Gå til innhold

Den store Geforce 8800 Bløffen


P__i__Nx

Anbefalte innlegg

Jeg tror du selv forstår at det faller på sin egen urimelighet å påstå at kortet er for dårlig, når andre ikke har problemer med det og får veldig god ytelse. Videre så er Vista veldig ferskt, og mange har problemer med drivere. Ville brukt XP en stund til var jeg deg.

 

Forøvrig har vi gjort det klart i denne tråden at din CPU ikke er noen slags (nevneverdig) flaskehals for kortet. Det er bare noen i tråden som har mistet litt perspektiv kan det virke som.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Først Ogfremst vil jeg bare si. At jeg hadde aldri venta så stor respons.Så takk for alle bra svar, Men det var også mye tullete svar som ikke  helt holdt grep.

Når det gjelde det siste innlegget her så vil jeg bare si at jeg mener enda at det er en stor bløff med geforce 8800 . Når det gjelder cpu bruk og minne bruk. ligger dette sjelden over 70 prosent når jeg kjører spill, Uansett spill. SÅ det kan ikke vær problemet?? Som mange hinter til. Når det gjelder rester av gamle ati drivere og div kan det nevnes at jeg har aldri hatt ATI og pcn min er blitt formatert xxx antall gonge siden mitt forige skjermkort geforce 7900 gt.

Folk som påstår at Jeg må bytte hele oppsettet mitt til DDR2 ram og Intel Core2duo for å få noen lunde bra FPS i Spill Må jo vær litt STORMANSGAL?

Kan virkelig ikke vær sånn at en Dobbelkjerne cpu på 2800mhz ikke skal vær nok til å drive dagens spill , isåfall kan man Jo bare gi opp å vær gamer På pcplattformen, (vist man ikke har ræva full av peng)

 

Har leita itte ny bios t skjermkortet, Men inne på XfX sin side finner jeg ikke noe ny bios bare drivere til windows, Noen Som Vet hvor jeg kan finne ny bios til akkurat dette kortet?

 

Har også prøvt å skru ner grafikken i supremecommander uten at dette hjalp det noe særlig.

 

Enten er Windows Vista ikke egna For Spill enda. Eller så er dette Kortet Rett og slett FOr dårlig

8028601[/snapback]

En av grunnene til at du har fått mye respons er at du provoserer mange folk med direkte feilaktige påstander.

 

Anbefaler deg å bruke Windows XP til spill foreløpig.

 

Windows Vista er veldig nytt fremdeles, både ATi, nVidia sliter fremdeles med å få stabile drivere, og stabilitet blir nok prioritert før ytelse.

 

Spillprodusentene har også mange svin på skogen. Flere spill er for å si det rett ut dårlig kodet, og vil ha trøbbel med Vista helt til produsentene eventuelt slipper en patch.

Lenke til kommentar
En av grunnene til at du har fått mye respons er at du provoserer mange folk med direkte feilaktige påstander.

 

Anbefaler deg å bruke Windows XP til spill foreløpig.

 

Windows Vista er veldig nytt fremdeles, både ATi, nVidia sliter fremdeles med å få stabile drivere, og stabilitet blir nok prioritert før ytelse.

 

Spillprodusentene har også mange svin på skogen. Flere spill er for å si det rett ut dårlig kodet, og vil ha trøbbel med Vista helt til produsentene eventuelt slipper en patch.

8028712[/snapback]

 

Kjører supreme commander i Vista 32 bit på 1900x1200, med en e6600, 2Gb ram og 8800 GTX, går helt glatt med alt på.

Lenke til kommentar

Hva kjører du av AF og AA? Hva står disse på i Windows? Setter du også AA og AF i spill? Har i allefall en følelse av at setter jeg eks. 4XAA i Windows samt 4XAA i et spill, får jeg dårligere ytelse uten at bildet blir bedre. Har derfor bare AA og AF på i Windows innstillingene, og slår disse av i spill.

Lenke til kommentar
Du har ikke 32-bit drivere da? :p

8028824[/snapback]

JA FOR DET LAR SEG JO INNSTALLERE PÅ 64 BIT...........................

8028847[/snapback]

 

Kan du vurdere å følge bedre med i norsktimene, og ikke skrive på dialekt her inne? Når du har skrevet et innlegg av lengden du gjorde lengre oppe, så gå igjennom det og rett alle de tusen feilene du gjorde da du skrev det. Det gjør det en smule enklere for oss andre å forstå hva du mener.

Lenke til kommentar
Kan det å kjøre windows vista 64bit ha noe å si på ytelsen i forhold til 32bit?

8028810[/snapback]

Det skal i teorien ikke ha noen nevneverdig utslag (noen prosent bedre ytelse), men det kan være driverproblemer som kun gjelder for 32bit-versjonen og dermed gir enormt mye bedre ytelse i 64bit. Du får prøve deg litt frem. Vista kan som kjent prøves lovlig og gratis i 1 måned, med maks 3 stk forlengelser á 1 måned.

Lenke til kommentar
Hva kjører du av AF og AA? Hva står disse på i Windows? Setter du også AA og AF i spill? Har i allefall en følelse av at setter jeg eks. 4XAA i Windows samt 4XAA i et spill, får jeg dårligere ytelse uten at bildet blir bedre.  Har derfor bare AA og AF på i Windows innstillingene, og slår disse av i spill.

8028891[/snapback]

 

 

Af of AA er skrudd av I Nvidia kontrollpanel

Lenke til kommentar
Du har ikke 32-bit drivere da? :p

8028824[/snapback]

 

 

JA FOR DET LAR SEG JO INNSTALLERE PÅ 64 BIT...........................

8028847[/snapback]

 

Du sier du har Vista 64-bit og har installert 32-bit drivere.

Da sier jeg at du kanskje burde prøve å legge inn 64-bits drivere, å se om det blir noen bedring.

Lenke til kommentar

Jeg også føler meg litt skyldig :innocent:

Jeg annbefaler en god C2D til 8800GTX for å få fullt utbytte av spill, da gjerne i høy oppløsning, men folk flest sitter vel på en 19" lcd med 1280x1024 oppløsning, da er egentlig et 8800GTX overkill og det holder med en AMD X2 som du har.

 

Og for å ha sagt det en siste gang, å være PC gamer i dag er dyrt hvis en vil henge med i svingene, konsollgutta har en invistering på 3-4000,- for sin konsoll, mens PC gamere gjerne legger ut 2500-4000,- bare for et GFX kort hvert år, eller oftere. Noen bytter GFX kort opp til 2-3 ganger i året. Så kommer cpu,minne......osv....

 

Selve spillene er vel det som PC gamere betaler minst for i forhold til konsoll, men det skulle bare mangle, de fleste PC spill som slippes er jo ikke akoratt ferdige :!:

 

 

Så, jeg ble vel litt provosert av trådstarter, og av hva jeg har forstått ble trådstarter også provosert av div inlegg her.

 

Jeg skulle vel karnsje ikke ha åpna kjeften da jeg egentlig er mer overklokker enn gamer...lol...

 

Men å si at 8800GTX/GTS er crap er vel litt å ta i da trådstarter sitter på en AMD X2.

Lenke til kommentar
Du har ikke 32-bit drivere da? :p

8028824[/snapback]

 

 

JA FOR DET LAR SEG JO INNSTALLERE PÅ 64 BIT...........................

8028847[/snapback]

 

Du sier du har Vista 64-bit og har installert 32-bit drivere.

Da sier jeg at du kanskje burde prøve å legge inn 64-bits drivere, å se om det blir noen bedring.

8028980[/snapback]

eei

 

 

Nei Jeg sier ikke det.Alle drivere Er 64 bits Som er innstallert på min pc

Lenke til kommentar
Du sier du skrudde ned grafikken i Supreme Commander og det er nesten like ille. Burde ikke dette gi deg et hint? ;)

 

Supreme Commander er kjent for sitt sinnsyke krav til CPU, så det er nok der problemet ligger.

8029058[/snapback]

 

 

 

Greit..Cpu er fucked, Får Bare begynna å spara, Når kommer Amd sitt Motsvar På core2duo?

Lenke til kommentar
Jeg også føler meg litt skyldig :innocent:

Jeg annbefaler en god C2D til 8800GTX for å få fullt utbytte av spill, da gjerne i høy oppløsning, men folk flest sitter vel på en 19" lcd med 1280x1024 oppløsning, da er egentlig et 8800GTX overkill og det holder med en AMD X2 som du har.

For det første så er ikke CPU problemet. Han sier jo at CPU-bruken sjelden passerer 70%. En oppgradering av CPU vil i så fall bare gjøre at prosessoren går ennå mer på tomgang. Kanskje med 40% på tomgang i stedet for 30%. En annen ting er at oppløsning er noe som kun setter høyere krav til grafikkortet. Ikke til CPU. Skal man ha sinnsykt høy oppløsning må man sørge for å ha sinnsykt raskt skjermkort, men man kan nøye seg med en svakere CPU.

 

Men å si at 8800GTX/GTS er crap er vel litt å ta i da trådstarter sitter på en AMD X2.

8028982[/snapback]

Som sagt utallige ganger: Proesssoren er ikke problemet her.

Lenke til kommentar
Men å si at 8800GTX/GTS er crap er vel litt å ta i da trådstarter sitter på en AMD X2.

8028982[/snapback]

Som sagt utallige ganger: Proesssoren er ikke problemet her.

8029093[/snapback]

 

 

 

Så hva er problemet? Utrolig frustrende Å bruke mange tusen kr på et oppsett som Hakser seg gjennom Moroa.

Lenke til kommentar
Du sier du skrudde ned grafikken i Supreme Commander og det er nesten like ille. Burde ikke dette gi deg et hint? ;)

 

Supreme Commander er kjent for sitt sinnsyke krav til CPU, så det er nok der problemet ligger.

8029058[/snapback]

 

 

 

Greit..Cpu er fucked, Får Bare begynna å spara, Når kommer Amd sitt Motsvar På core2duo?

8029084[/snapback]

 

 

Hmm, så du har vurderet nytt, jaja...btw, tror jeg forklarte meg etter mitt innlegg om oppgradering og jeg har, hvis du har lest senere poster, sagt det var et unødvendig forslag, på samme måte som det var unødvendig av deg å påstå at noen her skulle være stormannsgale...MEN, hvis du uansett nå vurderer nytt utstyr, om det er cpu eller skjermkort eller minne, var det kanskje ikke så stormannsgalskap allikevel..?!!

Endret av Yidaki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...