Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis til Alicante for å besøke bestemor, deretter buss til Gibraltar for å hilse på noen apekatter. Ferje over til Tanger i Marokko (eller Ceuta langs grensen) - fly til Alger i Algerie og ferje tilbake til Alicante. En liten rundtur på et par uker tenker jeg. Feb/mars.

 

Usikker på om jeg gidder Algerie, får sjekke ferjepriser og visumbestemmelser osv. Kanskje jeg heller stikker lengre syd i Marokko ned til Rabat eller Casablanca.

 

Eller noe helt annet.  :confused:  :tease:

Lenke til kommentar

 

 

Hvor og når på året? Husk å sikre deg Japan Rail Pass før du reiser dit om du skal lengere enn Tokyo-Osaka t/r. På en uke rekker du rundt for å oppleve mye spennende.

Sikkelig marmorert kjøtt kan være utrolig godt i Japan, men også utrolig dyrt.

Rett utenfor Tokyo, i uke 2.

 

Blir nok ikke billig, men Forhåpentligvis verdt det:)

For tidlig for kirsebærblomstringen, med mindre du bytter en Kobe-biff i flybilletter ned til Naha. Sesongen er ypperlig for å få med seg sneapene som tar varmt bad utenfor Nagano.  En opplevelse du vil huske, men sett av nok tid og sjekk når på dagen de er der. Mener det vanligvis er ikke for sent på formiddagen.

 

I Nagoya får du en variant med svineskjøtt... innbakt og i miso-saus. Kalles Misokatsu og kan finnes til overkommelig pris for eksempel i kjeden Yabaton. Smeltet i alle fall på tungen da jeg prøvde det.

 

 

Takker for tips! Booket billetter i dag, skal jobbe litt på mandag i uke 3 ellers har jeg resten av uken fri så får vel sett litt. Men usikker på om jeg skal bruke tiden på å fly mer:P 

 

Skal dog sies at vi har en god del prosjekter i Tokyo området i 2018 så det blir flere anledninger. 

Lenke til kommentar

Blir nok Japan, skal ned i uke 2 og jobbe og tar nok en uke ekstra eller mer for å reise litt rundt og spise biff hver dag :dribble:

Hvis du skal reise rundt er det lurt å kjøpe togpass før du reiser. Det kan ikke kjøpes i Japan, og er sykt billig i forhold til enkelt biletter.

 

Skal selv til Japan i januar. 3 netter i Tokyo, og så 7 netter i Niseko [Hokkaido] , powder heaven ☺️

Lenke til kommentar

 

Blir nok Japan, skal ned i uke 2 og jobbe og tar nok en uke ekstra eller mer for å reise litt rundt og spise biff hver dag :dribble:

Hvis du skal reise rundt er det lurt å kjøpe togpass før du reiser. Det kan ikke kjøpes i Japan, og er sykt billig i forhold til enkelt biletter.

 

Skal selv til Japan i januar. 3 netter i Tokyo, og så 7 netter i Niseko [Hokkaido] , powder heaven ☺️

 

 

Ja fikk tips om dette tidligere også, men når jeg søker ser det ut til å være ganske dyrt. 405$ for 14 dager? Jeg har ikke tenkt å reise så mye rundt, skal jo oppleve japan også, ikke bare toget :p Tenker jeg drar til kobe og ser hvor turen går ellers. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Var 3 uker i Japan i høst, og for meg svarte det seg ikke med togpass, i og med at det ble så lenge mellom første og siste togtur.

At det ikke fungerte på de fleste linjene som var i de byene jeg var i, hjalp heller ikke.

 

Kan anbefale å bruke kalkulatoren her . Sånn så det ut for meg:

WaZdxLO.png

 

14 dagers pass var relativt nære, men mener å huske det var mer enn 14 dager mellom første og siste togtur.

Lenke til kommentar

Ja fikk tips om dette tidligere også, men når jeg søker ser det ut til å være ganske dyrt. 405$ for 14 dager? Jeg har ikke tenkt å reise så mye rundt, skal jo oppleve japan også, ikke bare toget :p Tenker jeg drar til kobe og ser hvor turen går ellers.

Har selv brukt 1 ukes Japan Rail Pass 3 ganger i forbindelse med helgeturer til Japan. Det virker litt dyrt når man kjøper det, men det er veldig praktisk og enkelt å bruke, og man tjener det som sagt raskt inn om man reiser litt rundt. Gratis setereservasjon er det også om du ikke ønsker lete etter riktig seksjon for de uten reservasjon.... om den finnes. Har bestandig følt at jeg fikk god valuta for pengene.

 

Vil anbefale å gjøre unna det meste av reising i løpet av 1 uke. Ta en tidlig tur opp til sne-apene utenfor Nagano en dag og finn deg så en basecamp lengere syd og reis rundt til Kyoto, Osaka, Hirishima, Himeji, Nagoya, Nara og hva ellers du finner spennende i området.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg har vært 2 ganger 3 uker i Japan, har spart mye på å ha 2 ukers togpass begge ganger. Den kalkulatoren er litt tvilsom,priser endrer seg jo hele tiden.

Japan Rail Pass prisene er rett i kalkulatoren, togbillettene var billigere enn det som står der selv med reservasjon i september, tviler på at de har endret seg så mye på et par måneder. :-)

Lenke til kommentar

Jeg synes også det er veldig deilig å ikke måtte styre med billetter hver gang jeg skal ta toget, så bare det er verdt det etter min mening, selv om man skulle ende opp med å bruke toget for lite til å "tjene inn" billetten.

 

Jeg har vært i Japan to ganger før og planlegger å dra tilbake til våren. Det blir noen dager i Tokyo, men ellers har vi tenkt på å reise til Osaka, Matsumoto og Hakone, som jeg tror jeg skal være mulig å gjøre som en rundreise med shinkansen. Osaka trenger ingen forklaring, men Hakone har mange fine ryokan samt et sverdmuseum mens Matsumoto er kjent for å ha en de 12 japanske slottene som har overlevd i sin opprinnelige form og ikke er en rekonstruksjon (som f.eks. det i Osaka er).

 

Bortsett fra Japan blir det en tur til Spania for å besøke venner/familie og sannsynligvis en tur til St. Petersburg, som jeg planlegger å kombinere med en dagstur til Veliky Novgorod (middelalderby).

Lenke til kommentar

Hakone har jeg ikke besøkt enda, men ser at det er en fin plass. Lurt å bestille hotell tidlig siden det er veldig populært.

 

Kan ikke stole på en kalkulator på nett for togpriser, de endrer seg etter hvor fult toget er.

 

Det er et samurai museum i shinjuku også, ikke stort, men de har seriøst mye kult der. Sverd fra før vikingtiden osv ☺️

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...