Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gardister på post utenfor slottet, har de skarpladde våpen, eller skarp ammunisjon i det hele tatt?

 

Isåfall hvem gir autorisasjon før de kan skyte?

"Gardistene er utstyrt med våpen og skarp ammunisjon, er og er en viktig del av sikkerheten rundt de kongelige."

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Hans_Majestet_Kongens_Garde

 

Er litt usikker på om de står med våpenet ladd, men at de har med seg magasin som inneholder skudd.

 

Når gardistene kan skyte, vet jeg ikke - men jeg regner med at de får opplæring på dette. Man kan tro at de kan skyte dersom livet til Kongen står i fare, eller ved selvforsvar.

Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig klar over det, men du sover ikke gjennom vold av noe slag? Hvis du gjør det kan det ikke kalles voldtekt.

 

Det er ikke nødvendig å gjøre fysisk skade for at noe skal være en voldtekt.

AtW

 

Det er forskjell på voldtekt og seksuelt overgrep.

Endret av Rudde93
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sover rett og slett ikke gjennom en voldtekt, da kan det ikke kalles en fuckings voldtekt!

 

Du får prøve å endre språket da, om du mener det, per i dag er det du som bruker ordet annerledes enn det vanligvis brukes

 

http://www.lovdata.n...22-010-023.html

 

 

§ 192. Den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller

b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller

c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv,

 

straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ang. væpnede vakter i forsvaret.

 

Jeg mener å huske den instruksen jeg hadde når jeg stod vakt (ikke som gardist) var at magasinet med skarp ammunisjon aldri skulle settes i våpenet når man stod på vakt, men ligge i magasinlommen. Setter man inn skarp ammunisjon får man en veldig mye mer omfattende prosedyre når man håndterer våpenet. Dessuten øker faren for vådeskudd betraktelig.

 

Hvis jeg skulle avfyrt skudd i vakta, hadde jeg sikkert brukt minst 15-20 sekunder fra jeg bestemmer meg for å skyte til jeg kunne skutt. Og da har jeg ikke tenkt noe på hørselvern (som man bør ha).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vakten jeg spurte foran slottet sa at han ikke hadde skudd i kammeret, men han ville ikke svare på om det var skarpt eller ikke det han hadde i magasinet.

Gardister går med uladd våpen, altså tomt magasin og ingen ting i kammeret. Magasin med skarpt har de i lomma og kan bytte det ganske kjapt hvis de er nødt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...