Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MDG fosser fram på en ny Oslo-måling og får 15,2 prosent. Frp ligger an til sitt dårligste valgresultat noensinne i hovedstaden med 2,9 prosent.

 

Er så deilig å se MDG vokse selv i disse bompengetider. Kan se ut til at media har sterkt overdrevet hvor mye folk egentlig bryr seg om bompenger. Oslo har lenge vært MDGs desidert beste kommune, og nå vokser de bare enda mer. Oslo har trolig aldri hatt en bedre byråd enn Lan Marie Nguyen Berg.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er så deilig å se MDG vokse selv i disse bompengetider. Kan se ut til at media har sterkt overdrevet hvor mye folk egentlig bryr seg om bompenger. Oslo har lenge vært MDGs desidert beste kommune, og nå vokser de bare enda mer. Oslo har trolig aldri hatt en bedre byråd enn Lan Marie Nguyen Berg.

Ikke bare media. Alle kommentarfelt er jo nedrent av noen få som veldig utagerende prater ned bom og sittende bystyrer. De jubler når meningsmålinger går deres vei men preker om uredelig spill når det går dårlig, selv om det er samme selskap som står for undersøkelsene og de bruker samme metode. De prater og oppfører seg som om de 20% de har tilsvarer en majoritet av innbyggerne.

 

Greia er selvsagt at disse folkene stort sett oppsøker samfunnsdebatten via Facebook. Og Facebook sine algoritmer gir dem selvsagt bare det de vil ha og for dem ser nok verden veldig annerledes ut enn for mange andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke så rart at MDG gjør det godt i Oslo. Mange unge hipstere med skjegg og flanellskjorter som spiser nøttesteik på julaften og tror de redder verden.

 

Generaliserer såklart, men Oslo er full av unge folk som ikke ser behovet for bil siden kollektivt er det ganske greit å reise her.

 

Nå konsentrerer jo MDG kun om Oslo også, så de er egentlig et lokalparti for kun Oslo.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

MDG har null peiling på hvordan ting foregår nord for sinsenkrysset. De har foreslått en kvote om at man bare kan fly 2 ganger i året, når folk på vestlandet og i nord norge er avhengige av fly fordi distansene er store for å komme seg til sykehus etc. «Bare ta buss eller tog» er ikke ett gyldig argument i store deler av landet. Men det er det svært mange som utrolig nok ikke skjønner her til lands, spesielt dem som ikke skjønner at Oslo bare er ett lite fittehår av det totale arealet i Norge.

 

Lan er helt bortreist når det gjelder det spesielt, hun tror at alt som fungerer i Oslo sentrum fungerer i hele landet. Helt imponerende kunnskapsløs.

 

Dette gjelder forøvrig mye av befolkningen i landet som aldri har vært lenger unna Karl johan enn Trondheim.

 

Og de som argumenterer med at folk må flytte mer sentralt eller til store byer kan ta seg en bolle, ikke alle vil bo i en betongblokk omringet av andre betongblokker.

Endret av ChopperReid
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Generaliserer såklart, men Oslo er full av unge folk som ikke ser behovet for bil siden kollektivt er det ganske greit å reise her.

 

Tror mange som ikke bor i Oslo misforstår dette. For oss som både bor, lever og kjører bil i Oslo er det som skjer nå veldig bra. Det blir mindre køer, og med beboerparkering slipper vi at pendlere fyller opp parkeringsplassene. Noen av vinterdagene for noen år siden var det også helt jævlig luft, omtrent som Danmarks plass i Bergen. Luftforurensingen går nå endelig nedover igjen.

 

MDG har null peiling på hvordan ting foregår nord for sinsenkrysset. De har foreslått en kvote om at man bare kan fly 2 ganger i året, når folk på vestlandet og i nord norge er avhengige av fly fordi distansene er store for å komme seg til sykehus etc. «Bare ta buss eller tog» er ikke ett gyldig argument i store deler av landet. Men det er det svært mange som utrolig nok ikke skjønner her til lands, spesielt dem som ikke skjønner at Oslo bare er ett lite fittehår av det totale arealet i Norge.

 

Lan er helt bortreist når det gjelder det spesielt, hun tror at alt som fungerer i Oslo sentrum fungerer i hele landet. Helt imponerende kunnskapsløs.

 

Dette gjelder forøvrig mye av befolkningen i landet som aldri har vært lenger unna Karl johan enn Trondheim.

 

Og de som argumenterer med at folk må flytte mer sentralt eller til store byer kan ta seg en bolle, ikke alle vil bo i en betongblokk omringet av andre betongblokker.

 

Det første er feil. Dette er det ei i Grønn Ungdom som har sagt, ikke MDG. Om man skal ta alt folk i ungdomspartiene rundt om kring sier som moderpartiets politikk blir det fryktelig mye rart...

 

Helt uenig er jeg og, MDG mener selvsagt ikke at alle skal kjøre kollektivt i nord. Forstår godt hvorfor MDG gjør det ekstremt sterkt på meningsmålingene. Jeg bor i Oslo, men hjemkommunen min er blant landets største landbrukskommuner. MDG fosser frem der også. I Oslo vil folk ha mindre forurensing, mindre støy, bedre sykkelveier og flere gågater. I bygda mi vil folk ha bedre togforbindelse, forvaltning av naturressurser, fokus på miljø etc.

 

At Lan snakker om Oslo er naturlig da hun er lokalpolitiker og byråd for miljø og samferdsel i Oslo. 

 

Mer on topic: glad for at jeg har fått meg ny vinsj. Motorsag + vinsj = gøy.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg stemte selv MDG i dette lokalvalget. Hovedgrunnen til det er at de går til valg på å redusere prisen på månedskortet med 200 kroner. Hvis de gjennomfører det vil jeg også stemme på dem ved neste lokalvalg, hvis ikke blir det første og siste gangen, enkelt og greit.

 

Jeg ville nok ikke stemt på MDG i noe annet enn et lokalvalg i Oslo. Jeg har selv bodd på landet i mange år og vet at alt er håpløst tungvint der uten bil.

Lenke til kommentar

Hvis de gjennomfører det vil jeg også stemme på dem ved neste lokalvalg, hvis ikke blir det første og siste gangen, enkelt og greit.

 

Du får håpe de får 50% av stemmene da... Løfter er liksom bare gyldige om de kommer i posisjon til å gjennomføre dem. Hvis ikke er det jo bare noe de tar med seg inn i forhandlingene med andre partier.

 

Om de ikke får gjennom dette ønsket i forhandlinger bør du jo i alle fall ikke stemme andre partier som ikke vil ha det neste gang...

Lenke til kommentar

Du får håpe de får 50% av stemmene da... Løfter er liksom bare gyldige om de kommer i posisjon til å gjennomføre dem. Hvis ikke er det jo bare noe de tar med seg inn i forhandlingene med andre partier.

 

Om de ikke får gjennom dette ønsket i forhandlinger bør du jo i alle fall ikke stemme andre partier som ikke vil ha det neste gang...

 

Når de går til valg med dette som en av hovedsakene sine forventer jeg at de avstår fra å sitte i en koalisasjon der det ikke blir gjennomført.

 

Men som sagt, dette er kun for å gi dem en sjanse. Hvis de ofrer denne saken så blir det min siste stemme på dem.

Lenke til kommentar

Ble sparket i skrittet av en 800kg hest i helga. Et døgn på sykehus og ingen indre skader. Bare sneia borti testikkelen og fikk det mest på innsida av låret. Altså kan man ha mer flaks? Vitner sier jeg ble kastet 2 meter bakover. Dæven altså

Uhell eller hest med en dårlig dag?

 

Edit: En gang prøvde en pony å kaste meg av. Merka at hun var irritert den dagen så var litt på vakt, og slang armene rundt halsen på henne så hun ikke fikk kastet meg av  :rofl:

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Når de går til valg med dette som en av hovedsakene sine forventer jeg at de avstår fra å sitte i en koalisasjon der det ikke blir gjennomført.

 

Men som sagt, dette er kun for å gi dem en sjanse. Hvis de ofrer denne saken så blir det min siste stemme på dem.

Nå er vel ikke månedskort i Oslo-regionen noe som bare styres av Oslo Bystyre, det må jo også besluttes av Akershus/Viken?

På samme måte så virker det å være rimelig stor tverrpolitisk enighet i Bærum om å få hele kommunen inn i Sone 1, i stedet for den rare oppdelingen det er i dag, men også dette må besluttes i Akershus/Viken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...