Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Denne måneden går turen til Aachen for litt julemarkeder og jeg skal også prøve komme meg innom litt vanskelig tilgjengelige Monschau. Skal også få med meg litt julestemning i Køben før jeg skal sløve ved bassenget på La Palma. Regner med at jeg ikke klarer ligge der i mange minuttene før jeg må ut og utforske øya.

 

Etter dette er kun 7 andre turer booket

Lenke til kommentar

Noen som har vært i Ukraina og kan anbefale steder å oppleve? Litt usikker på hvordan situasjonen er men er det steder som ikke er trygg for turister?

Du bør selvsagt holde deg unna østige deler mot Russland hvor det vel regnes med at det fortsatt er borgerkrig og lovløse tilstander.

 

Ellers var jeg i sommer Kiev som anbefales og som føltes trygt, byen var virkelig en positiv overrskelse. En utflukt til Tjernobyl er populært. Byen Lviv er mye anbefalt, men jeg har enda ikke vært der.

 

Har også vært i Yalta, men det er ikke lengere en del av Ukraina og det er ikke anbefalt å reise dit nå.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekk alltid offisielle reiseråd fra UD.

 

https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-reiserad/ukraina_reiserad/

 

Noe mange skjønner er at UD gir gode og klare råd om hvilke områder som bør unngås, noe annet som mange ikke er klar over er at en vanlig norsk reiseforsikring ikke er gyldig i områder UD advarer mot å reise til... og det betyr at du ikke får dekket noe i forbindelse med evakuering, skade, kidnapping eller tyveri i det som ofte er lovløse områder.

 

Du må ha en egen og dyr krigs-/reiseforsikring for områder det er offisielle reiseråd mot.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Blir nok Japan, skal ned i uke 2 og jobbe og tar nok en uke ekstra eller mer for å reise litt rundt og spise biff hver dag  :dribble:

Hvor og når på året? Husk å sikre deg Japan Rail Pass før du reiser dit om du skal lengere enn Tokyo-Osaka t/r. På en uke rekker du rundt for å oppleve mye spennende.

 

Sikkelig marmorert kjøtt kan være utrolig godt i Japan, men også utrolig dyrt.

Lenke til kommentar

 

Blir nok Japan, skal ned i uke 2 og jobbe og tar nok en uke ekstra eller mer for å reise litt rundt og spise biff hver dag :dribble:

Hvor og når på året? Husk å sikre deg Japan Rail Pass før du reiser dit om du skal lengere enn Tokyo-Osaka t/r. På en uke rekker du rundt for å oppleve mye spennende.

 

Sikkelig marmorert kjøtt kan være utrolig godt i Japan, men også utrolig dyrt.

Rett utenfor Tokyo, i uke 2.

 

Blir nok ikke billig, men Forhåpentligvis verdt det:)

Lenke til kommentar

 

Hvor og når på året? Husk å sikre deg Japan Rail Pass før du reiser dit om du skal lengere enn Tokyo-Osaka t/r. På en uke rekker du rundt for å oppleve mye spennende.

Sikkelig marmorert kjøtt kan være utrolig godt i Japan, men også utrolig dyrt.

Rett utenfor Tokyo, i uke 2.

 

Blir nok ikke billig, men Forhåpentligvis verdt det:)

For tidlig for kirsebærblomstringen, med mindre du bytter en Kobe-biff i flybilletter ned til Naha. Sesongen er ypperlig for å få med seg sneapene som tar varmt bad utenfor Nagano.  En opplevelse du vil huske, men sett av nok tid og sjekk når på dagen de er der. Mener det vanligvis er ikke for sent på formiddagen.

 

I Nagoya får du en variant med svineskjøtt... innbakt og i miso-saus. Kalles Misokatsu og kan finnes til overkommelig pris for eksempel i kjeden Yabaton. Smeltet i alle fall på tungen da jeg prøvde det.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er Paris, men slikt kan du da finne ut av selv? Kan du ikke?

 

Er vel ikke meningen at det skal være et kollektiv som samarbeider for din del

Fant ikke ut av det uansett hvor mye jeg søkte.

 

Hvorfor lyge og si Firenze når du vet det er Paris? Idiotisk og lavmål. "Han har et spørsmål om reisemål fra julekalender, la meg lyge og si noe annet fordi jeg har det dårlig med meg selv."

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...