fokusere tettere på enn et ikke-makroobjektiv, ellers er det (også) som et "vanlig" objektiv. :)

 

 

Takk - ikke rart jeg har vært forvirret! :wee:

Lenke til kommentar

To av de tre objektivene jeg bruker mest er makroobjektiver - ingen problemer med å bruke dem til "vanlige" ting. De er ikke alltid så lyssterke (mine er litt unntak, med f/2 og f/2,5), men pleier gjerne være spesielt gode og skarpe. :)

 

Det finnes noen få makroobjektiver som ikke kan fokusere til uendelig (som Canon MP-E 1-5x), men de tilhører sjeldenhetene.

Lenke til kommentar

Ble plutselig mer interessert i pentax, noen som forstår hvordan denne kan fungere? Den skal visstnok erstatte fatningen på pentax med en universalfatning som skal kunne ta mange forskjellige objektiver. Kan ikke helt se hvordan det kan fungere med tanke på registeravstand?

 

http://www.imaging-resource.com/news/2014/03/03/pentax-multi-mount-resurrects-lenses-nikon-olympus-contax-without-adapter

Lenke til kommentar

Hvis registeravstanden blir for lang så er den viktigste konsekvensen at man ikke får fokus på uendelig. Den nevnte adapteren klarer angivelig å gi fokus på uendelig for alle fatningene den støtter, unntatt Konica AR-fatningen. Det følger også med noen avstandsstykker for å tilpasse blant annet Nikon F.

 

Personlig er jeg skeptisk til å skru av originalfatningen og eventuelt få kalibreringstrøbbel for AF.

Lenke til kommentar

Betaler du meg en vikinglotto toppgevinst skal jeg gladelig produsere et 1-off superkamera til deg med både karbon, hvalforhud og Croutching Tiger Hidden Dragon. Louis Vitton veske og leopardhatt med påfuglfjær skal du få med på kjøpet :p Overlevert av meg personlig i Dame Edna-kostyme.

Var det kanskje en sånn en du mente, forresten? http://www.canonrumors.com/2014/03/its-finally-here-the-louis-vuitton-camera-bag/

lousivuitton.jpg

:D

Lenke til kommentar

 

Jadda ...

Du spurte ikke om du ble kastet ut av internet også da?

 

 

Jeg er så lei av sånne tullinger at jeg bare tenker på å få lagt på.

I perioder får jeg en haug av telefoner fra London (gjerne med noe fint som "Saville" i navnet) eller fra Hongkong. Singapore eller noe. Har begynt å bare legge telefonen på pulten og jobbe videre, og ikke legge på før jeg hører summetonen. Det hender det tar litt tid før de skjønner at de snakker ut i tomme luften!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...