Gå til innhold

Den store Geforce 8800 Bløffen


P__i__Nx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som fortsatt er uenig at hvis du kun har tenkt å bruke xp, så er 8800 serien poengløs p.g.a. manglende støtte for dx10 (og i all overskurlig framtid)?

8034025[/snapback]

Til DX10, så er sikkert ikke 8800 serien så bra, men de banker alt som er av tidligere DX9 ;)

 

Oi, ble helt feil formulert. Men håper du skjønner hva jeg vil fram til -> selv om kortet er "beregnet" på DX10, så er det "ikke så værst" til DX9 heller eller noe i den dur...

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Bare sånn for ordens skyld:

 

Question: Does Supreme Commander require DirectX10 and Vista?

 

Answer: No, Supreme Commander does not need or require Vista (DirectX10 is built into Vista and will not be available to Windows XP). The game runs fine on Windows XP and DirectX9, including features like split/dual screen mode and spiffy special effects). Vista and DirectX10 may just have spiffier effects

_________________

GPGnet Community Manager

 

 

Spiffier? noen som vil oversette?

Lenke til kommentar
Er det noen som fortsatt er uenig at hvis du kun har tenkt å bruke xp, så er 8800 serien poengløs p.g.a. manglende støtte for dx10 (og i all overskurlig framtid)?

8034025[/snapback]

Til DX10, så er sikkert ikke 8800 serien så bra, men de banker alt som er av tidligere DX9 ;)

 

Oi, ble helt feil formulert. Men håper du skjønner hva jeg vil fram til -> selv om kortet er "beregnet" på DX10, så er det "ikke så værst" til DX9 heller eller noe i den dur...

8034040[/snapback]

 

Sjekk vga charts hos tomshardware guide. Selv 8800gtx er ikke så suveren som enkelt tror..

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Er det noen som fortsatt er uenig at hvis du kun har tenkt å bruke xp, så er 8800 serien poengløs p.g.a. manglende støtte for dx10 (og i all overskurlig framtid)?

8034025[/snapback]

 

Tja, det at 8800 GTX har mellom 30 og over 100% bedre ytelse i DX9 spill enn forrige generasjon skjermkort er ganske poengfullt spør du meg. Les f.eks her for bevis.

Lenke til kommentar

:roll:

Her var det veldig mange folk som ikke har snøring på hva de snakker om, og som kommer med en hel haug lavmåls kjøp Intel bullshit. Typisk...

 

 

8031995[/snapback]

 

 

I alle dager, slike utsagn som dette er jammen meg lavmål..som om du er en slags fasit på hva som er bra eller ikke i et forum!! selv om du kanskje ikke hadde skrevet de innlegg du kritiserer, hva gir deg rett til dermed å si at folk ikke har snøring..bullshit

8032331[/snapback]

 

 

Her var det veldig mange folk som ikke har snøring på hva de snakker om, og som kommer med en hel haug lavmåls kjøp Intel bullshit. Typisk...

 

 

Jeg kom med forslag, ingen fasitsvar.

Jeg kom med en liten unnskyldning og Quoter meg selv for ironiens skyld :!:

 

Du kommer brasende inn med en arrogant anntydning og lavmål annklagelser mot en masse kunnskapsrike mennesker som diskuterer en problemstilling.

 

Flott jobba.

8033915[/snapback]

 

Dette var bare det jeg følte der og da etter å ha lest innleggene, og jeg står for det. Det betyr ikke at det jeg skriver skal tolkes som fasitsvar på noe som helst. Hvor får dere det fra?

 

Dessuten anklaget jeg ikke de som kom med gode argumenter for å oppgradere CPU eller lignende. Men heller de som hentydet at ytelsen kun er dårlig fordi han har en AMD CPU, som ikke matcher Intel C2D 6x00. Og det er bullshit, så da mener jeg at man ikke har nok peiling. For prosessoren trekker ikke ytelsen så sinnsykt ned i dette tilfellet. For her er det nok det som andre igjen har antydet, driver- programvare- og eventuelt Vista problemstillinger som trekker ned ytelsen mest.

 

Og til slutt: Mine meninger har like mye her å gjøre som hvilken som helst annen persons meninger. Så for meg virker det som om jeg har truffet en nerve eller noe hos dere to (Intel nerven?).

 

Slapp av! :roll:

Lenke til kommentar
Dette var bare det jeg følte der og da etter å ha lest innleggene, og jeg står for det. Det betyr ikke at det jeg skriver skal tolkes som fasitsvar på noe som helst. Hvor får dere det fra?

 

Dessuten anklaget jeg ikke de som kom med gode argumenter for å oppgradere CPU eller lignende. Men heller de som hentydet at ytelsen kun er dårlig fordi han har en AMD CPU, som ikke matcher Intel C2D 6x00. Og det er bullshit, så da mener jeg at man ikke har nok peiling. For prosessoren trekker ikke ytelsen så sinnsykt ned i dette tilfellet. For her er det nok det som andre igjen har antydet, driver- programvare- og eventuelt Vista problemstillinger som trekker ned ytelsen mest.

 

Og til slutt: Mine meninger har like mye her å gjøre som hvilken som helst annen persons meninger. Så for meg virker det som om jeg har truffet en nerve eller noe hos dere to (Intel nerven?).

Slapp av! 

 

 

 

 

 

Peace mann:) er nok en del misforståelser også ute å går, har selv vært litt edgy i denne tråden..men alles tanker eller meninger her har like stor rett til å nevnes, til tider kan jo en tråd spore litt av..jaja

Endret av Yidaki
Lenke til kommentar
Peace mann:) er nok en del misforståelser også ute å går, har selv vært litt edgy i denne tråden..men alles tanker eller meninger her har like stor rett til å nevnes, til tider kan jo en tråd spore litt av..jaja

8034273[/snapback]

 

Hehe, peace ja.

 

Misforståelser eller ikke, i ettertanke så burde jeg nok kanskje heller ikke ha skrevet det på den måten. Men slikt skjer når man reagerer spontant på ting. :)

 

Edit: Dette ble jo ganske off topic.

 

Har trådstarter fått testet med andre innstillinger i nVidia kontrollpanelet? Ble det bedre, eller hjalp det ikke?

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar

Till OP (Pinx),

 

Egentligen är det väldigt enkelt att se vad som "tar" ytelsen av maskinen din.

När du kör spelet som vanligt, tryck Alt+Tab så att du kommer ut i desktop, men att spelet fortfarande kör i bakgrunden. Tryck sen start, tryck kör och där skriver du "taskmgr" och trycker enter. Tryck på fliken "Processes" och sedan på rubriken "cpu" så att den process med högst cpu belastning hamnar överst. Ta sedan en screenshot av det genom att trycka Alt+Prnt Scrn så det lägger sig i internminnet. Sen startar du Paint och limmar in bilden. Döp bilden till vad du vill, men bruk endelsen .jpg och spara den som en .jpg. Sen postar du bilden här.

post-13520-1172532113_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Han har en X2 på 2.8 GHz, noe som tilsvarer noe i nabolaget 5400+.     Vil si at CPU absolutt har mulighet til å henge med.

8010030[/snapback]

 

 

men så er det ikke slik at en cpu blir regna på antall ghz!! en amd på 2.8 blir ikke bedre enn en e6600 på 2.4(!) faktisk så blir e6600 bedre enn amd'en... folk trur at ghz speller ALT, MEN DET ER IKKE SANT!

 

 

trur en amd 4600@2,8 blir fortsatt litt flaskehals

8032425[/snapback]

 

Når har jeg sagt at AMD-prosessoren er bedre enn en E6600? Og jeg vet meget godt at klokkefrekvens ikke har alt å si. På den annen side er det du som er ute og seiler med at hans prosessor er en flaskehals, men jeg håpte vi kunne la det tullet ligge en gang for alle.

8033298[/snapback]

 

 

har ikke sagt det :whistle: mne tok det bare som en point :ph34r:

Lenke til kommentar
Hvis man leser vga charts på tomshardware guide så er verken 8800gts eller gtx best i 1600x1200 med maks innstilling hver gang. Om ikke noen annet kan man si at i dx9 spill så gir særlig 8800gtx lite fps pr. kr.

8033379[/snapback]

Sjekk vga charts hos tomshardware guide. Selv 8800gtx er ikke så suveren som enkelt tror..

Nå vet du vel ikke helt hva du snakker om... ;)

 

VGA-charts på Toms Hardware en ganske håpløs og tynn test. Toms Harsware er heller ikke kjent for å ha gode tester... :no:

 

Men er jo selv der ganske klart hvor overlegen 8800GTX er i 1600x1200 med AA og AF...

 

Half-Life 2: Episode One (1600x1200 4xAA, 8xAF)

http://www23.tomshardware.com/graphics.htm...2=608&chart=199

 

8800GTX og 8800GTS banker x1950xtx med og uten CrossFire

 

 

Kan jo lime inn noen tester fra Xbitlabs for eksempel på DX9 spill

 

The Elder Scrolls IV: Oblivion HDR and FSAA

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...0-games_18.html

 

Far Cry : HDR

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...00-games_6.html

 

Som du ser så gir et single 8800GTX kort x1950xtx CF god konkuranse her...

 

 

Edit: Så ja, jeg er uenig med deg...

Skal du bruke XP, spille DX9 spill med alle effekter på i 1600x1200++ Så gir G80 overlegen ytelse...

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Du "glemte" å bl.a. nevne denne testen :!:

8051705[/snapback]

 

Når alle skjermkortene får tilnærmet samme score, så er spillet CPU-bound... dvs det er ikke skjermkortene som er begrensningen. Testen er med andre ord fullstendig uinteressant for å sammenligne skjermkort. 8800GTX yter ikke bedre enn 1900xtx i Minesweeper, for å nevne et annet eksempel.

Lenke til kommentar
Du "glemte" å bl.a. nevne denne testen :!:

8051705[/snapback]

Kan du gjenta disse ordene etter meg: "CPU-begrensning"

 

Du burde ringe en klokke for deg og når det er kun 1,7 FPS som skiller x1950xtx og GeForce 7800GTX... Legg også merke til at x1800xt slår x1950xtx... :ohmy:

 

Jeg kan fortelle deg hvorfor... Det er fordi spillet er CPU-begrenset, og det er driveroptimaliseringer som gjør at så jevnt... At Tom's Hardware i det heletatt bruker en sånn test i et VGA-chart er håpløst!

 

 

Her er enda en grundig test du kan lese. Der ser du at G80 får høyre FPS, med høyere nivå av AA og AF enn x1900-serien:

http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA==

 

NVIDIA’s 8800 is fueling a huge leap in performance when it comes to today’s real world gaming. If the incredible shader performance in today’s game at 2560x1600 resolution is any indication of what it will do in the future, the 8800 series GPU looks to have very long legs. The GeForce 8800 GTX and GTS are currently the best performing consumer video cards for 3D gaming acceleration and contain tremendous potential in games we have yet to play.
Lenke til kommentar
Kan du gjenta disse ordene etter meg: "CPU-begrensning"

 

Du burde ringe en klokke for deg og når det er kun 1,7 FPS som skiller x1950xtx og GeForce 7800GTX... Legg også merke til at x1800xt slår x1950xtx...  :ohmy:

 

Jeg kan fortelle deg hvorfor... Det er fordi spillet er CPU-begrenset, og det er driveroptimaliseringer som gjør at så jevnt... At Tom's Hardware i det heletatt bruker en sånn test i et VGA-chart er håpløst!

8051974[/snapback]

Det er jo et høst reellt resultat i en vanlig oppløsning. Folk som vurderer å kjøpe det spillet er nok interessert i å vite hvordan det yter. At det er CPU-begrenset er jo også et reellt resultat som gir leseren nyttig info. Greit at det har utspillt sin rolle som grafikk-benchmark for de raskeste grafikkortene, men det betyr ikke at det er unyttig for de billigere grafikkkortene. Om folk ønsker å vite om det lar seg kjøre ok på intel GMA950 eller Radeon X1250 så er det absolutt interessant å kunne lese resultatene.

 

Folk er jo ikke dumme heller. De ser jo lett at dette er CPU-begrenset for de raskeste skjermkortene.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ALDRI gått for dette 8800GTS hadde jeg fortsatt hatt min pentium 4 3,2ghz.. hadde blitt bortkastede penger. tilogmed det 7950gt 610m jeg hadde var overkill(men det var egentlig beregnet til core2duoen og det jeg har nå så) ..

scoret vel 7000 i 3dmark05 før, mot 16251 nå med denne nye pc`n.

Lenke til kommentar
Raptor' date='01/03-2007 : 10:56']Kan du gjenta disse ordene etter meg: "CPU-begrensning"

 

*snipp*

 

Folk er jo ikke dumme heller. De ser jo lett at dette er CPU-begrenset for de raskeste skjermkortene.

8057147[/snapback]

 

Men det var jo nettopp det har gjorde, brukte denne testen som et argument på at 8800gtx ikke var bedre enn de andre dx9 korta. Men er helt enig med deg om at dette fremdeles er en reel test for de som se hvordan eldre skjermkort fungerer på det spillet.

 

Vinci

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...