Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med andre ord, når det gjelder ting som portal kan vi ikke vite noe sikkert, vi kan bare anta.

 

Nå ser jeg ikke bildet selv, men jeg antar det er den hvor en person står mellom to plater hvor det er en portal på hver av platene? Og platene blir skyvet mot mannen?

 

Jeg vil da anta at mannen kommer til å bli knust mot seg selv.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Hva vil skje når to portaler går inn mot en person slik som dette? Hva skjer/ser personen?

 

I det øyeblikk den ene portalen kommer i kontakt med mannens høyre skulder (eller venstre), vil skulderen komme ut av den andre portalen, og dytte ham mot høyre. Men samtidig vil han dytte skulderen sin mot venstre, så det er åpenbart at han kommer i klem mellom seg selv.

 

Skjønt, bevegelige portaler er ekstremt upålitelige. Det er mulig at det strider mot spesiell relativitetsteori, med mindre problemet ligger i at portalene flytter seg relativt til hverandre, men det er egentlig en litt annen diskusjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kommer vel litt an på hvordan portalen fungerer.

Det er ingen selvfølge at man blir revet i stykker selv om man er på 3 steder samtidig

Det er heller ingen selvfølge at man blir dradd inn i en portal , eller dradd mellom 2 som står for nær hverandre

 

Uansett så er dette kun fantasi og teorier som filmbransjen har lekt seg med.

Da kan man selv bestemme hvordan en portal fungerer

Lenke til kommentar

Det kommer vel litt an på hvordan portalen fungerer.

Det er ingen selvfølge at man blir revet i stykker selv om man er på 3 steder samtidig

Det er heller ingen selvfølge at man blir dradd inn i en portal , eller dradd mellom 2 som står for nær hverandre

 

Uansett så er dette kun fantasi og teorier som filmbransjen har lekt seg med.

Da kan man selv bestemme hvordan en portal fungerer

Jeg tror ikke du har spilt Portal. Der er det ganske veldefinert hvordan portaler fungerer. De er rett og slett hull som fører til den andre portalen.

Lenke til kommentar

spilt portal. Hva slags begrep er det ?

 

Jeg har sett en del SCience fiction filmer/ serier.

Der er det ingen indikasjon på at alle portaler må funger på nyaktig samme måte.

Her er det fantasien som bestemmer ,fantasien til de som har skapt filmen

 

Det enste de har felles er at de flytter deg fra ett sted til et annet.

Hvordan det skjer behøver ikke å forgå på samme måte engang

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Portal er et spill som er relativt kjent. Det har også fått en oppfølger, Portal 2. Bildet som er vist tidligere refererer nok til disse spillene, da det er slik omgivelsene og portalene ser ut der. I disse spillene er det ganske godt definert hvordan portalene oppfører seg, men en slik sitausjon som er nevnt i diskusjonen her kommer man ikke borti.

 

Edit: Selvfølgelig er det vanskelig å si hva som vil skje med noe som ikke har rot i virkeligheten.

Endret av Blodappelsin
Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke fronten på mange av dagens lastebiler og trailere mer spiss og strømlinjeformet? En skulle tro det var litt bedre enn å måtte flytte en enorm vegg av luft foran seg når man kjører på motorvei?

 

Det ville vel kanskje gått for mye utover manøvreringsevnen og lengdekrav?

Endret av CFM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke fronten på mange av dagens lastebiler og trailere med spiss og strømlinjeformet? En skulle tro det var litt bedre enn å måtte flytte en enorm vegg av luft foran seg når man kjører på motorvei?

 

Det ville vel kanskje gått for mye utover manøvreringsevnen og lengdekrav?

Disclamer: Jeg ingen kilde på dette, det er bare noe jeg har hørt.

 

I USA gjelder lengdebegrensning lengden på selve lasten, mens i Europa er det hele vogntogets lengde som gjelder. Jeg vil anta at de tjener mer på ekstra last enn det de taper på luftmotstand ved å ha en flat snute på lastebilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor mye kjøling en lastebil trenger, men kan det tenkes at lastebilen kan trenge litt av denne luften som går i mot? Ser selvsagt poenget med lengden, men dersom lastebilen hadde vært helt strømlinjeformet, hadde det vært vanskelig å skaffe nok kjøling til motoren?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...