Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Føler meg nesten truffet, såra, vonbroten m.m., men så kom jeg på at jeg allerede tilhører et yrke bestående av elitister og selvgode jævler, der jeg absolutt ikke er unntaket. Så... hva er galt med å være selvgod? Det er ikke som om jeg er det UFORTJENT, sånn som lærere.

Jeg sa ikke selvgod, jeg sa selvopptatt.

 

meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg meg. Det er fokuset. Ikke hva de gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre har lærere alt for høy jobbsikkerhet. Det er tilnærmet umulig å bli kvitt dårlige lærere. Kan ta et eksempel fra mitt eget liv. Ene læreren min hadde ikke en gang lærerhøyskole. Han blei tatt inn som vikarlærer i naturfag en gang på 60- eller 70-tallet fordi han hadde skrevet en hovedoppgave om ferskvannsisotoper eller noe i den dur. Siden ble han bare værende. Da ungdomskolen startet hadde vi to elever i klassen som fikk ekstraundervisning i matte. På slutten av ungdomskolen var det nærmere halvparten som trengte det. Han eide ikke evnen til å lære bort i det hele tatt. Dvs. de som hadde "matte-genet" inne skjønte hva han snakket om og greide å henge med, men alle som kanskje bare hadde hatt bruk for en annen forklaring enn "sånn er det" falt av lasset. En skam at sånne lærere får bli til pensjonsalder og gjerne lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han var jo tydeligvis ikke lærer da, om han bare hadde hovedfagsoppgave i biologinoe. Kjedelig at slike folk får fortsette selv om det burde være opplagt for alle at de ikke kan det de driver med. Burde i det minste bli sendt på et år med pedagogikk. Hadde en mattelærer som tok knekken på mine realfagslyster en gang. Professor var han, lære bort kunne han ikke. Men han var ikke så veldig selvopptatt av den grunn, bare en dårlig lærer. Det finnes personer i de fleste yrker som strengt tatt burde hatt noe annet å ta seg til på dagtid. Synd at de som er dårlige gjerne overskygger de gode som finnes.

Endret av dwezirads
Lenke til kommentar

Wow, på tide å avsløre Datasmurfparodien min nå før det tar helt av her.

Sklidde aldri på et bananskall så jeg ikke kunne lage pannekaker. Er heller ikke en foredragsholder, overvektig eller har en overvektig kompis med helt syke meninger. Utrolig hvor lite kritiske noen personer her er, spesielt deg, Slimda! :p

 

Dette betyr også at jeg er i stand til en omgang med deg, Hansern! Du har nummeret mitt.

 

Var ikke morsomt, og kan virke krenkende mot datasmurf. Synes dette var dårlig gjort.

Lenke til kommentar

Man må tåle litt. Ingen er fritatt for å bli parodiert. Jeg har ikke noe til overs for denne offerkulturen der man skal trå på eggeskall for ikke å såre overfølsomme mennesker, tvert imot er det bare et tegn på at de behøver å herdes. Sier dette på generelt grunnlagg, for jeg vet ingenting om hva slags person Datasmurf er.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...