Gå til innhold

Den store XBOX 360 HD DVD tråden


Mortis360

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken av strekkodene har dere skrivd på skjemaet? Det står fire forskjellige strekkoder bak på esken til spilleren, først antok jeg det var strekkoden de scanner i butikk, men det viser seg å være serienummeret på enheten vi skal skrive inn. Driver nå å mailer litt frem og tilbake med Synerlogis, hvis du har skrivd inn noe annet enn serienummeret annbefaler jeg å ta kontakt med de snarest til: [email protected].

 

EDIT: Nå har de fått bekreftet serienummeret mitt og jeg har fått beskjed om at filmene mine blir sendt i starten av neste uke!

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Hvilken av strekkodene har dere skrivd på skjemaet? Det står fire forskjellige strekkoder bak på esken til spilleren, først antok jeg det var strekkoden de scanner i butikk, men det viser seg å være serienummeret på enheten vi skal skrive inn. Driver nå å mailer litt frem og tilbake med Synerlogis, hvis du har skrivd inn noe annet enn serienummeret annbefaler jeg å ta kontakt med de snarest til: [email protected].

 

EDIT: Nå har de fått bekreftet serienummeret mitt og jeg har fått beskjed om at filmene mine blir sendt i starten av neste uke!

 

~ Mortis360

 

 

Skrev også strekk kode, grrr.

Har nå sendt mail til adressen du oppga over. svarer dem raskt eller?

Lenke til kommentar
Skrev også strekk kode, grrr.

Har nå sendt mail til adressen du oppga over. svarer dem raskt eller?

 

Jeg fikk svar iløpet av noen timer, men det var tidligere i dag.

 

 

:mad: jeg sendte også strekkode, men skal jeg maile dem på engelsk eller norsk?? :blush:

 

Du må nok sende på engelsk, da de holder til i tyskland. Skriv gjerne med adresse, navn etc i mailen. Skriv at du tok feil mellom strekkode og serienummer.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Skrev også strekk kode, grrr.

Har nå sendt mail til adressen du oppga over. svarer dem raskt eller?

 

Jeg fikk svar iløpet av noen timer, men det var tidligere i dag.

 

 

:mad: jeg sendte også strekkode, men skal jeg maile dem på engelsk eller norsk?? :blush:

 

Du må nok sende på engelsk, da de holder til i tyskland. Skriv gjerne med adresse, navn etc i mailen. Skriv at du tok feil mellom strekkode og serienummer.

 

~ Mortis360

 

 

Okey, for satse på at det dukker opp noe svar imorra og det ordner seg, måtte du oppgi hvilken 5 filmer du skulle ha eller finner dem det selv?

Lenke til kommentar
Det beste er vel å finne en oppløsning som er nærmest din native oppløsning, altså din TV sin standardoppløsning. Har du 1376x768 vil vel 720p være det beste, og har du 1920x1080 er 1080i det beste. Arrester meg om jeg tar feil Peedee :)

 

Nei, ville nok i utgangspunktet kjørt med 1080i ut fra HD DVD spilleren uansett. Det er langt mere informasjon til å gjenskape mest mulig filmbildet for TV'n i et 1080i signal enn i et 720p signal. Faktisk ligger all informasjon 100% inntakt i 1080i HD-filmsignal tilgjengelig for bearbeiding av TV'ns billedchip. Når TV'n mottar dette gjør det selv en tilpasning til sitt eget panel, det være seg de-interlacing og nedskalering til 1366x768p (for de fleste "720p" TV'r) eller en ren de-interlacing til 1080p (for 1920x1080 paneler).

 

Sender du 720p så har du jo først halvert billdinformasjonen fra det opprinnelige filmbildet i nedskaleringen i HD-spilleren allerede før det forlater denne. Og så skjer det en oppskalering opp igjen til 1366x768p, (eller gud forby 1080p hvis du har misforstått helt.)

 

Det ER forskjell på billedchipene på TV'ene der ute, så det er selfølgelig ikke noe galt å se om omveien via billedbehandlingen i HD-spilleren først, altså via 720p,likevel gir et bedre sluttresultat. Man får rett og slett prøve. De første TV'ene der ute hadde ikke all verdens kvalitet på sine løsninger i følge de anmeldelsene jeg har lest. Men fler og fler gjør denne jobben bra nå. Så ingen arrestasjon, men 720p løsningen ut fra spilleren er ikke så åpenbar synes jeg selv for de med 768p paneler.

 

F.eks har jeg lest at en del på div. forum synes 720p ut med BD fra PS3 blir mer "soft" i bildet enn med 1080i og behandling av TV'n til 768p. Man skal uansett huske at her er det ofte så små nyanser at man kanskje ikke ser forskjell med mindre man titter fælt etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...