Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen some vet hvor man for eksemple kan kjøpe reservedeler til mikrobølgeovner? :p

Da må du nok nesten høre med produsenten eller importører/forhandlere.

 

Ellers tviler jeg på at det er så enkelt å få til annet enn de aller dyreste toppmodellene. Mikrobølgeovner nå til dags er stort sett bare bruk og kast. Hvis du bare vil ha litt mikrobølgedeler å leke med vil det antagelig være billigere og enklere å bare kjøpe en billig ovn på Elkjøp og plukke den fra hverandre.

Lenke til kommentar

Denne karen har, i likhet med andre dresskledde vakter på film, en spiralledning i øret. Hva er den?

 

in_car.jpg

 

Hvis det er en hodetelefon, hvorfor ser den ikke sånn ut:?

 

AppleEarBuds1_headphone.jpg

 

 

Og forresten... Hva er en "kode gul" i Securitas-vokabular?

Hørte en "kode gul" i høyttaleranlegget i et kjøpesenter engang...

 

Det er ørepropper ja, men med spiralkabel for å ikke være for stram eller slakk når han beveger hodet.

 

Det er vel også en del av de ørepluggene som ikke er elektrisk drevet, men hvor lyden bæres igjennom trykkpulser i en tett luftslange opp til øret.

Hvilke fordeler det har vet jeg ikke, men det er vel fotsatt det Secret Service bruker i dag.

zz4df78c5dpt8.jpg

Her ser du at det ikke er elektriske, men "tomme luftslanger" opp til øret.

 

Secret Service Throat Mic brings unsurpassed clarity, ruggedness and affordability to law enforcement, military, paintball and active sports. Designed for comfort, this communications system delivers outstanding sound quality and discreet interaction, making it mission essential.

 

Secret Service Throat Mic has an acoustic air tube and provides the best comfort for extensive use on long operations. The ear piece is made of a soft rubber material and you won't even notice you're wearing it.

Kilde

Lenke til kommentar

 

 

Nei. Men det skal ikke være antigener (karbohydrat/proteinstrukturer) på overflata av de cellene som introduseres, som antistoffer i ditt eget blod kan kjenne igjen. Da vil agglutinering (klumping) kunne skje og immunforsvaret kan også gå til aksjon.

 

Det kalles blodtype, og er grunnen til man må gi riktig blodtype til pasienten.

 

Gjelder alle fremmede celler. Derfor immunforsvaret kan gå til aksjon. Uten antigener og antistoffer kan ikke immunforsvaret gjøre jobben. Det ble ellers spurt om DNA-et og det er det altså lite av i hovedkomponenten røde blodlegemer.

Lenke til kommentar

Da er vel spørsmålet "hvorfor?".

 

Kan ikke elektriske være like komfortable?

I gamle dager hadde man ikke hodetelefoner som var så små at de passet inni øret, så slike slanger var helt nødvendig. Så har man bare fortsatt å bruke slike.

 

Jeg har ikke vansker med å tenke meg at en liten, formstøpt gummipropp i øret vil være langt mer behagelig over tid enn en relativt stor høyttaler.

 

Er det å banke opp en securitas mann mer straffbart enn å banke en vanelig sivil mann på gaten, hvis denne mannen utøver vold mot deg? (prøver å legge deg i bakken o.l.)

I prinsippet så utgjør det ikke noe forskjell om fyren er vekter eller ikke, da de er likestilt med vanlige sivile juridisk sett. De har ingen politimyndighet.

Lenke til kommentar

Da er vel spørsmålet "hvorfor?".

 

Kan ikke elektriske være like komfortable?

I gamle dager hadde man ikke hodetelefoner som var så små at de passet inni øret, så slike slanger var helt nødvendig. Så har man bare fortsatt å bruke slike.

 

Jeg har ikke vansker med å tenke meg at en liten, formstøpt gummipropp i øret vil være langt mer behagelig over tid enn en relativt stor høyttaler.

 

 

tror også de får til å gjøre sånn at man hører ting som skjer utenfor øreproppen, at man på en måte hører igjennom den lettere når det ikke er en høyttaler inni der som tar opp all plassen i øre

Lenke til kommentar

Da er vel spørsmålet "hvorfor?".

 

Kan ikke elektriske være like komfortable?

De luft-drevne er også lettere enn de med høytaler, når man skal gå med den hele tiden teller det en god del.

Luft-drevne øre-propper blir heller ikke ødelagt av nedbør, slik elektriske i værste fall kan bli.

 

Jeg vil også tro at de er vanskeligere å avlytte, men da nærmer vi oss ett nivå av paranoia jeg håper ikke engang Secret Service har...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

De luft-drevne er også lettere enn de med høytaler, når man skal gå med den hele tiden teller det en god del.

What? Vanlige øreplugger med høyttaler veier 3-5 gram per plugg. Tror du virkelig at en så lav vekt har stort å si? Jeg kjenner jenter med metall med en vekt tilsvarende flere gram festa i øret, og de lider ikke eller går skeivt av den grunn.

 

 

Hvorfor blir så og si alltid den første pannekaken man steker total crap?

For meg blir den crap fordi jeg alltid tar for mye smør i panna den første gangen.

Lenke til kommentar

Når jeg satt å så mythbusters i går testet de hvor mye kraft som krevdes for å holde 3 tønner nede. Jeg kom til da å tenke på noe jeg leste i en onkel skrue bok for en stund siden.

Er det tømmerstokker i Mississippi elven som bare popper opp helt uten forvarsel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...