Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare forskjellen på en holonomisk føring og bare en føring?

Holonomiske føringer er føringer som kan uttrykkes på formen f(q1,q2,q3,...)=0 der qi er koordinatene som bevegelsen beskrives med (tiden kan være en av koordinatene). Et eksempel på en holonomisk føring er når en partikkel er bundet til å bevege seg på en flate.

 

Ikke-holonomiske føringer er alle føringer som ikke kan uttrykkes på formen ovenfor, for eksempel at en partikkel må være på innsiden av et kuleskall av radius R: x2+y2+z2<=R2

 

Holonomiske føringer kan brukes til å eliminere koordinater i bevegelsesligningene, slik at antall frihetsgrader er redusert. Dette er ikke tilfellet for ikke-holonomiske føringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LOL , koedder du...klart wrestling er fake (avtalt hvem som vinner seff)

Hvem var det du egentlig snakka til der?

 

Ikke snedig SnittLeif :p

 

Han snakket vel til han som spurte om wrestlingen var fake vil eg tro.

Men hvor i all verden var det? Så ingen spørsmål om det :p

 

 

Og en ting til: Er Wrestling Raw skuespill, eller ekte bryting?

Lenke til kommentar

Og en ting til: Er Wrestling Raw skuespill, eller ekte bryting?

Akkurat. Var visst på samme side. Folk må lære seg å quote altså.

 

For å besvare om hvorvidt wrestling er ekte bryting eller skuespill. Hverken eller. Det er sports entertainment, og kan nærmest kalle koreografert bryting. Dette er også noe som WWE er veldig veldig åpne om.

Lenke til kommentar

Og en ting til: Er Wrestling Raw skuespill, eller ekte bryting?

Akkurat. Var visst på samme side. Folk må lære seg å quote altså.

 

For å besvare om hvorvidt wrestling er ekte bryting eller skuespill. Hverken eller. Det er sports entertainment, og kan nærmest kalle koreografert bryting. Dette er også noe som WWE er veldig veldig åpne om.

 

Det er vel ingen mellomting egentlig? Det er jo skuespill. Det nærmeste er kanskje å kalle det en slags pardans.

 

AtW

Lenke til kommentar
<br>Det er vel ingen mellomting egentlig? Det er jo skuespill. Det nærmeste er kanskje å kalle det en slags pardans.<br><br>AtW<br>
Hvis meg pardans hvor du trenger å være så godt trent, så skal jeg absolutt si meg enig.<br><br>Og nei, det her var ikke en spydig kommentar, jeg mener det faktisk. Jeg ser absolutt hva du mener, men jeg klarer ikke helt å si meg enig<br><br>EDIT: Godt trent / fysisk sterk<br> Endret av SnittLeif
Lenke til kommentar

HVORFOR BLIR FOLK SÅ IRRITERT NÅR NOEN SKRIVER MED STORE BOKSTAVER?

 

Store bokstaver er ikke mye større enn små bokstaver.

Jeg har sett at enkelte sammenligner det med roping, men lyd er jo ikke helt sammenlignbart.

Og Caps-lock er jo ikke det samme som å bruke en større font, heller.

 

Så hvorfor irriterer store bokstaver?

 

 

Et annet, relatert spørsmål:

Når folk skriver for hånd, og ikke bruker løkkeskrift, er det vanligst å skrive store, eller små bokstaver da?

Jeg skriver av en eller annen grunn alltid store bokstaver på handlelister og slikt.

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare forskjellen på en holonomisk føring og bare en føring?

Holonomiske føringer er føringer som kan uttrykkes på formen f(q1,q2,q3,...)=0 der qi er koordinatene som bevegelsen beskrives med (tiden kan være en av koordinatene). Et eksempel på en holonomisk føring er når en partikkel er bundet til å bevege seg på en flate.

 

Ikke-holonomiske føringer er alle føringer som ikke kan uttrykkes på formen ovenfor, for eksempel at en partikkel må være på innsiden av et kuleskall av radius R: x2+y2+z2<=R2

 

Holonomiske føringer kan brukes til å eliminere koordinater i bevegelsesligningene, slik at antall frihetsgrader er redusert. Dette er ikke tilfellet for ikke-holonomiske føringer.

Ja, jeg har også lest det der, men hva er forskjellen? Jeg klarer ikke helt å se distinksjonen. Er det bare at det er en rigid føring? Hva betyr ordet holonomisk?

 

edit.

glem det, er bare at en holonomisk føring fjerner én frihetsgrad, mens en ikke-holonomisk ikke fjerner en frihetsgrad til systemet.

Endret av SirDrinkAlot
Lenke til kommentar

HVORFOR BLIR FOLK SÅ IRRITERT NÅR NOEN SKRIVER MED STORE BOKSTAVER?

 

Store bokstaver er ikke mye større enn små bokstaver.

Jeg har sett at enkelte sammenligner det med roping, men lyd er jo ikke helt sammenlignbart.

Og Caps-lock er jo ikke det samme som å bruke en større font, heller.

 

Så hvorfor irriterer store bokstaver?

 

 

Et annet, relatert spørsmål:

Når folk skriver for hånd, og ikke bruker løkkeskrift, er det vanligst å skrive store, eller små bokstaver da?

Jeg skriver av en eller annen grunn alltid store bokstaver på handlelister og slikt.

 

For min del roper rett og slett "stemmen i hodet mitt" når jeg leser store bokstaver. Det er vel litt på samme måte som at et geipefjes ( :p ) gjør at jeg leser noe med en fleipete tone. Det føles stressende å lese roping, rett og slett.

 

Jeg skriver vanlige små bokstaver når jeg skriver for hånd. Pappa skriver omtrent bare store bokstaver, men det er fordi det er mer leselig for andre (og ham selv, som regel) enn den slurvete håndskriften han ellers har. Og spesielt når han bare noterer ting raskt, og det er omtrent bare det han gjør. Det samme gjelder han jeg er i forhold med.

 

Eneste gangene jeg konsekvent skriver store bokstaver er i kryssord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for oppklaringen.

 

Jeg kan legge til at folk som ofte skriver med store bokstaver ofte er duster, og budskapet de har skrevet er useriøst.

Folk bruker caps somregel når de er sinte og får utbrudd av barnslige beskyldninger og personangrep.

 

Eksempel:

ER DU DUM I HUE ELLER, DIN #¤%&/@ !!!!

 

Det er sjelden man ser noen takke for hjelpa i caps.

 

Eksempel:

TUSEN TAKK FOR AT DU HJELP MEG MED RIKTIG BATTERI TIL MOBILEN. DU ER SNILL.

 

Mulig at caps simpelthen gir oss dårlige assosiasjoner, og at det er derfor vi lar oss irritere over det, uansett budskapet som faktisk står skrevet.

 

 

Nytt relatert spørsmål:

Hva er greia med ONEONEONE etter en utblåsning med utropstegn?

 

Jeg kan forstå !!!!!!!1111 hvis vedkommede slapp shift for tidlig, siden ! og 1 er samme knapp på de fleste tastaturer.

Men ONEONEONE ?

Skal det virke forsterkende, selv om det åpenbart ikke var et uhell? Når startet dette? 4Chan?

 

 

Jeg lurer på disse tingene etter at jeg var en tur innom en fanboydiskusjon på et annet forum.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nytt relatert spørsmål:

Hva er greia med ONEONEONE etter en utblåsning med utropstegn?

 

Jeg kan forstå !!!!!!!1111 hvis vedkommede slapp shift for tidlig, siden ! og 1 er samme knapp på de fleste tastaturer.

Men ONEONEONE ?

Skal det virke forsterkende, selv om det åpenbart ikke var et uhell? Når startet dette? 4Chan?

 

 

Jeg lurer på disse tingene etter at jeg var en tur innom en fanboydiskusjon på et annet forum.

Encyclopedia Dramatica har en underholdende, men også oppklarende artikkel om temaet.

 

tl;dr - folk parodierer kids som blander utropstegn og ett-tall i overbegeistrede utrop

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...