Delvis Skrevet 26. mars 2015 Skrevet 26. mars 2015 Er det helt utelukket at han var vervet av IS, og at det altså kan ha vært en terrorhandling?
ATWindsor Skrevet 26. mars 2015 Skrevet 26. mars 2015 Er det helt utelukket at han var vervet av IS, og at det altså kan ha vært en terrorhandling? Vanskelig å utelukke helt noe som helst om mannens motivasjoner på dette tidspunkt. AtW
Crowly Skrevet 26. mars 2015 Skrevet 26. mars 2015 Er det helt utelukket at han var vervet av IS, og at det altså kan ha vært en terrorhandling?Da ville jeg tro IS hadde sagt noe allerede. Slike grupper/organisasjoner er ganske raskt ute med å påta seg ansvaret etter at noe de (angivelig) har utført, er utført. 1
Bytex Skrevet 26. mars 2015 Skrevet 26. mars 2015 IS/Al Quida hadde skrytt på seg ansvaret for lenge siden hvis det var noen av dem. 1
Mannen med ljåen Skrevet 26. mars 2015 Skrevet 26. mars 2015 Ved starten av ei turløype har noen kamuflert denne elektroniske sensoren: http://imgur.com/zvy6JnS http://imgur.com/c4GXXNG http://imgur.com/aSsGBwH Hva er dette? Illuminati? Turistforeningen som teller turgåere?
Mixy Skrevet 26. mars 2015 Skrevet 26. mars 2015 Ved starten av ei turløype har noen kamuflert denne elektroniske sensoren: http://imgur.com/zvy6JnS http://imgur.com/c4GXXNG http://imgur.com/aSsGBwH Hva er dette? Illuminati? Turistforeningen som teller turgåere? Kan godt være telling av antall som går eller antall som sykler også. Illuminati for sure
Kakofoni Skrevet 26. mars 2015 Skrevet 26. mars 2015 Noen som vet hvilket psykologisk testbatteri piloter kjøres gjennom? Ser at de ikke vurderes av en psykolog eller psykiater, så det dreier seg vel da utelukkende om standardiserte tester eller?
Reeve Skrevet 26. mars 2015 Skrevet 26. mars 2015 Noen som vet hvilket psykologisk testbatteri piloter kjøres gjennom? Ser at de ikke vurderes av en psykolog eller psykiater, så det dreier seg vel da utelukkende om standardiserte tester eller? Jeg kjenner ikke til prosedyrene for sivil luftfart, men vurderingen av militære flygerkandidater (som er strengere enn for sivile) gjøres gjennom et intervju med en psykolog og en erfaren flyger, samt skriftlige tester som er ment å avdekke bl.a. psykopatiske trekk.
Kakofoni Skrevet 26. mars 2015 Skrevet 26. mars 2015 Jeg kjenner ikke til prosedyrene for sivil luftfart, men vurderingen av militære flygerkandidater (som er strengere enn for sivile) gjøres gjennom et intervju med en psykolog og en erfaren flyger, samt skriftlige tester som er ment å avdekke bl.a. psykopatiske trekk.Ja, jeg leste på nrk.no at det er annet i det militære. Kommersielle piloter ble før i tiden intervjuet av psykolog, men ikke nå lenger. Det er vel billigere å bare kjøre skriftlige tester.
Bytex Skrevet 26. mars 2015 Skrevet 26. mars 2015 I drammen er det et stort skilt på en gangvei som registrerer antall passerende denne uka og hittil i år. Sikkert Illuminati det også.
U1ven Skrevet 26. mars 2015 Skrevet 26. mars 2015 Noen som vet hvilket psykologisk testbatteri piloter kjøres gjennom? Ser at de ikke vurderes av en psykolog eller psykiater, så det dreier seg vel da utelukkende om standardiserte tester eller? Jeg kjenner ikke til prosedyrene for sivil luftfart, men vurderingen av militære flygerkandidater (som er strengere enn for sivile) gjøres gjennom et intervju med en psykolog og en erfaren flyger, samt skriftlige tester som er ment å avdekke bl.a. psykopatiske trekk. Høres også ganske likt ut for flygeledere. Etter tester er det intervju med psykolog og to flygeledere i over en time.
Emancipate Skrevet 26. mars 2015 Skrevet 26. mars 2015 http://www.nrk.no/norge/piloters-psykiske-tilstand-sjekkes-ikke-1.12282760
KoKo_ Skrevet 26. mars 2015 Skrevet 26. mars 2015 Får disse sommerdekk-kjørende bilistene på østlandet noe særlig igjen på forsikringen etter dagens utforkjøringer?
Simen1 Skrevet 26. mars 2015 Skrevet 26. mars 2015 Får disse sommerdekk-kjørende bilistene på østlandet noe særlig igjen på forsikringen etter dagens utforkjøringer? Får virkelig ikke håpe det. Det er sjåførens ansvar at kjøretøyet er skodd for forholdene. 1
toth Skrevet 27. mars 2015 Skrevet 27. mars 2015 Får disse sommerdekk-kjørende bilistene på østlandet noe særlig igjen på forsikringen etter dagens utforkjøringer? De vil normalt definitivt få avkortning av hele eller deler av erstatningen, det åpnes også for regress mtp eventuell bruk av ansvarsdel. http://www.adressa.no/vaeret/article6556867.ece
Delvis Skrevet 27. mars 2015 Skrevet 27. mars 2015 (endret) Edit: Løst Endret 28. mars 2015 av Delvis
Jotun Skrevet 27. mars 2015 Skrevet 27. mars 2015 Hvorfor snur de hele styrehuset/brua på den nye elektriske fergen mellom Lavik og Oppedal? Istedenfor tradisjonell løsning....
Quote Skrevet 27. mars 2015 Skrevet 27. mars 2015 (endret) Hvorfor snur de hele styrehuset/brua på den nye elektriske fergen mellom Lavik og Oppedal? Istedenfor tradisjonell løsning.... Tror du forveksler M/F Stavanger med M/F Ampere. Katamaranen Stavanger er ikke elektriskdrevet som Ampere. Styrhuset på Stavanger snus for at man skal slippe å ha doble sett med styre- og navigasjonsutstyr. Jeg var oppe på broen for rundt en måned siden. Det er bare to stoler på broen: En til kapteinen og en til styrmannen. Vanligvis er det fire stoler, to for hver fartsretning. Snurr på styrhuset, så slipper kapteinen å bytte stol når man skal kjøre andre veien. Mest sannsynlig bare et prestisjeprosjekt. Kapteinen sa at da båten ble levert var det problem med at kablene, som gikk opp i styrhuset, var for korte når man snurret styrhuset... Endret 27. mars 2015 av Quote
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå