Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

robertaas skrev (4 timer siden):

Det var bare frisk bris da jeg tok ferge fra Dominica, men likevel veldig røff sjø. Folk holdt seg fast og det ble spydd i alle retninger overalt. Satt i øverste etasje ca 3 etasjer over havoverflaten. Satt taktisk ved vindu som jeg åpnet så mye som mulig for å få frisk luft. Måtte raskt lukke vindu hver gang ferga falt ned i en bølgedal for da slo sjødrev mot vinduet. Var for treg en gang og 6 rader bakover ble folk spylt.

Linken viser statistikkene om været i BVI.  Det du erfarte er ganske rart 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne måneden tenkte jeg å ikke reise...... aprilsnarr!

Først går turen til Sussex hvor jeg fant det praktisk å bruke East Grinstead som base camp for å nå slott og herskapshus i området.

Så går turen til Køln som jeg bare har reist raskt innom for å se domen tidligere. Nå skal jeg titte på levninger fra historien helt tilbake til romertiden. Om det blir tid til det blir det også slott i området.

Augustusburg.thumb.jpg.15ba8fdfaac236edbcc40a0dd712d149.jpg

Etter dette er kun 8 andre turer booket.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Thailand, Vietnam, Bali og Singapore var gøy. Ble dessverre dårlig og gikk glipp av Kambodsja. Den svir, men hadde ikke noe valg. Får ta Chiang Mai, Laos og Kambodsja på en annen tur.

Neste blir Stockholm til helga for å treffe noen venner.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Patek skrev (1 time siden):

Hvordan er det å dra til Thailand midt på sommeren? Det regner en del?

Det kommer ann på hvor du reiser. På "østsiden" har man Ko Tao og enda mer Ko Samui som har værsesong litt i "motfase" til resten av sørøst-asia akkurat slik som man har rundt Bali. Skal noen til Thailand om sommeren så bør de heller reise dit.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Ja men det er også levelige temperatur 

Thailand ligger nord for equator så det er varmere om sommeren. I Norge er vi vant til at det er kjøligere når det regner, men i det meste av Thailand så er det både varmere og våtere om sommeren. Klamt og ubehagelig kan man kalle det. Det er riktignok mindre direkte sol grunnet mye regnvær i det meste av landet, men likevel varmt og klamt.

Lenke til kommentar
robertaas skrev (50 minutter siden):

Thailand ligger nord for equator så det er varmere om sommeren. I Norge er vi vant til at det er kjøligere når det regner, men i det meste av Thailand så er det både varmere og våtere om sommeren. Klamt og ubehagelig kan man kalle det. Det er riktignok mindre direkte sol grunnet mye regnvær i det meste av landet, men likevel varmt og klamt.

På oversikter over temp ser det ut som det er en dip i juli, iallefall Bangkok området som jeg tenker meg til. Dog fuktig. 

Men det har ikke så mye å si, er bare juli jeg har mulighet i år heller og Thailand har stått på listen lenge. Er ikke der for å sole meg og slikt uansett så jeg takler de korte periodene med regn fint:)

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (15 minutter siden):

På oversikter over temp ser det ut som det er en dip i juli, iallefall Bangkok området som jeg tenker meg til. Dog fuktig. 

Men det har ikke så mye å si, er bare juli jeg har mulighet i år heller og Thailand har stått på listen lenge. Er ikke der for å sole meg og slikt uansett så jeg takler de korte periodene med regn fint:)

April-Mai er ofte den varmeste perioden i sørøst-asia. Temperaturen i Bangkok går så litt med til juli, men den er fortsatt høyere enn midtvinters. Midtvinters er det også minst regn der.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bangkok#Climate

 

Lenke til kommentar
robertaas skrev (Akkurat nå):

April-Mai er ofte den varmeste perioden i sørøst-asia. Temperaturen i Bangkok går så litt med til juli, men den er fortsatt høyere enn midtvinters. Midtvinters er det også minst regn der.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bangkok#Climate

 

Ja det er jeg klar over, men det er som sagt sommeren som er min mulighet i år og da valgte jeg juli da det ser ut til å være en liten dipp. 

Lenke til kommentar
paatur skrev (42 minutter siden):

En uke til Azerbaijan neste uke. 2 gang jeg er der. Så til Laos i Juni. 3 gang jeg er er der

Om du ikke har sett det ligger det brennende fjellet Yanar Dag rett utenfor Baku. Så også noen merkelige gjørmevulkaner.

I Laos er Luang Prabang et must. Få med deg nattmarkedet og ikke gi kjeks til tiggermunkene om morgenen. De ønsker skikkelig mat.

Lenke til kommentar
Olum skrev (På 28.4.2007 den 12:55 AM):

Som tittelen sier. Hvor er det du skal på ferie? Fortell også hva du skal gjøre der så dette ikke blir en kjedelig telletråd.

 

Neste stedet jeg skal er: Italia/Frankrike i sommer. Jeg skal være der i 3 uker. Skal besøke slekt, være på steder jeg aldri har vært før og besøke steder jeg har vært og vil dra til igjen f.eks. Venezia. Skal også prøve å komme meg på en AC Milan kamp/trening.

Min neste ferie går til Lofoten! Jeg har alltid ønsket å oppleve den fantastiske naturen og det unike lyset der oppe. Planen er å kjøre langs kysten, ta bilder, prøve fiskelykken og kanskje til og med se nordlyset. Jeg gleder meg til å utforske små fiskevær, spise fersk sjømat og bare nyte stillheten og roen. Det blir en uke med avkobling og nye opplevelser i et av Norges vakreste landskap. Hva med deg? Har du noen spennende reiseplaner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...