Gå til innhold

Den store Geforce 8800 Bløffen


P__i__Nx

Anbefalte innlegg

Før det blir enda mer "ditt system er for dårlig" etc, så hadde det vært lurt om trådstarter sjekker

 

1. Hva er load på CPU når du spiller

2. Temperatur etc på skjermkort og CPU

3. Drivere (ligger det gamle ATI drivere og gjemmer seg etc)

 

Hvis CPU er på 100% når du kjører spill er det den som drar ned fps enkelt og greit. Hvis ikke kan folk slutte å si at CPU er for dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skyld heller på spill utviklerene.

 

Supreme Commander - Her er det CPU'en som begrenser frameraten (ikke så uvanlig for RTS spill).

 

Rainbow Six Vegas - Virker som en ganske svak port og implentasjon av Unreal engine 3. Ytelsen er tragisk iforhold til grafikken.

 

FEAR - Også ganske krevende iforhold grafikken (IMO). Skru av soft shadows, dette suger ytelse.

8011321[/snapback]

 

Som habn sier, du har rett og slett ikke god nok CPU til å kjøre supreme commander på fullt, for det som begrenser deg der er den. Tenk deg hvis du bygger en haug med fly, båter, biler osv. og det samme gjør datamaskinen du spiller mot. Da har CPUen MYE den på gjøre.

 

Og ikke klag på kortet ditt, det er et veldig bra kort! Jeg har to stk, og er veldig fornøyd. Jeg er sikker på at vi er en hel haug her på forumet som er enig i det at det er et godt kort.

 

Men vær så god, hvis du ikke liker det, så returner det da, og kjøp deg X1950XTX eller noe sånt, så kan du se hva som yter best av de to kortene...

 

Mvh. christopher909

 

EDIT:

Hiper Type-R 580W har jo bare 20 og 18 ampère på +12v railen, det er jo for lite. 8800 trekker 30 ampère alene. Jeg vet lite om PSUer og om begge railsene belastes, men jeg vil tro det er problemet.

 

Det var forresten snakk om nyeste bios til grafikkortet, ikke til hovedkortet.

8009757[/snapback]

 

Det er IKKE noe problem med noen av dine komponenter. Din 3dmark06 score var helt normal, 8800GTS kjører helt fint på en Hiper 580w (jeg har kjørt 8800GTS SLI på en 500 watter) osv osv. Alle pc-delene dine er OK, du får tilsvarende ytelse i forhold til det du har. Jeg vet at fear krever mye fra skjermkort osv. uten å gi deg så mye tilbake. Supreme commander kan jeg ikke si noe om, men det er nytt, og det kan være at det lever av samme fenomen som FEAR, at det ikke utnytter pcen din godt nok for å si det enkelt. Er sikkert det samme med Rainbox Six.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Har nettopp prøvd Supreme Commander nå, og jeg får nok FPS til at spillet ikke hakker, da jeg driver med min egen base og jeg zoomer inn litt. Ellers hakker det litt.

Jeg vil tro det er fordi, enten, at spillet ikke drar nytte av maskinen nok, eller, at spillet krever for mye av maskinen.

 

Har Supreme Commander støtte for DX 10, BTW?

Lenke til kommentar

ting som bør sjekkes og oppdateres:

 

BIOS

drivere til hovedkortet

driver til prosessor

driver til skjermkort, når det gjelder 8800, så er det enda under utvikling, noen spill fungerer faktisk 100% raskere med noen av de eldre drivera.

 

Lydkort er alltid greit og holde oppdatert.

sjekk også at minne virkelig kjører dual channel.

 

mitt hovedkort har et spesielt design, og dualchannel fungerer bare enkelte plaseringer med disse minne brikkene mine.

Lenke til kommentar

Som så mange andre sier her er det ikke noe feil på 3dmark ytelsen din, den er helt normal for 8800GTS, om du sammenlikner med ati x1950 series vil du se det faktisk er over hva dem yter ;)

 

Du kan ikke regne med få best ytelse i alle spill med et grafikk kort i i övre mellomklasse...

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar

Jeg skjønner egentlig ikke all hylinga.

 

Har selv et 8800 GTS 320, og f.eks. Heroes of Might and Magic V hakker hvis jeg zoomer helt ut og panorerer rundt. Dette gjelder for 1280x1024. Mens jeg i et annet tilfelle kan kjøre f.eks. Battlefield 2142 i 1600x1200 m/4xAA og alt skrudd opp uten problemer.

 

Noen spill er bedre kodet enn andre, slik vil det alltid være.

Lenke til kommentar
Du trenger Dual core får å få god ytelse på Supreme commander.

8009639[/snapback]

 

There you goe!

8009650[/snapback]

 

 

 

HAR JO DUALCORE!!

8009665[/snapback]

 

hmm, snodig igjen. Men, som jeg sa tidligere:

"Kan det ikke være det at kortet ikke liker noen av de andre komponentene maskinen din er skrudd sammen av?"

8009671[/snapback]

 

Lol....så....åssen skulle han vite noe slikt før han kjøpte GFXkort?...

Sorry...ditt gfx-kort ekke kompatibelt med CD-rommen din...bytt grafikk kort...

 

Håll i hodet om detta skulle ha noe å si...

 

Men..dog....Det er ikke nødvendig å kjøpe DX10-kort enda....Ingen spill enda som støtter dem, og de FX10-kortene som er ute nå vil være FOSSILER når DX10-spill kommer....

 

Dog.....Supreme Commander er SYKT krevende....ikke rart du ikke fikk bedre ytelse med kortet ditt....jeg under åssen mitt X1950XTX med 512MB DDR4 vil takkle det...4gig 800mhz DDR2 minne har jeg også....

 

Toffy

Lenke til kommentar

He ? hakker heroes V med 8800 gts.. ?

Jeg sitter med et 7800 kort og det lagger ikke under noen omstendigheter i her..

Kjører samme oppløsning..

 

Pussig !

 

Merker lagg i Neverwinter 2 med alt på max, i noen situasjoner.. feks. tåke kombinert med massse folk, vann og spell effekter.

 

Må innrømme at jeg ikke har spilt så mye i det siste, skal til å formatere pc'n nå og gleder meg ikke til det :cry:

 

Taleg

Lenke til kommentar
1. Du har en dualcore AMD som er en bremsekloss på NYE spill i forhold til ex. C2D. 8800gtx trenger en rask cpu,amd er desverre bare second class i dag.

8010008[/snapback]

For det første er det ikke sikkert at CPU er noen bremsekloss i det hele tatt. Trådstarter har ikke sagt noe om 100% CPU-bruk under spilling ennå. Og selv om det hadde vært det ville jeg trodd det var et driverproblem eller problem med spillet. Ting kan rote seg til og ta maksimalt CPU-kraft uansett hvor rask CPU man har. For det tredje er ikke en X2 @ 2,8GHz noe å kimse av. Det er en meget rask CPU, selv om det selvfølgelig finnes ennå raskere.

 

Beklager, men ytelsen ligger nok nærmere E6300. Og du løser uansett ikke et problem med lav CPU ytelse ved å sette inn et 8800 kort. Maskinvaren må stå i forhold til resten av det du har.

 

Forresten, har du kjøpt deg Vista? Eller leker vi pirat og griner over lav ytelse på noe vi ikke har betalt for? For ytelsen du fikk i WinXP så helt normal ut den. 3Dmark scoren var hvertfall ikke noe å utsette på.

8013388[/snapback]

Husk at problemstillingen var ytelse i forhold til oppløsning. Øker man oppløsningen blir det mer belastning på skjermkortet men ikke på CPU. Det betyr at man ikke trenger raskere CPU når man oppgraderer skjermkort for å kunne bruke høyere oppløsninger.

 

Forøvrig er en ulovlig kopi av Vista nøyaktig lik en kjøpt Vista og bør derfor oppføre seg identisk. Det er en grunn til at det heter kopi og ikke en covret versjon laget av andre.

 

Joda.. men overklokket Athlon 64 X2 4200 [email protected] tilsvarer ikke Athlon 64 FX-62.

8013508[/snapback]

Hvem sier at man trenger FX-60 for å få spill til å yte bra i høye oppløsninger? Har du ikke fått med deg sammenhengen mellom oppløsning og krav til skjermkort?

 

Forøvrig er en X2 4600+ eller 4800+ (2,4GHz) som trådstarter har på høyde med FX-60 (2,8GHz) når den blir overklokket til 2,8GHz. Det er akkurat samme prosessorarkitektur på samme klokkefrekvens. En overklokket X2 4800+ vil trolig yte bedre enn FX-60 på grunn av raskere HT-buss og overklokket minnekontroller. En overklokket X2 4600+ vil også ha disse fordelene over FX-60, men har mindre L2 cache. Om summen av fordelene og ulempene blir ørlite i favør eller disfavør av den overklokkede X2 4600+ vet jeg ikke, men det er neppe langt unna ytelsen til FX-60 i positiv eller negativ retning. Så påstanden din om at en overklokket X2 på 2,8GHz ikke tilsvarer en FX-60 på 2,8GHz vil jeg si er direkte feil.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner egentlig ikke all hylinga.

 

Har selv et 8800 GTS 320, og f.eks. Heroes of Might and Magic V hakker hvis jeg zoomer helt ut og panorerer rundt. Dette gjelder for 1280x1024. Mens jeg i et annet tilfelle kan kjøre f.eks. Battlefield 2142 i 1600x1200 m/4xAA og alt skrudd opp uten problemer.

 

Noen spill er bedre kodet enn andre, slik vil det alltid være.

8014774[/snapback]

Har du nyeste driver,eller bruker du en eldre? (hvis nei, hvilken?)

Battlefield 2142 krasjet nemlig her med alt på fullt og 1600x1200 skjønner du.kom ikke inn på brettet, etter optimizingen av shaderene . fikk feilmelding.

Lenke til kommentar
Prøv instruksjonene i denne linken hvis du har en dual core (amd og intel): Dual Core optimalisering

 

Jeg vet at trådstarter har dual core, men dette kan kanskje hjelpe andre også.

 

Prøv også å ta av vertical sync i Supreme Commander.

8015437[/snapback]

 

Er det noen av dere som har testa dette Dual Core optimalisering greiene ?

 

Hvis man får bedre ytelse, så sier jeg JA TAKK :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...