Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har jobbet på matvarekontrollen i Trondheim, så dette er ingen gjetning

Hvis du insinuerer at det var gjetning så er det feil. Jobbet et par år på mattilsynet selv med nettopp produksjon av vekstmedier, fremdyrking og vedlikhold av bakterier og testing av matprøver fra diverse steder rundt om i landet. Meste var å kartlegge spredning av DSP/PSP/ASP-virus, men hadde i blandt kontroll og standarisering på mer vanlige matvarer.

 

Måten man finner holdbarheten er at man dypper en prøvepinne i varen. Denne pinnen strykes over et vekstmiddel i petriskåler

Kan du forklare litt mer om hvordan dette ble gjort der du jobbet?

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Måten man finner holdbarheten er at man dypper en prøvepinne i varen. Denne pinnen strykes over et vekstmiddel i petriskåler

Kan du forklare litt mer om hvordan dette ble gjort der du jobbet?

Ikke i detalj, jeg jobbet i etasjen over, med kjemisk analyse av matvarer. For å finne mengden fett, protein og lignende i innsendte og innhentede matvarer. Og dette er ca tre tiår siden, så alle detaljene er litt uklare.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Hvordan bli kvitt såkalte "rastløse bein"?

 

Jeg sitter og rister så mye med føttene selv når jeg sitter stille ved PC'n, at jeg blir sliten i musklene. Alle maser om det på jobb også. "Sitt nå stille hele bordet rister jo!"

 

Er jeg hjemme hos foreldrene mine maser alle at jeg rister i sofaen så de blir sjøsyk. Men det skjer bare helt av seg selv. Noe som kan spises så det stopper ellernoe?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Og dette er ca tre tiår siden, så alle detaljene er litt uklare.

Visste ikke at du var "så gammel" :p

Dog husker du riktig ved at en prøvepinne ble ordrett dyppet i varen og ført over på fast agar/vekstmedie?(Spør fordi jeg ville blitt skutt hadde jeg gjort det slikt når jeg jobbet på Mat)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Generell hemming av det sympatiske nervesystemet gjør at mange opplever økt trøtthet og redusert fysisk yteevne. Impotens er ikke uvanlig.

 

De vanligste bivirkningene er: kvalme, diare, bronkospasme, kalde ektremiteter (fingre, tær), Raynauds syndrome, bradykardi, hypotensjon (lavt blodtrykk), hjertesvikt, hjerteblokkade, svimmelhet, unormalt syn, redusert konsentrasjon, hallusinasjoner, søvnløshet, mareritt, depresjon. Ved bruk av blandete α1/β-antagonier ses ofte orthostatisk hypotensjon.

 

Nei. Trust me, jeg trenger ikke søvnproblemer, det har jeg nok av fra før.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Og dette er ca tre tiår siden, så alle detaljene er litt uklare.

Visste ikke at du var "så gammel" :p

Dog husker du riktig ved at en prøvepinne ble ordrett dyppet i varen og ført over på fast agar/vekstmedie?

Nei. Akkurat denne biten husker jeg ikke. Jeg bare antok.

Og jepp, jeg er "så gammel". Jeg så bl.a TV-overføringen da Niel Armstrong klatret ned på månen. Da var jeg såpass gammel at jeg fortsatt husker begivenheten.

Lenke til kommentar

Men jeg lider av dette hele tiden, hele året. Selv når jeg jobber, og jobben min er ganske fysisk der jeg går mye.

Sitter jeg i kantina får jeg kommentarer om at "beina hans er aldri stille", "fryser du?" eller folk bare ber meg stoppe fordi de blir slitne av å se på.

 

Da tvinger jeg meg til å slutte en stund, så begynner beina å hoppe igjen..bestefar hadde også sånne hoppende føtter når han satt stille.

 

Sitter jeg sammen med andre som rister litt med beina må jeg passe å ikke følge rytmen deres, ellers kan vel hele bygget rase ned pga selvoscillering :p

 

Jeg har også en tendens til å begynne å gni hendene på lårene så jeg ser helt funksjonshemmet ut.

Når jeg skal sovne må jeg ofte lage "knute" på beina så jeg ikke ligger og beveger dem helet tiden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

LOL , koedder du...klart wrestling er fake (avtalt hvem som vinner seff)

 

Elvis cause of death

 

-usunn mat (500 gr bacon til frokost f.eks)

-piller

-beinkreft ?

-forstoppelse ?

-stress (lets face it...2 konserter om dagen 14 dgr i strekk , over 1.100 ble det totalt)

 

Hva var den stoerste faktoren til hans doed....forstoppelse ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...