Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faren min fikk utdelt Cyanid av forsvaret/millitæret. Han hadde 2 små nøkkelholdere (de var usikre på om 1 holdt ettersom han var litt større enn den gjennomsnittelige). Deles dette fortsatt ut i dag? Hvilke grupper (stilling) må man inneha da? Dessuten må man ha det resten av livet.

 

Vet bare årsaken og det var i tilfelle han ble fanget av fiendelige personer

Lenke til kommentar

Er det noen flere relevant materialegenskaper bortsett fra form/fase, hardhet, sprøhet, varmekapasitet og varmeledelse?

Spørs helt på hva slags materialer du ser på. For rent strukturelle materialer har du vel oppsummert det viktigste, mens for funksjonelle materialer kan det være aktuelt å se på f.eks. elektrisk ledningsevne, dielektriske egenskaper, magnetiske egenskaper, termoelektriske egenskaper, optiske egenskaper og så videre, alt avhengig av hva som er relevant for ditt materiale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva kan være en grunn til å få legeerklæring på å ikke bruke bilbelte:

 

http://www.bt.no/incoming/Piggkontroll-pa-Bontelabo-2807316.html

 

En kvinnelig taxisjåfør blir vinket inn. Hun har kjørt uten bilbelte.

- Har ikke taxiene fritak for å kjøre med bilbelte, undrer vi.

- Nei, det er lenge siden de hadde fritak for det. Taxisjåføren vi stoppet fikk likevel ikke gebyr, fordi hun hadde legeattest for at hun ikke trengte å bruke bilbelte, forklarer inspektør Terje Bødtker i Statens vegvesen.

Lenke til kommentar

Jeg var inne på tanken om at det kunne være psykiske grunner, feks mhp det å skulle sitte fastspent dersom en passasjer begynner å bli ubehagelig.

 

Jeg sier ikke at du tar feil, men jeg hadde trodd at skadepotensiale ved en ulykke uten belte trumfet at det er ukomfortabelt. Har man så vondt at man ikke kan bruke belte hadde jeg kanskje trodd at man i utgangspunktet var for "syk" til å kjøre bil.

Lenke til kommentar

Hva er konsekvensene hvis du kjøper noe fra utlandet som er ulovlig her i landet hvis det blir stoppet i tollen?

Blir det bare at du ikke får varen, eller kan det få straffemessige konsekvenser for deg? Og hvis man kan få straff for det hvordan kan tollvesenet da bevise at det er du som faktisk har kjøpt det og ikke noen andre som har bestilt det til deg eller sendt det til deg uten din kunnskap? Ringer de bare og spør "har du bestilt denne pakken" og hvis du da svarer nei så slipper du unna, mens du sitter i klisteret hvis du svarer ja?

 

Jeg vet at det er stor forskjell på hvor alvorlige ting er, men jeg tenker generelt uansett om det er en laserpeker, cannabis frø, magic mushroom, radio som krever lisens eller har for høy sendereffekt, GPS og GPRS jammere, laser graveringsmaskin uten at du har tillatelse fra strålingstillsynet, Kokain, Anfetamin, Herroin, el.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Betal anonymt(Bitcoin, tredjepart e.l.) og de kan ikke bevise at du bestilte dette. Ei heller vil de bruke ressurser på å spore IP-adresse med mindre vi prater kilo med kokain(Og det kan igjen lett løses ved og bestille hos netcafè).

 

Kort sagt: Ikke bestil med visa-kortet så holder det med et "nei jeg har ikke bestilt denne varen". Dog vær klar over at er det prat om ymse undergrund så kan onkel blå banke på døren for en liten undersøkelse.

Endret av Vizla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...