Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fargo er den beste nye serien i år ved siden av True Detective så langt på dramafronten. Litt mørkere enn filmen, men noe likt i tonen ellers. Ikke noe som burde nedprioriteres (hvis du ikke skal binge sesongen senere en gang), spesielt når du sitter å ser på How I Met Your Mother og Black Sails av det jeg husker du har nevnt du ser på.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk en mail fra HBO Nordic for en liten stund siden, hvor jeg ble tilbudt 14 dagers prøveperiode. Har derfor sett ferdig sesong 4 av Boardwalk Empire, og fått sett sesong 3 av Strike Back.

 

Men herregud hvor svakt og vanskelig Nordic er i forhold til Netflix! Knotete og vanskelig å bruke. Spesielt det å bla blandt serier du ønsker å se. Eller når en episode er ferdig, og du har lyst til å se neste. Da må du ut til hovedmenyen, finne den neste episoden, og så velge den du vil se. Samme gjelder hvis du har glemt hvilken episode du har sett tidligere, da du må se i en Historie-meny som også er ganske håpløs.

 

For ikke å glemme mye buffering selv om jeg sitter på en sterk fiber.

Eller er det bare jeg som bruker det helt feil?

 

Enig angående brukergrensesnittet, det er helt talentløst av akkurat de grunnene du nevner. Buffringsproblemer har jeg derimot faktisk aldri opplevd selv om jeg har en middelmådig til crap linje.

Lenke til kommentar

Med HBO Nordic-snakket så tenker jeg meg at Amazon Prime hadde vært godt alternativ til Netflix slik som tjenesten utvider seg i USA nå (ihvertfall hvis den fikk nogenlundene det samme innholdet her). Amazon Prime har allerede greit bibliotek med også nyere serier som Hannibal, The Americans og Orphan Black + Originalserier fra Amazon blir styrket med store deler av det eldre biblioteket til HBO neste måned (en avtale som kan utvides enda mer i årene som kommer). .

 

HBO Nordic har mye bra innhold hvis du er ute etter kvalitetserier. Tjenesten har noen av de beste seriene lagd som Six Feet Under, The Sopranos, The Wire og Curb Your Enthusiasm pluss noen andre ikke HBO-serier som Masters of Sex og Fargo som er gode. Men som både meg og flere andre påpeker så er det tekniske så dårlig på HBO Nordic. De finske folka som utvikla tjenesten har virkelig driti på leggen.

 

Hvis HBO Nordic hadde vært bedre på det tekniske hadde jeg skaffet meg det hele året fremfor Netflix som jeg har hatt nesten helt siden det kom til Norge (minus noen måneder).

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Så akkurat på TV-Norge og første episode av Klondike. Veldig bra serie dumt den bare er på 3 episoder.

Men prøvde å se når de skal sende episode 2. Tenkte at de sendte den neste uke (Onsdag 23:30) men fant den ikke i TV-Guiden. Vet den har blir sendt på Dicovery Channel ( som eier TVN), Men mot slutten av episoden stod det se neste episode på Discovery neste Tirsdag, men har ikke Dicovery og gidder ikke anskaffe det for en 3 episoders serie. Noen som vet når ep2 kommer på TVN? Eller var dette bare et dumt reklamestunt?

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Det er en "dette kan du se på vår andre kanaler"-greie. Ikke ofte brukt, men vet både at BBC, SVT (for SVT Play) og AMC (for Rectify) har gjort det så langt ifra noe nytt egentlig i inn og utland (TV2 Sumo har jo nesten gjort med sine serier nå i vår). TVNorge kommer ikke til å sende flere episoder (ihvertfall i nærmest omgang).

 

Slippes på bluray 7. mai.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en "dette kan du se på vår andre kanaler"-greie. Ikke ofte brukt, men vet både at BBC, SVT (for SVT Play) og AMC (for Rectify) har gjort det så langt ifra noe nytt egentlig i inn og utland (TV2 Sumo har jo nesten gjort med sine serier nå i vår). TVNorge kommer ikke til å sende flere episoder (ihvertfall i nærmest omgang).

 

Slippes på bluray 7. mai.

Ok :) tusen takk :)

Kjøper bare Blue-rayen jeg :) venter jeg litt får jeg vell den som andre blue-rayer nesten helt gratis :) (på salg)

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

MTG (TV3, Viasat 4 og TV6) skal legge det ut på noe online-tjeneste. Snakk om TV3Play og TV6 Play, men ikke noe der enda. Kanalene her hjemme har ikke meldt om det selv utifra hva info jeg får av dem via pressemeldinger. Var bare skrevet opp på en salgsmelding på noe bransjemedier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sett de to første episodene av Fargo nå, og ja, de var veldig bra! :)

 

Men, spørsmål: Det står at denne serien er basert på sann historie.. Ikke bare basert, men at alle hendelsene er så godt som sanne, bortsett fra navnene som er byttet om.

 

Er dette sant, eller bare tull?

 

Jeg blir litt skuffet hvis dette er bare noe de skriver? Kan man virkelig skrive slikt, hvis det ikke er sant?

 

 

Spoiler fra filmen Fargo

 

 

Her skrev Coen-brødrene at filmen var basert på sanne hendelser. Dette stemmer visstnok ikke, og var bare noe de skrev for å bygge opp stemning. Selv mener jeg det var et asshole-move, og mener at slikt bør man ikke skrive, hvis det ikke er tilfellet. Kilde er trivia på IMDb

 

 

Lenke til kommentar

Men, spørsmål: Det står at denne serien er basert på sann historie.. Ikke bare basert, men at alle hendelsene er så godt som sanne, bortsett fra navnene som er byttet om.

 

Hvorfor bry deg hvis du liker serien? Det er en homeage til filmen.

 

Det er flere sanne historier puttet inn sammen i en miks slik jeg forstår. Akkurat som filmen var, selv om hovedhendelsen i filmen var basert på Helen Crafts-mordet var andre ting puttet inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...