albions Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Ja for det kommer jo aldrig eit bra PC spill lenger. Det sier seg egentlig selv at spill produsenter heller vill lage spill på konsoller da det er mye mer stress å pirat kopiere spill til konsoller. Tror det kommer til å bli ein merkbar nedgang i gode PC tittler. Noen andre som deler mitt synspunkt ?
likferd Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Hvilke pc-spill er det som ikke er bra lenger da? Kommer jo kanontitler på rullende bånd for tiden, starcraft 2, warhammer online, crysis for å ta noen eksempler.
Bebeluv Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 (endret) Mye av grunnene er også at PC spill krever mye mer da ganske få har lik spesifikasjon på Pcen, da blir det mye av at ting må funke på det skjermkortet der og ditten og datten. På konsoll er det kun en type maskinvare, er det til Wii så bruker utnytter dem maskinvaren derfra uten og tenke over om andre typer maskinvarer funker på det, for det fins jo ikke noen andre spesifikasjoner til wii. Samme gjelder da PS3 og X360. Pirater er selvsagt også en av grunnene da det er vanskeligere på konsoller. Endret 28. mai 2007 av Zaleeeek
albions Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Skrevet 28. mai 2007 Hvilke pc-spill er det som ikke er bra lenger da? Kommer jo kanontitler på rullende bånd for tiden, starcraft 2, warhammer online, crysis for å ta noen eksempler. 8721144[/snapback] Det er vell mest RTS og MMORPG spill som kommer til PC for tida. Og den type spill egner seg ikkje så veldig godt til konsoll
SwedishChef Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Jeg tror det så absolutt. På noen måter er det kanskje en bra ting. At selskaper fokuserer på konsoll fører til at man ikke må kjøpe ny PC en gang i året for å spille de nyeste spillene. Selv om man kjøper alle konsollene er det billigere enn å opprettholde en bra spill PC. Funcom har sagt at de aldri vil lage et "vanlig" PC spill igjen etter at drømmefall ble en fiasko pga piratkopiering. Var vel 200 000 eller noe der omkring som hadde lastet det ned før det kom for salg. Er aldri slik at alle som piratkopierer ville kjøpt det men likevel et stort tap. Tror fremtiden er at få eller ingen enspiller spill kommer til PC, er bare å se hvor utrolig mange MMOer som kommer. Er snart ikke den genre som ikke har en MMO versjon. Ikke bare RPG.
Zeph Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori.
likferd Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Jeg tror det så absolutt. På noen måter er det kanskje en bra ting. At selskaper fokuserer på konsoll fører til at man ikke må kjøpe ny PC en gang i året for å spille de nyeste spillene. Selv om man kjøper alle konsollene er det billigere enn å opprettholde en bra spill PC. Funcom har sagt at de aldri vil lage et "vanlig" PC spill igjen etter at drømmefall ble en fiasko pga piratkopiering. Var vel 200 000 eller noe der omkring som hadde lastet det ned før det kom for salg. Er aldri slik at alle som piratkopierer ville kjøpt det men likevel et stort tap. Tror fremtiden er at få eller ingen enspiller spill kommer til PC, er bare å se hvor utrolig mange MMOer som kommer. Er snart ikke den genre som ikke har en MMO versjon. Ikke bare RPG. 8721861[/snapback] Jeg tror vinklingen over på multiplayerspill er en naturlig evolusjon, og har lite med piratkopiering å gjøre. Når alle og enhver sitter på feite bredbåndslinjer, er det mye mer stas å spille online enn mot en dum AI. Selv konsoller fokuserer jo mye på onlinespill nå. At drømmefall ble en fiasko sier vel kansje bare at det ikke er et marked for slike spill lenger?.
MrL Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 (endret) Etterhvert kommer det vel nesten bare til å bli online spill. Og så klart har jo det litt med piratkopiering å gjøre å, fordi mange pirater kjøper online spill fordi man ikke har funnet opp en løsning på å spille online i pirat versjon. Men kommer nok noen måter å løse det på etterhvert også.. Og foresten som tror jeg det kommer mange bra spill fremover, vet alerede om noen.(Crysis, spore, Alan wake osv) Endret 28. mai 2007 av Andreas045
GeCcO Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 For det meste dreier dette seg om syting fra utviklerne. "Ååå, "alle" piratkopierer spillene våre, vi får ikke 250mill. overskudd på spillet slik at vi kan leve fett resten av livet". Og dette i tillegg til at de kanskje lisensierer en grafikkmotor og da kanskje bare trenger et år eller to på å ferdigstille et helt spill. Ergo, konklusjon er at ALT for mange spill blir forhastet ut på markedet, enkelte burde aldri blitt sendt ut med tanke på hvor dårlige de er, eller hvor mye feil det er med dem. Nå som spillindustrien er like populær som filmindustriene har vel de fleste sett at det er store penger å tjene på dette. Dermed vil de ha spillene ut på markedet så fort som mulig slik at de kan pensjonere seg når de er 35 og kjøpe seg sin egen øy å leve lykkelig resten av livet. Da ender man opp med et dårlig rykte om at de fleste spillene ikke leverer de det lover. Man orker kanskje ikkje da å ta sjansen på å slenge 500,- på bordet for et spill som muligens er helt elendig, både teknisk og innholdsmessig. Så enkelt å greit laster man ned heller å sjekker. Problemet her er jo da at de færreste går å kjøper en ekte versjon når de allerede har den lastet ned. Man kan vel gjerne slenge dritt om de som laster ned spill, men jeg personlig synes at utviklerne burde få fingern ut å virkelig innse at så lenge de lager dritt, så vil ingen kjøpe det heller. Og da kan de ikke bare grave seg ned å skrike over at de selger så dårlig fordi det piratkopieres.
vestlia Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Den viktigste grunnen fra mitt synspunkt, til at folk piratkpierer er at spillene er overpriset så det holder. 500-700kr synes jeg er svindyrt Hadde prisen på spill blitt satt ned til 200-300kr tror jeg mange flere hadde kjøpt spill enn å laste de ned. Du får jo ekstra goder som onlinespilling på de fleste spill nå for tiden. Men dette er bare min mening altså
rulleguru Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Den viktigste grunnen fra mitt synspunkt, til at folk piratkpierer er at spillene er overpriset så det holder. 500-700kr synes jeg er svindyrt Hadde prisen på spill blitt satt ned til 200-300kr tror jeg mange flere hadde kjøpt spill enn å laste de ned. Du får jo ekstra goder som onlinespilling på de fleste spill nå for tiden. Men dette er bare min mening altså 8722363[/snapback] Hvor kjøper du spillene dine? Dette er en tråd om pc-spill og jeg har ikke sett et pcspill til over 500kr så lenge jeg kan huske. De fleste nye pcspill får du til 3-400kr. Konsollspill er dog enda altfor dyrt.
Awsm Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 MMORPG er veien å gå, siden man da ikke kan piratkopiere spillet:) Man må ha account, som må ha blitt kjøpt lovlig.
Roug Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Nye pc spill koster som regel, 399 eller 499, i hvertfall ebgames for dyrt! men de som lager spill burde som sagt få fingern ut av R.... og lage noen ordentlige bra spill, er nok det som er grunnen til at folk laster ned i stede for å kjøpe, husker så gått når Gothic 3 kom ut, ALLE skulle ha det sååå bra! men nei, er jo bugga oppover veggen jo Det lagga no sykt på maskina mi, har ikke tatt det ned fra hylla siden de haster ut spill HELE tiden, og det er teit. er ganske skeptisk til å kjøpe spill nå
Blue--Sky Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Den viktigste grunnen fra mitt synspunkt, til at folk piratkpierer er at spillene er overpriset så det holder. 500-700kr synes jeg er svindyrt Hadde prisen på spill blitt satt ned til 200-300kr tror jeg mange flere hadde kjøpt spill enn å laste de ned. Du får jo ekstra goder som onlinespilling på de fleste spill nå for tiden. Men dette er bare min mening altså 8722363[/snapback] Hvor kjøper du spillene dine? Dette er en tråd om pc-spill og jeg har ikke sett et pcspill til over 500kr så lenge jeg kan huske. De fleste nye pcspill får du til 3-400kr. Konsollspill er dog enda altfor dyrt. 8722488[/snapback] Ja, pc spill er faktisk blitt billigere de siste årene.. rundt 350kr for et nytt spill er ganske vanlig hvis man bestiller fra nettbutikkene. Og 350kr er ikke så galt for et godt spill
koronag Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Ja, jeg er enig i at pc-spill er dårligere for tiden, men nei jeg tror ikke det har noe med piratkopiering å gjøre. Det blir for eksempel fortsatt gitt ut god musikk.
Cotul Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 vel, jeg vil si at spill bransjen har gjort en god jobb med å drepe seg selv. Det er mange kommende titler som kan bli bra, men jeg synes det er lenge siden det kom noe som er verdt å bruke tid på. Har kjøpt en del spill men de blir bare liggende for jeg gidder ikke spille dem mer enn et par timer. Spillene jeg bruker tid på er warcraft 3: the frozen throne og Battlefield 2. Begge titler som begynner å bli gamle. Så min mening er at de må få ut noen bedre spill for å få et bedre salg enn de har nå. Og hvert spill burde ha en ok demo å teste. For personlig orker jeg ikke å kjøpe nok et dritt spill uten å ha prøvd det først, Age of Conan blir muligens et unntak
Reached Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Jeg synes de burde begynne å gjøre som Valve har gjort. Lage noe lignende Steam så det blir vanskelig å piratkopiere.
Dux ducis Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Tenker at spill hvor man må ha en eller annen form for abonnement for å spille er veien de går fremover. Litt synd, men sant. Jeg forstår det jo også.
Gunfreak Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 det som har drept pc spill er de store butikk kjedene som nå bare selger top 10 pc spill. bare pc spill fra de store utgiverne dukker opp i butikkene, flere mindre utviklerer får ikke spillene sine i butikker pga. det noe som fører til at de går konk og ikke kan gi ut flere spill noe som fører til at de blir få pc spill
Terje92 Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Jeg synes de burde begynne å gjøre som Valve har gjort. Lage noe lignende Steam så det blir vanskelig å piratkopiere. 8722844[/snapback] Har da spilt Half-Life 2: Episode One, uten å betale for det jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå