Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne måneden går turen til den litt eldre byen Alexandria sør for Washington DC, til Colonial Williamsburg hvor de har prøvd gjenskape livet i en av de eldste byene i USA og har "reenactment" av mye forskjellig, blandt annet med en rettssak man kan delta i. Må selvsagt også innom Jamestown som er den første engelske bosetningen i Nordamerika og stedet hvor den virkelige historien om Pocahontas tok sted. Skal også prøve meg på en ekte tur med Danskebåten.

 

 

Etter dette er 11 andre turer allerede booket.

 

Lenke til kommentar

Denne måneden går turen til den litt eldre byen Alexandria sør for Washington DC, til Colonial Williamsburg hvor de har prøvd gjenskape livet i en av de eldste byene i USA og har "reenactment" av mye forskjellig, blandt annet med en rettssak man kan delta i. Må selvsagt også innom Jamestown som er den første engelske bosetningen i Nordamerika og stedet hvor den virkelige historien om Pocahontas tok sted. Skal også prøve meg på en ekte tur med Danskebåten.

 

 

Etter dette er 11 andre turer allerede booket.

 

Og hvor finner du tid og penger til dette?

Lenke til kommentar

Har siden desember vært i New York, Manchester, Blackpool og London. Denne måneden går turen til Dublin, deretter blir det tur til Helsinki i april, Napoli og Sorento i juli, i tillegg til vår årlige tur til Sør-England og London som også er i juli. Et fint reiseår så langt. :) 

Lenke til kommentar

Og hvor finner du tid og penger til dette?

Jeg reiser i helgene og er flink til å finne lave priser. Prioriterer reiser og har et veldig moderat pengebruk. Blir ofte sjokkert over hvor mye penger mange klarer bruke når de reiser.

 

Og bare på det å ha bil er det mange som bruker mere penger enn hva jeg bruker på å reise.

Lenke til kommentar

Årets ferie blir å gjøre ferdig prosjektene jeg lovet kona i fjor (og året før), det er litt kniven på strupen men det får en tåle. Der gjelder jo på hytta og, så jobb ferie i år de to første ukene. De to siste ukene blir road trip Norge på langs.

Endret av LabWeiler
Lenke til kommentar

Jeg reiser i helgene og er flink til å finne lave priser. Prioriterer reiser og har et veldig moderat pengebruk. Blir ofte sjokkert over hvor mye penger mange klarer bruke når de reiser.

Og bare på det å ha bil er det mange som bruker mere penger enn hva jeg bruker på å reise.

 

 

Det er sant. Vi har heller ikke bil, og etter at vi begge fikk fulltidsjobb (dvs han gikk fra deltid til fulltid) har vi kunnet prioritere reising på en helt annen måte en tidligere.

 

Når det er sagt; jeg elsker å shoppe, og er noe av grunnen til at vi ikke reiser mer enn vi gjør. :whistle: Har tatt seg mye de siste årene da. 

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

i tillegg til vår årlige tur til Sør-England og London som også er i juli. Et fint reiseår så langt. :)

Noen nye destinasjoner å foreslå i området? Har fått med meg:

Brighton

Canterbury

Dartmouth

Dover

Eastbourne

Exeter

Hastings

Isle of Wight

Isles of Scilly

Jersey

Lacock

Lyme Regis

Newhaven

Paignton

Penzance

Plymouth

Portsmouth

Seaford

St Austell

Torquay

Totnes

Lenke til kommentar

Noen nye destinasjoner å foreslå i området? Har fått med meg:

 

 

Brighton

Canterbury

Dartmouth

Dover

Eastbourne

Exeter

Hastings

Isle of Wight

Isles of Scilly

Jersey

Lacock

Lyme Regis

Newhaven

Paignton

Penzance

Plymouth

Portsmouth

Seaford

St Austell

Torquay

Totnes

 

Du har fått med mange fine, men du gav meg faktisk noen idéer, deriblant St Austell. :)

 

Jeg kan foreslå:

Brixham (krabben er du sikkert kjent med, og de har nydelig krabbesuppe her)

Exmouth (nydelige strender!)

Goodrington 

Teignmouth

Newton Abbot (en av Englands få gjenlevende ciderpub'er)

Par

Falmouth

Barnstaple

 

De jeg kommer på. De siste tre har jeg ikke besøkt selv, men har tenkt på. Samme med St. Ives. Ah, så mye jeg vil se, så liten tid. ;)

Lenke til kommentar

Når det er sagt; jeg elsker å shoppe, og er noe av grunnen til at vi ikke reiser mer enn vi gjør. :whistle: Har tatt seg mye de siste årene da.

Men det er jo en ypperlig grunn til å reise. Spennende butikker, stort utvalg og ofte mye bedre priser som man vet hva man skal se etter hvor. Skikkelige outlets har man også.

Lenke til kommentar

Men det er jo en ypperlig grunn til å reise. Spennende butikker, stort utvalg og ofte mye bedre priser som man vet hva man skal se etter hvor. Skikkelige outlets har man også.

Sant det. Mer pengene jeg tenkte på, ergo blir det nok ikke like mange turer som vi kunne hatt, men det er greit det. Jeg merker at 1 reise pr måned er nok for min del. :)

Lenke til kommentar

Du har fått med mange fine, men du gav meg faktisk noen idéer, deriblant St Austell. :)

Eden Project ligger i nærheten og er verdt å få med seg.

 

Jeg kan foreslå:

Brixham (krabben er du sikkert kjent med, og de har nydelig krabbesuppe her)

Exmouth (nydelige strender!)

Goodrington 

Teignmouth

Newton Abbot (en av Englands få gjenlevende ciderpub'er)

Par

Falmouth

Barnstaple

 

De jeg kommer på. De siste tre har jeg ikke besøkt selv, men har tenkt på. Samme med St. Ives. Ah, så mye jeg vil se, så liten tid. ;)

Newton Abbot og Brixham glemte jeg visst å liste. Spiser ikke skalldyr og drikker kun alkoholfri cider.

 

Skal sjekke de andre. Falmouth har jeg fått tips om fra andre...

Lenke til kommentar

Eden Project ligger i nærheten og er verdt å få med seg.

 

 

 

Newton Abbot og Brixham glemte jeg visst å liste. Spiser ikke skalldyr og drikker kun alkoholfri cider.

 

 

 

Skal sjekke de andre. Falmouth har jeg fått tips om fra andre...

 

Ja, Eden Project har jeg tenk på, men det har bare blitt med tanken. Rekker vi det ikke i år, så får vi ta det til neste år. ;) 

 

Jepp, jeg spiser ikke krabbe jeg heller, eller drikker alkohol. Men nevnte det i tilfelle det var noe for deg. Samboer elsker suppen han spiste der, så tenkte det var verdt å nevne. 

 

Ja, Falmouth tror jeg er flott, tenkte muligens å dra dit i år. Har stått på lista lenge nå. 

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Robertaas: Når du skal ett sted, hva er din go-to-side for å finne hotell/hostel?

Det er en egen tråd på forumet for slike ressurser:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=674492

 

 Ellers bruker jeg alltid flere kilder, det er ingen som er helt pålitelige eller som er like gode overalt. Om jeg er usikker sjekker jeg også med google streetview for å se om hotellet faktisk ligger der, det har sikret meg mot flere skuffelser. På Tripadvisor må man regne med at 1/3 av anmeldelsene er svindel og 1/3 idioter, har lært meg å se etter flere kjennetegn for raskt å klassifisere anmeldelsene.

 

Ellers sjekker jeg også ofte hotellets egen hjemmeside, man pass på at ofte er det flere som har laget "offisielle sider" for hotellene, spesielt i Asia. Ofte kan hotellet selv ha lavere pris eller ha annet inkludert enn hva man får gjennom bookingportal, slik som transport fra og til flyplass, wifi eller halvpensjon. Noen ganger plasseres de som booker via dyre bookingportaler på mye dårligere rom, slik som i Kina hvor man kan risikere å havne i et rom i kjelleren som kanskje har lysgrav... med tilbud om normalt rom mot noen hundre ekstra per dag...

 

Research, research, research!

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...