Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Den er også basert på en bok. Poenget er? ;) Det er ikke akkurat første gang man får en ny versjon av en annen serie. Battlestar Galactica er jo en ny versjon, og den er jo en smule populær. ;)

 

Btw leste kjapt om Les Revenatns (eller The Returned, som er den engelske tittelen), og det er nok ikke det samme. Det er fint lite overnaturlig i Resurrection, annet enn at folk kommer tilbake. Det er heller ikke så mange som kommer tilbake. Faktisk bare tre stk i store deler av sesongen.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Btw leste kjapt om Les Revenatns (eller The Returned, som er den engelske tittelen), og det er nok ikke det samme. Det er fint lite overnaturlig i Resurrection, annet enn at folk kommer tilbake. Det er heller ikke så mange som kommer tilbake. Faktisk bare tre stk i store deler av sesongen.

Høres helt likt ut spør du meg.
Lenke til kommentar

Jason Mott-boka har vært anklagd for plagiat flere ganger. Boka kom ut i 2013.

Les Revenants er basert på den franske filmen med samme navn. Filmen kom ut i 2004, serien starta i slutten av 2012.

 

Så helt klart likheter. Jeg ville ikke forundra meg over hvis Mott har lånt noe fra Les Revenants fra 2004, men er ikke blåkopi. Bare ikke veldig originalt.

Lenke til kommentar

Det går an, men det er mange som ikke greier det. Skal ikke gå langt tilbake i tid for å finne en som ble sutrete fordi folk ikke plusset og kommenterte filmanmeldelsene hans, og derfor skulle han slutte å poste anmeldelser i tråden. Andre fikk både plusser og kommentarer, og der var et stort problem. Heh.

 

 

Ser forresten frem til og få sjekket ut både Fargo og Silicon Valley. Har max trua på begge. Må bli bra!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Holder TD hakket foran Fargo, mye pga det folk nevner (hvis jeg forstår det riktig). Det er et annet driv i TD pga selve krimsaken og pga man lurer på hva som skjedde mellom Rust og Hart. Men jeg har bare sett to episoder av Fargo, så må vel holde litt igjen før jeg bestemmer meg. TD hadde meg i hvert fall i større grad etter to episoder enn det Fargo har meg nå.

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Ben McKenzie var faktisk ikke så verst i Southland, selv om det var Michael Cudlitz som leverte en klasse-prestasjon spesielt i siste sesong.

 

Synes Gotham virker greit, nailet castingene med en ung utgave av The Riddler, Catwoman og Penguin. Men ikke helt kjøpt av serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...