Gå til innhold

Den store XBOX 360 HD DVD tråden


Mortis360

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
EDIT: FILMTILBUDET som her nevnt om 360 add on spilleren gjelder for alle HD DVD spillere, altså de også de stand alone spillerne fra Toshiba. De som ønsker tilbudet om fem filmer og har/har kjøpt Toshiba HD DVD spiller i samme tidsperiode som nevnt i start innlegget, bør gå inn på denne siden her: http://www.hddvdeurope.com/ , velge norsk språk og deretter avspiller for å få skjema å fylle ut.

 

Det store problemet, eksisterer flere koder på esken til spilleren, hvilken kode? 8822240666, eller 9Z5-00002?

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Du har blant annet en artikkel om dette her og her.

 

~ Mortis360

 

 

Disney sitter i DVD forum som en haug med andre BD filmstudioer og selskaper og stemmer ved disse avstemmingene slik de har gjort tidligere. En del av firmaene avstår fra å stemme, andre stemmer. Det er ikke noe nytt. Dette har også vært diskutert betydningen av for noen uker tilbake uten at hverken forståsegpåere eller andre synsere kunne si noe nytt om dette.

 

Dog - skulle HD DVD kunne ta i bruk 51Gb plater for alt innhold på alle eksisterende avspillere, og det til en produksjonspris som gjør det forsvarlig - så kanskje Disney kom nærmere. De jobbet med Micrsoft under utviklingen av HDi delen på HD DVD før de endelig satte foten ned og ble BD only.

 

EDIT: FILMTILBUDET som her nevnt om 360 add on spilleren gjelder for alle HD DVD spillere, altså de også de stand alone spillerne fra Toshiba. De som ønsker tilbudet om fem filmer og har/har kjøpt Toshiba HD DVD spiller i samme tidsperiode som nevnt i start innlegget, bør gå inn på denne siden her: <a href="http://www.hddvdeurope.com/" target="_blank">http://www.hddvdeurope.com/</a> , velge norsk språk og deretter avspiller for å få skjema å fylle ut.

 

Det store problemet, eksisterer flere koder på esken til spilleren, hvilken kode? 8822240666, eller 9Z5-00002?

 

~ Mortis360

 

Aner ikke, jeg kjøpte min Toshiba for omtrent ett år siden. Og som early adopter var det bare høyere pris og ingen filmer å få... buhu...

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Til glede for HD DVD brukere så viser det seg at HD DVD utgaven av de nye Harry Potter filmene er marginalt bedre på HD DVD enn Blu-ray, noe som også var tilfelle på f.eks. 300.

 

As the first Warner domestic high-def 'Harry Potter' release to come our way for review, this HD DVD edition of 'Order of the Phoenix' is an excellent start, boasting exceptional video and audio. Even better for HD DVD fans, this next-gen edition of the flick exceeds its Blu-ray counterpart when it comes to high-def exclusives, boasting a unique In-Movie Experience track and several web-enabled features. Alas, all here is not perfect, with the Blu-ray version boasting a superior standard supplements package that features full 1080p video and a 44-minute TV special that didn't make cut on this HD DVD. Still, given the sheer amount of cutting-edge supplements produced specifically for HD DVD, this disc ultimately edges out its Blu-ray rival by half a point overall.

 

Link

 

Har selv bestilt bokssettet med alle 5 filmene på HD DVD. :D

Lenke til kommentar
En kamerat sier han så en annonse med 360 HD DVD-drive & 5 filmer til rundt 1300, hvor man fikk filmene med spilleren der og da, og ikke måtte vente på dem på denne måten.

 

Noen som vet noe om dette?

 

Kun expert som selger HD DVD-addon til 1300kr, står merknad nederst i annonsen at filmene ettersendes. Hvis dette ikke stemmer, finn ut hvor tilbudet finnes i såfall!

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Er HD DVD verdt å satse på eller blir det en flopp? Vurderer å kjøpe etter jul...

 

Til den prisen så er det helt klart verd å kjøpe, og som Mortis sier så kommer antageligvis ikke denne format krigen til å slutte med det første.

 

Hvis på sikt det verste skjer og HD DVD "taper" krigen, så vil nå uansett ikke filmene slutte å virke, tror også at på sikt så blir det mer vanlig med kombo Blu-ray/HD DVD spillere.

Det er allerede kommet noen på markedet, og de nyeste støtter begge formatene fullt ut, problemet er at de er rimelig dyre ennå.

 

Optimalt sett så bør man som filminteressert ha begge formatene, men med en inngangsbillett på knapt over tusenlappen så er man i det minste sikret på ene formatet. Kommer vel til å kjøpe en PS3 selv på sikt for å sikre meg selv med tanke på Blu-ray.

 

 

Edit : Leif

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar
Okey. Jeg er ikke noen super filmgeek, men jeg liker å se film. Er det da verdt å bruke en HD DVD spiller på Xbox 360en på en 32" HD-ready LCD? Kan jeg spille av kopierte HD DVDer i spilleren eller funker bare ordentlig HD DVDer?

 

Etter det jeg vet kan man kun spille av ordentlige HD DVDer på denne. Du vil se forskjell på DVD og HD DVD, vesentlig bedre bildekvalitet og lydkvalitet.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Okey. Jeg er ikke noen super filmgeek, men jeg liker å se film. Er det da verdt å bruke en HD DVD spiller på Xbox 360en på en 32" HD-ready LCD? Kan jeg spille av kopierte HD DVDer i spilleren eller funker bare ordentlig HD DVDer?

 

Har en TV som støtter 720p selv, og det er mer enn nok for en 32''. Ser også helt klart forskjell på en DVD og HD DVD.

 

Har ikke prøvd kopierte HD DVDer så jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Okey. Litt usikker, fordi jeg kjøper ikke så altfor mange DVD filmer nå for tiden, og en prisøkning til 200+ stk er jo litt mye. Men får jo 5 filmer verdt 1000 kroner med på kjøpet når spilleren koster 1300 :O

 

Kjøper de fleste HD DVDene mine fra USA (fra Amazon.com, Deepdiscount.com eller DVDpacific.com), der koster de fleste utgivelsene rundt 19-20 $. Det vil si rundt 100 lappen for en film, så og si det samme som å kjøpe en billig film på platekompaniet f.eks.

 

Du må selvsagt betale frakt også, men det trenger ikke være mer enn rundt 30 kroner.

HD DVD er sonefritt, i motsetning til Blu-ray, så du trenger ikke kjøpe det i butikk her.

Lenke til kommentar
Kjøper de fleste HD DVDene mine fra USA (fra Amazon.com, Deepdiscount.com eller DVDpacific.com), der koster de fleste utgivelsene rundt 19-20 $. Det vil si rundt 100 lappen for en film, så og si det samme som å kjøpe en billig film på platekompaniet f.eks.

 

Du må selvsagt betale frakt også, men det trenger ikke være mer enn rundt 30 kroner.

HD DVD er sonefritt, i motsetning til Blu-ray, så du trenger ikke kjøpe det i butikk her.

 

Hvor mye blir frakt på en ordere på f.eks 2 - 3 filmer hos Deepdiscount?

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...