Gå til innhold

Den store Geforce 8800 Bløffen


P__i__Nx

Anbefalte innlegg

Når jeg leser denne tråden så husker jeg hvorfor jeg aldri har giddet å være så mye på hardware.no forumene. Er mye bra her, men for å se det så må man lese igjennom så mye piss fra uvitende folk som tror de har svaret på alt uten å ha innsikt i det hele tatt...

 

Unnskyld ble veldig off topic. Men til alle dere andre som leser, synes dere skal høre på Simen, virker som den mest fornuftige karen her inne. Og til alle dere andre som antar at trpdstarter ville gjort det samme som dere med tanke på oppgrader osv, er ikke sikkert han har samme prioriteringer som dere. Skjønner at trådstarter lurer litt på hvorfor han får dårlig ytelse, hadde jeg stusset på også for resten av systemet hans er ikke så tregt som amnge andre her inne skal ha det til, selv om det finne mye som er raskere.

 

BAre en tilfeldig titt innom av meg, følger ikke så mye med i data verden lengre men ut fra det jeg leser av trådstarters innlegg så ser det ut til å være ett software problem enten i drivere eller bios... men med data så kan det være så mangt. ett tast ett sted kan forandre mye.

 

Uansett, til trådstarter: Lykke til;) Finnes nok en løsning på problmet ditt uten att det inne bærer store kostnader.

8017818[/snapback]

 

Må si meg enig her. Mange ufornuftige meninger ute og går her(økonomisk sett altså). Ytelse _OG_ økonomi må sees på samlet. Husker for ikke så fryktelig mange måneder siden, da kunne man komme med ett intelsystem og få samme holdningen som her, bare bytt om alle argumentene for intel med argumenter for amd. Forskjellen er ikke så enorm som enkelte skal ha det til.

 

Husker en gang for lenge siden, jeg stillte på lan med en intelmaskin, 1.7GHz P4. Folk spurte hva slags maskin jeg hadde, og ristet på hodet når jeg nevnte intel, ja, selv om jeg hadde en toppmaskin sammenlignet hva de fleste der hadde.

 

Mange som mener at det ene eller det andre er så utrolig mye bedre. Statistikk og tall over ytelse er ikke alt. Samme hvilken maskin man sitter med vil man plages på en eller annen måte, slik er det med datamaskiner og slik vil det fårhåpentligvis forbli. Alt hadde blitt kjedelig hvis alle satt der med nøyaktig samme maskin og allt fungerte 110%

 

 

Hvor er amd-fanboys-ene som var så høylydte før? Har de selv innsett at intel har ett verdig system, og vil ikke innrømme at de har "byttet side"? Skjerp dere! Forsvar AMD! Ja, bare så det er sagt, jeg er faktisk intel-mann selv, og jeg har overlevd 3(!) forskjellige P4-prosessorene. Men det er nesten så jeg skammes over alle denne uvettige intel-propagandaen som sprees.

 

 

 

Noen som i det hele tatt fikk med seg mitt tidligere innlegg om dualcore-er med seperat L2 for hver kjerne? Kom nettop på at jeg glemte å nevne hvordan man ser symptomene på at det kan være en flaskehals. Har man en AMD dualcore, en Intel dualcore før C2D, eller en C2Q, så kan man se i taskmanager når man kjører ett spill eller ett programm, på cpubruken, deles denne likt mellom kjærnene kan en dualcore-fiks faktisk hjelpe på ytelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg føler jeg får ufortjent mye pepper her, fra det som var et ganske impulsivt forslag..men det er jo et forum, der folk skal få lufte meninger å tanker, kanskje noen av dem vil hjelpe noen...i motsetning til tanker om meg som uvitende, som jeg antar var ment mot meg, eller Chaindog som direkte kaller meg et lobotomert grauthue, kom jeg uansett bare med et impulsivt forslag, dere kommer jo f..n meg ikke med noe..hjelp heller trådstarter da og kom med konkrete forslag og ikke bare synsinger og klaging på andre.

Men jeg ga et forslag utifra egne erfaringer, jeg har alltid vært en AMD "fan", men for meg var den lille oppgraderingen fra x2-4800 til duo 6600 rimelig heftig..derfor nevnte jeg det med oppgradering bare..er det lov, uten å få et helvette? det er vel opptil trådstarter å eventuelt skjelle meg ut da for et aldeles ikke aktuelt forslag...

Jeg tror noen her bare er ute etter å "ta" folk..."DER ja, et innlegg jeg kan reagere på"

Skjerp deg Chaindog, enten det var ment til meg eller andre, visse grenser er du vel smart nok til ikke å gå over?

Lenke til kommentar
I denne tråden ramses det opp endel spill som er DX10 kompatible:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=698929&hl=

 

Hvorfor påstår noen her at det ikke finnes DX10 kompatible spill ?

8017699[/snapback]

Jeg skal melde meg skyldig i den påstanden, med ett forbehold. Jeg sa at man ikke fikk tak i Dx10-spill . Mange av de som er listet opp har ikke kommet ennå. Men jeg er ikke sikker på alle spillene der så jeg spurte i tråden om hvilke spill som hadde kommet og ikke.

 

Herminator: Takk for støtten. Håper du vurderer å komme mer tilbake til forumet. det trengs virkelig flere her på forumet med en moden vurderingsevne. Det er i hvert fall gøy i de trådene med et godt faglig nivå selv om det kan være høy temperatur der også.

 

Poenget med et forum er vel å komme med forskjellige forslag, slik mange her har gjort...det er kun forslag, har vel ingenting med uvitenhet å gjøre..da kan vi vel likså godt bare slutte med forum her, eller hva? Det kan være mange løsninger  på et problem ja , og som du sier, så kan det være softwarebasert...men da er jo du også velkommen til å gi et forslag:) men ikke vær så rask med å kalle folk uvitende

8017883[/snapback]

Poenget med forumet er ikke å komme med forskjellige forslag. Et av poengene er komme med gode forslag. F.eks uten at det koster mye for en minimal forbedring. Man skal selvsagt kunne diskutere, men det er jo en fordel at man ikke bare pøser ut med ting man ikke har belegg for. Folk vil jo ha hjelp og da hjelper det lite om det bare kommer god informasjon i hvert tiende innlegg. Hvor verdifull er tråden for den hjelpesøkende om det er en høy andel useriøse innlegg?

 

Redigert: Jeg har nå lest det forrige innlegget ditt og beklager om du har følt at jeg har vært ute etter deg. Det har jeg ikke. Jeg har bare vært ute etter å kritisere noe av det du skriver. Jeg bærer ikke nag og kan diskutere saklig og hyggelig med deg i andre tråder. Jeg tror også at dette bare var et sleivspark fra din side som gikk litt ut av kontroll, og at du har mye fornuftig å bidra med i andre tråder og sammenhenger. Beklager igjen om du føler det som en heksejakt.

 

Noen som i det hele tatt fikk med seg mitt tidligere innlegg om dualcore-er med seperat L2 for hver kjerne? Kom nettop på at jeg glemte å nevne hvordan man ser symptomene på at det kan være en flaskehals. Har man en AMD dualcore, en Intel dualcore før C2D, eller en C2Q, så kan man se i taskmanager når man kjører ett spill eller ett programm, på cpubruken, deles denne likt mellom kjærnene kan en dualcore-fiks faktisk hjelpe på ytelse.

8018014[/snapback]

Jepp, jeg fikk med meg innlegget. Det er en god måte å feilsøke på om ikke annet. (Jeg tror det skal hjelpe i mindre grad på Core 2 Duo også på grunn av separate L1 cacher og visse begrensninger i deling av dataene i L2)

Lenke til kommentar
Beklager, men ytelsen ligger nok nærmere E6300. Og du løser uansett ikke et problem med lav CPU ytelse ved å sette inn et 8800 kort. Maskinvaren må stå i forhold til resten av det du har.

8013388[/snapback]

Eh, nei. Les testen jeg linket til en gang til :roll:

 

Joda.. men overklokket Athlon 64 X2 4200 [email protected] tilsvarer ikke Athlon 64 FX-62.

8013508[/snapback]

 

Det eneste som skiller de i ytelse er 512 Kb cache pr kjerne og det har veeeeelidig lite å si på AMD sin arkitektur, maks 5%. Så jo, de yter tilnærmet likt.

 

Til trådstarter så håper jeg du klarer å se forbi de dårlige rådene her om CPU-bytte. Det vil IKKE hjelpe! Prøv med en fresh windows-installasjon, spesielt hvis du hadde et ATI-kort før du byttet.

Lenke til kommentar

Må først og si at det er veldig mange rare svar her, ser ut som de fleste ikke har gjort litt research på de forskjellige spillene og sett på eventuelt problemer.

 

 

Supreme commander har problemer med lyden, denne ser ut som den kan trekke veldig mye ned i noen tilfeller , ser ut som når det er store kamper så prøver den å prossesere alle lydene samtidlig og dermed så går ytelsen i dass. Skjer tydligivis på noen Creative soundblaster kort og noen innebygde.

 

Kan sjekkes ved å kjøre commandoen /nosound

Det er også mulig å kjøre en ytelsetest /map perftest

 

Regner med at det kan være en kombinasjon av spill som ikke er patchet eller som har bugs som gjør at trådstarter føler denne frustrasjonen. Har selv et 8800Gts og føler at det yter helt greit og har bra bildekvalitet. For meg så er dette vel så viktig enn en høy score i 3dmarks eller 999 fps i Cs.

Lenke til kommentar
Jeg tror noen her bare er ute etter å "ta" folk..."DER ja, et innlegg jeg kan reagere på"

Skjerp deg Chaindog, enten det var ment til meg eller andre, visse grenser er du vel smart nok til ikke å gå over?

8018188[/snapback]

 

innrømmer at jeg var gretten å brukte endel ufine ord og uttrykk, og tar til meg kritikken. og nei, tenkte ikke spesielt på deg da jeg skrev det sure oppstøtet mitt.. ikke ha for store tanker om deg selv :!: :) (peace?)

 

det jeg egentlig skulle si var at jeg syns at det overhodet ikke står i stil å kaste 6000,- ut av vinduet for å få et skjerkort til 2500,- til å virke slik som det skal, som det egentlig burde gjøre i utgangspunktet. :cry:

 

kanskje trådstarter skulle prøve å ta en ren innstall av windows? tar mindre tid enn å leite etter drivere som ødelegger for moroa, og koster langt mindre enn å oppgradere hele riggen :)

Lenke til kommentar
Jeg tror noen her bare er ute etter å "ta" folk..."DER ja, et innlegg jeg kan reagere på"

Skjerp deg Chaindog, enten det var ment til meg eller andre, visse grenser er du vel smart nok til ikke å gå over?

8018188[/snapback]

 

innrømmer at jeg var gretten å brukte endel ufine ord og uttrykk, og tar til meg kritikken. og nei, tenkte ikke spesielt på deg da jeg skrev det sure oppstøtet mitt.. ikke ha for store tanker om deg selv :!: :) (peace?)

 

det jeg egentlig skulle si var at jeg syns at det overhodet ikke står i stil å kaste 6000,- ut av vinduet for å få et skjerkort til 2500,- til å virke slik som det skal, som det egentlig burde gjøre i utgangspunktet. :cry:

 

8020583[/snapback]

 

 

Peace :) skjønner jo nå at "rådet" mitt var litt grunnet min iver og nye entusiasme over helt nytt system selv, selv om det var litt på viddene i denne sammenheng..men er man entusiaster er man det, så går ofte ting litt lenger enn nødvendig..men til trådstarter ja, glem det mulige kjøpet, langt fra nødvendig sett i sammenheng med opprinnelig problem:)

 

(en del pils økte jo klart på min impulsive iver)

Endret av Yidaki
Lenke til kommentar

Kan det hende at det er noen kvalitetsinnstillinger som gjør at spillene bruker mer minne enn de 320mb som er tilgjengelig?

 

Spiller CoDUO med et 6800 vanilla nå (256mb),det spillet er haugammelt, men med full AA og AF + ALL grafikk på maks (og 1280x1024 oppløsning) får ikke jeg mer enn akkurat spillbar FPS (laveste er vel på 30-35, snitt 60-65 ca.). Da spillet kom ut (sept. 2004) hadde 6800gt og 6800ultra blitt sluppet ikke så altfor lenge i forveien.

 

Den gangen var vel 6800 vanilla øvre middelklasse (minst), men fikk som sagt ikke kjempehøy FPS med dette kortet selv med en prosessor som yter GODT over det som var tilgjengelig høsten 2004 (min kjører på 2,9Ghz, mens AMD CPUene den gangen krøp opp på 2,4Ghz stock (FX-53), og det var attpåtil single-core.)

 

Poenget mitt er at hvis du vil kjøpe noe som kan dra de nyeste spillene med alt på fullt MÅ du grave dypere i lommeboka enn det et 320mb 8800gts-kort koster. At du kan få en veldig bra spillopplevelse ved å skru ned litt på diverse dilldall er sannsynlig.

Lenke til kommentar
Man kan ikke realistisk sett spille allt på maks, da blir man fort blakk :/

8022210[/snapback]

 

Vel, de fleste driver og oppgraderer med jevnlige mellomrom for å få best ytelse, iallefall en viss stund framover, og vi bruker nok gode summer etterhvert som årene går på dette...men det er jo kjekt :)

Lenke til kommentar
I denne tråden ramses det opp endel spill som er DX10 kompatible:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=698929&hl=

 

Hvorfor påstår noen her at det ikke finnes DX10 kompatible spill ?

8017699[/snapback]

Jeg skal melde meg skyldig i den påstanden, med ett forbehold. Jeg sa at man ikke fikk tak i Dx10-spill . Mange av de som er listet opp har ikke kommet ennå. Men jeg er ikke sikker på alle spillene der så jeg spurte i tråden om hvilke spill som hadde kommet og ikke.

8018298[/snapback]

Tråden har utviklet seg og det har dukket opp ny informasjon om lista. Det viser seg at lista er en liste over Dx10-spill som vil bli lansert i år. Altså ikke Dx10-spill som allerede er lansert. I følge lanseringsdatoene ser det ut til at det første spillet med Dx10 vil komme i mars. Etter en periode med usikkerhet har altså påstanden min blitt bekreftet. Det finnes foreløbig ingen spill som kan kjøres med Dx10.

Lenke til kommentar
Tråden har utviklet seg og det har dukket opp ny informasjon om lista. Det viser seg at lista er en liste over Dx10-spill som vil bli lansert i år. Altså ikke Dx10-spill som allerede er lansert. I følge lanseringsdatoene ser det ut til at det første spillet med Dx10 vil komme i mars. Etter en periode med usikkerhet har altså påstanden min blitt bekreftet. Det finnes foreløbig ingen spill som kan kjøres med Dx10.

8024057[/snapback]

Jeg vil nå definere et DX10-spill som et spill som er blitt byggd opp rundt DX10 fra grunnen av. Disse spillene som er blitt listet opp er i all hovedsak byggd opp rundt DX9 med enkelte DX10 funksjonalitet "taged-on" med begrenset utbytte.

Lenke til kommentar
LoL Jeg kjørte performance test i fear med computer på high og graphics på high det endte sånn :

8017669[/snapback]

 

I forhold til utstyret ditt var den scoren ganske bra ;)

 

Jeg får selv ca. 100 Fps minimum, 200 FPS average og noe med 450 Fps maks, men har ikke noe å si... Jeg spiller ikke FEAR

Lenke til kommentar

Hvorfor hører vi ingenting fra trådstarter?

Jeg tenker nå problemet (hvis det i det hele tatt er noe) ligger i driverfeil eller softwarefeil. Det hadde vært fint hvis trådstarter hadde fortalt om hva slags grafikkort han hadde før og om han har gjennomført en fullstendig formatering og innstalert windows på nytt.

Lenke til kommentar
kansje fordi trådstarter innså at påstanden hans om at 8800 er en bløff ikke holder lenger hehe.

8027835[/snapback]

 

 

 

 

Først Ogfremst vil jeg bare si. At jeg hadde aldri venta så stor respons.Så takk for alle bra svar, Men det var også mye tullete svar som ikke helt holdt grep.

Når det gjelde det siste innlegget her så vil jeg bare si at jeg mener enda at det er en stor bløff med geforce 8800 . Når det gjelder cpu bruk og minne bruk. ligger dette sjelden over 70 prosent når jeg kjører spill, Uansett spill. SÅ det kan ikke vær problemet?? Som mange hinter til. Når det gjelder rester av gamle ati drivere og div kan det nevnes at jeg har aldri har hatt ATI og pcn min er blitt formatert xxx antall gonge siden mitt forige skjermkort geforce 7900 gt.

Folk som påstår at Jeg må bytte hele oppsettet mitt til DDR2 ram og Intel Core2duo for å få noen lunde bra FPS i Spill Må jo vær litt STORMANSGAL?

Kan virkelig ikke vær sånn at en Dobbelkjerne cpu på 2800mhz ikke skal vær nok til å drive dagens spill , isåfall kan man Jo bare gi opp å vær gamer På pcplattformen, (vist man ikke har ræva full av peng)

 

Har leita itte ny bios t skjermkortet, Men inne på XfX sin side finner jeg ikke noe ny bios bare drivere til windows, Noen Som Vet hvor jeg kan finne ny bios til akkurat dette kortet?

 

Har også prøvt å skru ner grafikken i supremecommander uten at dette hjalp det noe særlig.

 

Enten er Windows Vista ikke egna For Spill enda. Eller så er dette Kortet Rett og slett FOr dårlig. Kan jo bare ta en 3dmark 06 test der Man skrur på alt av Grafisk Snacks Og se Med egne øyne hvor veldig Fps Stuper . og IFØLGE nvidia skal dette kortet greie oppløsninger opp til 2560 x 1600, Ja lykke til Med den Oppløsningen I 3dmark og alle Grafikk detajler på maks. Når Kortet ikke greier Å dra BRa fps i Normal 1280x1024 oppløsning Med alle grafikk detaljer skrudd på maks i 3dmark,

 

Dualcore opptimizer som ble nevnt finns ikke til windows vista, Vertfall ikke som jeg har funnet

Endret av P__i__Nx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...