Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Drar på en ukes multisportsferie med seiling, kajakk, og andre vannaktiviteter rett utenfor Dubrovnik i Kroatia. Vært der en gang før og er kjempefornøyd med dette opplegget siden vi er basert på øya Sipan ca 50 minutter utenfor Dubrovnik. Betraktelig mindre masseturisme der. Kjøpes hos https://enil.no/aktivitetsferie-kroatia . De har også seilturer i samme området. Hadde en veldig fin opplevelse i for så kan anbefale opplegget med varierte aktiviteter som seiling i katamaran og andre sportsaktiviteter(ikke tunge aktiviter, men feriepreget :)). Uten at det ble for mye.

 

Ellers så blir det en tur på Hardangervidda i nærheten av Rjukan. Ørretrekorden skal slåes :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Road trip i England. Noen dager i Cornwall, så til Bath. Derfra til Lake District en ukes tid, så York og Essex før hjemreisen. Leiebil, bor på B&B, besøk i byer og fotturer.

Mye spennende å se der, men jeg ville aldri turt å kjøre selv der. Å kjøre på feil side av veien ødelegger jo refleksene. Swindon ligger langs ruten så hvorfor ikke få med seg den berømte "Magic Roundabout"?

 

Lenke til kommentar

Det tar noen minutter å venne seg til å kjøre på venstresiden..

Rundkjøringen på bildet er også ganske kurant, den er langt enklere å kjøre i enn det ser ut som. Det er forresten flere slike rundkjøringer i UK.

Jeg sier ikke at det er umulig å venne seg til å kjøre på den andre siden, jeg sier at det ødelegger refleksene man har.... og som man trenger i en krisesituasjon.

 

Hvor har de noe tilsvarende rundkjøringen i Swindon? Vet de har noen ringveier med flere rundkjøringer, men å kombinere det med en indre og yttre rundkjøring som i Swindon har jeg ikke sett noe sted.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Denne måneden går turen til Makarska for litt sløvig ved Middelhavet, men det blir sikkert en tur opp på et fjell eller ut på en øy. Og ja, jeg er klar over at slutten av september er bedre timing, men det ble nå slik i år. Senere går turen til Aarhus for å se om det er noe kultur igjen etter at de var kulturhovedstad i 2018.

 

Etter dette er 12 andre turer allerede booket.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Min neste ferie starter om 3 veker og varer til eg er nesten tom for penger?

Det som et planen så langt er 2 dager i Dubai, 3 veker på Sri Lanka. Skal til Indonesia etterpå ca 1 måned, kanskje Øst Timor, 3-4 veker i Malaysia eller Thailand, eller begge siden eg har vert før. Veit ikkje heilt kor eg skal feire jul enda, men nyttår er på Kypros. I januar flyr eg til Mexico eller Argentina

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir langhelg i Dublin til våren. Har lyst å komme meg litt ut av byen å se litt av grønne Irland. Noen tips?

Irland er absolutt verdt å se mere av enn Temple Bar(Det er forresten et byområde og ikke en bestem bar selv om alle barene i området later som om de er den egentlige Temple Bar).

 

En måte å få sett litt mere er sightseeingbusser som det er veldig stort utvalg av fra Dublin.

-Jeg har tatt en reise nedover kysten og inn til herskapelige Powerscourt. Dette er vanligvis en halvdagstur og selvsagt i mange varianter hvor man også ser annet. Dette viser endel grønt kulturlandskap og det er mye gjennom tettbebygde områder.

-Villere var terrenget for en heldagstur til Nord-Irland hvor vi blandt annet så naturfenomenet Giants Causeway, Dark Hedges og mye fyrtårn, slottsruiner og slik på den ville nordkysten. Det tar som sagt hele dagen og det er inn og ut av buss hele tiden, men du får sett mye. Regntøy er antagelig lurt å ta med.

 

Når du flyr til Dublin er det også fullt mulig å busse rett til en annen destinasjon. Jeg har tatt en helgetur i Galway som ligger på yttersiden. Liten by med mye sjarm og tett på naturen. Derifra så jeg Moher-klippene som jeg ikke fant så imponerende og de ville Aran-øyene. Ikke bruk en dagstur fra Dublin for å se Moher-klippene er mitt klare råd.

 

Neste gang jeg drar til Irland så skal jeg prøve å bruke Cork som base camp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har tips til steder å dra i midten av desember? 10. - 16. desember.

 

Skal dra med dama på storbyferie i ei uke. Vi vil gjerne oppleve julemarked, mye julestemning og pynt. Vet det er litt tidlig, men vi klarer ikke få til noe senere enn den uka.

 

Tips til hvor vi bør dra?

For god opplevelse av julemarkeder burde dere egentlig dratt tidligere, rundt månedsskiftet. Så langt opp mot jul er folk slitne av markedene som har pågått i flere uker, ikke minst de som står i bodene. Jeg reiser på nye markeder hvert år og bruker å få med meg første helgen av markedene, det er mere entusiasme da.

 

En hel uke er veldig lang tid om det kun er markedene dere skal oppleve, men her er noen ideerfo byer hvor det også er annet å se og gjøre:

-München med utflukt til Neuschwanstein i vinterlandskap.

-Berlin med innlagt overnatting på "Tropical Islands".

-Ljubljana med utflukt til Bled under sne og til Piran ved adriaternavet.

-Las Palmas. Ikke helt samme type julemarkeder, men det er en stor by og det er bademuligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...