Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

13 hours ago, Dubious said:

Star Trek Discovery er kun bra fordi det er Star Trek

Tviler på at jeg hadde sett serien om det ikke var Star Trek

Hm, usikker på den - Jeg er ingen trekkie - men de jeg kjenner er veldig i mot serien fordi det ikke er "Ekte Star-Trek" (Det har visstnok blitt mye bedre nå i S3.

Selv synes jeg den er helt awesome, og S03 har virkelig fått opp farten etter at S02 var litt skuffende etter S01 - Gir den 8,5/10 her 😛

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som ser på Cobra Kai, litt voldsomt å lage en egen tråd, prøver her først. Høre om det er andre som tenker det samme?

Spoiler

For en som husker de gamle filmene godt etc. var / er det moro med gjensyn, men nå i sesong 3 er ikke strikken tøyd vel langt i forhold til realimse? På den ene siden prøver serien å være realistisk, men elefanten i rommet blir bare større og større. Hvor er politiet og ikke minst foreldrene til ungdommene?

Og ikke minst, hvorfor får Kreese fortsette helt uforstyrret? Nå har jeg ikke sett hele sesong 3, får se som det skjer noe etterhvert.

 

Lenke til kommentar
On 1/9/2021 at 9:16 PM, Heiti said:

Men over til noe helt annet, noen som kan anbefale noen gode britiske serier? Kjerringa har blitt hekta, og jeg må se en episode i uka med henne. Bridgerton(Netflix) anbefales ikke til menn. 



Dama satt og så på denne, og det var så cringey. Anbefales heller ikke til noen som er opptatt av historisk korrekthet.

Halvparten av skuespillerne i serien er svarte, inkludert Dronningen av England.

Alle er enige om at whitewashing av svarte og asiatiske verker er feil. Selv om det dreier seg om fiksjon. Her dreier det seg om faktisk historie. Bisarr serie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Spartapus skrev (På 11.1.2021 den 23.31):

Det blir smak og behag ift hvor attraktive Sex and the City-damene er, men poenget men den serien er jo ikke at de skal være så sexy som mulig, men at man følger livet til fire kvinner i 30-årene i New York på 90-tallet på godt og vondt, og de lykkes absolutt med å treffe en nerve med det konseptet. 

Jeg tror riktignok suksessen til serien også skyldtes når den kom ut, og jeg tror ikke det har noe for seg å skulle gjenopplive konseptet nå. Det er bedre å gi seg mens man er på topp.

Jeg begynte på det sammen med kjerringa. Jeg ga opp relativt tidlig, og hun fullførte ikke hun heller. Satt bare igjen med inntrykket av at det må. Være skikkelig kjipt å bo en sånn by. Har venner i London og Moskva, sitter med samme inntrykket fra det de forteller også. Har også merket at mange personer fra NY, i serier, er ekstremt stolte av det. Virker for meg helt absurd. Så også tilfeller av det i The Undoing med Nicole Kidman og Hugh Grant. Den anbefales forøvrig ikke. 

 

Dubious skrev (På 12.1.2021 den 2.16):

Star Trek Discovery er kun bra fordi det er Star Trek

Tviler på at jeg hadde sett serien om det ikke var Star Trek

De vennene jeg har som er trekkies og ser på det, sier at det kun er bra om du later som det ikke er star trek. Selv så ga jeg opp i sesong 2. Klarte ikke å bli engasjert. Også ganske merkelig med hvordan de skal endre på historien, selv om dette foregår i et parallelt univers. 

Lenke til kommentar
Heiti skrev (På 9.1.2021 den 21.16):

Men over til noe helt annet, noen som kan anbefale noen gode britiske serier? Kjerringa har blitt hekta, og jeg må se en episode i uka med henne. Bridgerton(Netflix) anbefales ikke til menn. 

Britisk og Britisk, men Ted Lasso er hvertfall lagt til London. En feel-good serie med god humor. Jeg blir vanligvis veldig flau over cringe-øyeblikk i film/tv, men denne klarer å gjøre det på en ikke-cringey måte. Anbefales virkelig!

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
^fmj skrev (7 timer siden):

Noen som ser på Cobra Kai, litt voldsomt å lage en egen tråd, prøver her først. Høre om det er andre som tenker det samme?

  Vis skjult innhold

For en som husker de gamle filmene godt etc. var / er det moro med gjensyn, men nå i sesong 3 er ikke strikken tøyd vel langt i forhold til realimse? På den ene siden prøver serien å være realistisk, men elefanten i rommet blir bare større og større. Hvor er politiet og ikke minst foreldrene til ungdommene?

Og ikke minst, hvorfor får Kreese fortsette helt uforstyrret? Nå har jeg ikke sett hele sesong 3, får se som det skjer noe etterhvert.

 

Det er jo konsekvenser med både loven og foreldre og osv.. men det er jo bare en fighter serie, jeg synes spesielt chick fightene er god underholdning...

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (6 timer siden):

Det er jo konsekvenser med både loven og foreldre og osv.. men det er jo bare en fighter serie, jeg synes spesielt chick fightene er god underholdning...

Man får ta det for det det er og ikke henge seg opp i ting ja. Sesong 1 var god, legit god, håper sesong 4 kan bli bedre.

Spoiler

Hele Kreese-karakteren ble rimelig out there og parodisk.

Anmeldelse av sesong 3, veldig enig.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Synes storyen er dødsfet i Cobra Kai, synes Kreese figuren er lame iforhold til original filmen, men der skylder jeg på skriptet. Skuespilleren er ikke dårlig.

Men kidsa synes jeg skuespill er temmelig dårlig, og total forandring på figurer er også veldig såpeklisje..

Men ikke mer enn att jeg synes det er en badass kicking serie..

Lenke til kommentar

Ser absolutt ut som en litt merkelig serie ja, men samtidig spenstig at Marvel tør å prøve på noe "litt annerledes". Personlig begynner jeg å bli lei superheltfilmer, så takker ikke nei til et friskt pust.

Slik jeg har forstått det, av det minimale jeg ønsker å lese for og unngå spoilers, så utspiller dette seg etter Avengers. Vision er dermed død, så det er vel da å forvente at serien utspiller seg i Wandas hode/drømmer. Hver episode tar en litt sitcom-aktig følelse, og hver episode virker til å utspille seg på et valgt tiår hvis man ser på bekledning og romstyling.

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Så ferdig The Comey Rule. Ganske grei miniserie. Jeg fikk også et litt annet prespektiv på saken og innså ogsp at det kanskje var det lureste han kunne gjøre, eller var det ikke det det? Vanskelig å si. 

Har nå begynt å se The Plot Against America. Har kun kommet ca. Halvveis inn i første episode. Så langt so good. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Da har jeg sett ferdig The Plot Against America. Veldig god serie. NRK skrev så riktig at den var veldig relevant med det vi ser i USA.

Serien er satt til et alternativ 1940 hvor Charles Lindbergh kommer til makten. Lindbergh er en tidligere jagerflypilot som mener at USA ikke bør gå til krig med Tyskland og at de bør være nøytrale. Mens han blir president beveger landet seg i et mer og mer autoritær retning. Vi følger en jødisk familie igjennom det hele og det er lenge siden jeg har fått så sterke følelser som fra denne serien. 

Den fantastiske David Simon står bak serien. Han er kjent for serier som The Wire og The Deuce samt mange andre serier. Han er etter mine øyne eb legende innen serier. The Wire er min favorittserie of all time. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...