Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som en merkelig greie.. Er den bare ment å bruke gammel nikon-optikk? Ser ut som at den ikke har noen form for blenderkontroll.

Dette kameraer er beregnet for kvalitetskontroll på et samlebånd og alt styres fra en datamaskin i samordning med produksjonen, kameraet kontrollerer at alle produserte enheter har samme utseende, hvis ikke blir de automatisk kassert.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Ah ok takk :) Jeg pleier å croppe bildene i lightroom til 16:9 hvis jeg syns det passer best. Trodde at den muligheten i kamera-menyen tilføyde ekstra vidde når man skyter bilder men hvis ikke er saken grei. :-)

Kommer an på hvilket kamera du har - men de fleste kameraene cropper inn i 16:9-modus. Det er vel bare noen veldig få micro Four Thirds-hus som bruker forskjellige utsnitt av sensoren når man endrer aspekt, og ikke bare cropper.

Lenke til kommentar

Flott at de ble hentet opp og at det gikk bra, men jeg liker ikke den risikoen de må ha tatt for å gjøre det. Ellers så skjønner jeg ikke hva det har med foto å gjøre.

 

Et lite forsøk på å relatere det til foto kan være følgende forslag: Mer bruk av fjernstyrte undervannsfartøy med kamera og kabel. Et sånt fartøy kunne kanskje klart å hente ut de forulykkede uten å sette menneskeliv i fare.

Lenke til kommentar

At det var risikofylt sier seg selv; men så lenge det var erfarne dykkere som gjorde jobben og planleggingen var ordentlig, så har jeg ikke noe problem med at de gjorde det. Syntes egentlig de norske myndighetene var litt vel overforsiktige her.

 

Nå er vi jo i chattetråden, så da hender det vi ramler litt utenom fotoverdenen. Det synes jeg er OK.

Lenke til kommentar

 

Det er det jeg liker med Finlendere.. de bryr seg ikke om at ting "ikke går an", de bare gjør det. Skulle ønske vi var okkupert av Finland istedenfor Norge.

Finske dykkere trosset ferdselsforbud og hentet opp sine døde kamerater

 

Vel, tror ikke det er Finske myndigheter som ha gjort dette stuntet så og sammenligne med Norske myndigheter blir helt feil.

 

Hadde foreksempel en kamerat av meg ligget på bunn av grotten så hadde jeg stilt opp med en gang på en unnsetningsekspedisjon.

Hvis det er noen som skal ha tyn er det i mine øyner lokalbefolkningen som ikke har tatt saken i egne hender og hentet opp de døde/assistert uavhengig i hva myndighetene har sagt.

 

Men det jeg ikke forstår er hvorfor ikke Norske myndigheter har brukt en UV-ROV til og hente opp de døde, det skulle være en relativ enkel jobb, eventuell hyrt inn Ronny Arnesen*.

 

* har vært med han/gjengen på noen ekspedisjoner på slutten av 80tallen, rå type.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...