Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Tåkefyrste skrev (11 minutter siden):

Vel hvis dere ikke tåler blod eller vold så er det vel ikke noe for dere nei.

Det er var mer diskriminering og sex-misbruk det gikk på...

Også usannsynlig at superhelter automatisk ville vært så vemmelige og ekle..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Gouldfan said:

Også usannsynlig at superhelter automatisk ville vært så vemmelige og ekle..

Svært så negativ vi var da.

Jeg synes det er en morsom vri jeg at de egentlig bare er mennesker med superkrefter. Altså noen av dem er vemmelige og ekle slik en del mennesker er.

Har snart sett ferdig sesong 1, på 4 dager. Skikkelig gøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (20 minutter siden):

Svært så negativ vi var da.

Jeg synes det er en morsom vri jeg at de egentlig bare er mennesker med superkrefter. Altså noen av dem er vemmelige og ekle slik en del mennesker er.

Har snart sett ferdig sesong 1, på 4 dager. Skikkelig gøy.

Så om noen få promille var superhelter så ville de automatisk vært ekle overgripere og psychoer?

Jeg tror dette er mer rettet mot yngre folk i stil med PewDiePie og co.... 

Ikke alle som forstår greia, eller de yngres humor.

Det passer ikke for alle, vi synes det var teit og ekkelt....

Husker jeg ikke skjønte hvorfor eldre reagerte på mobbingen til Eia og Jespersen.... 

Hilser litt på den døra der ja...

 

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Jeg tror dette er mer rettet mot yngre folk i stil med PewDiePie og co.... 

Den ovenfra og ned holdningen kan du ha for deg selv. The Boys er et friskt pust i et ellers ganske likt superheltunivers hvor heltene alltid skal dyrkes. Den tar opp superaktuelle tema, alt fra kjendiskultur, politisk korrekthet, rasisme, pop-religioner osv. Om du ikke klarer å like sort humor, eller blir kvalm av for mye blod, så er det nok ikke noe for deg. Men det er ellers en strålende serie og jeg vil ha meg frabedt å bli kalt barnslig mellom linjene for å digge denne serien.

Endret av Nimrad
  • Liker 7
Lenke til kommentar

The Boys er faktisk noe av det langt bedre man har fått servert de siste årene. Folk må endelig like og mislike forskjellige ting...men det er en UTROLIG ting å nevne PewDiePie og The Boys i sammenheng, vil nesten kalle det ekstremt sært noe av det jeg leste over her 😛

Endret av Mala
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Synes den er Creepy, så 1 episode og både jeg og madammen ble kvalme og slo av.

Dessuten stjeler de alt fra Watchmen.. 

Er det noe å stjele fra Watchmen? Fant ingen kvaliteter jeg likte med den serien.

The Boys er for øvrig en satire på standard superhelt filmer. Den tar også om kvinnediskriminering på en svært god måte. Kan ikke komme på at jeg har sett det blitt håndtert så bra før. En får medlidenhet for kvinnene når de blir behandlet dårlig uten at en får trødd kvinnekamp og feminisme ned i halsen. 

Kan forøvrig anbefale Jack Ryan på Amazon Prime folkens. Satt det på i dag morges og har ikke rørt meg en centimeter. Virkelig godt skrevet, med like høy produksjon. Ingen skuespillere som skiller seg ut på godt eller vondt, men det er kanskje for det jevnt over er så bra.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
""" skrev (23 minutter siden):

Du vet at Watchmen er litt mer enn bare en serie?

Ja, har sett filmen et par ganger for en stund siden. Begynte vell egentlig som en tegneserie? Har ikke lest noen av de, og forventet ikke jeg måtte gjøre noe særlig research for å se serien.

Ut i fra IMDB har det vell heller ikke vært noen kjempe interesse for serien, med 88k anmeldelser. Witcher har til sammenligning 292k.

Lenke til kommentar

Å dra personangrep osv bare fordi noen har en mening om en serie i en serietråd synes jeg blir litt fail.

Det må være lov å bli uvel av en serie uten å stå i drittstormen.

Å sammenligne noe virkelig bra og satsing som Witcher, med Watchmen serien som bare generelt er bra, synes jeg blir feil. Nå har jeg ikke sett mer enn en eller to episoder av The Boys, så jeg har ikke noe grunnlag for å rangere Boys, annet enn at vi begge synes det lille vi så var vemmelig og creepy.

Jack Ryan er veldig kult, typisk Cia reklame men bra skript og filmet.

 

Jeg nevnte ikke PewDiePie som noe negativt, det er mer ment som en trend av det på Youtube, med skriking og makaber humor som går meg hus forbi...

Og jeg koblet The Boys som noe moderne som typ Youtube galninger, som jeg ikke forstår....

Umulig å vurdere en serie annet enn at vi ble uvel, det sagt så hadde den noen bra inntrykk også... 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Aner ikke hvor gammel du er, men tror aldersargumentet ikke treffer helt. The Boys er jo ikke en serie for ungdom i seg selv, til det er det for mye som foregår til at en 17åring forstår det. Sammenligningen med PewDiePie bommer nok en del for de som vet hva PewDiePie er for noe (sett navnet, aner ikke mer, vil ikke vite mer). At du ikke liker serien, og begrunner det med at du ikke liker volden etc., er jo helt legitimt, det var resten av begrunnelsen som nok ikke traff

Angående Watchmen vs. The Witcher: Den ene virkelig bra og en satsting og den andre ikke? Den ene dro med seg massevis av Emmys og andre kåringer, den andre ikke. 

Endret av Tomeito
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter litt googling så var faktisk Watchmen dyrere enn the Witcher.

Men jeg synes personlig Witcher er endel bedre..

Angående The Boys Makabre stil, så tror jeg ikke det er feil å mene at dette er ny stil.

Det er mye som aldri hadde vært akseptert pre Streaming for å si det sånn.

Idag kunne feks tilogmed The Boys gått på NRK uten at noen hadde stusset....

Men aldri for bare 10 år siden...

Antar jeg bare ikke er i målgruppen, det gjelder ikke bare the Boys, men ganske mye faktisk av serier..

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva slags personangrep du sikter til, men synes din tone var verre enn noen andre har vært tilbake. Ikke vet jeg hvem denne PewDiePie er, men skjønner ikke helt hvorfor du drar parallellen til umoden mobbing. Du har fullt lov å ikke like serien, selv om jeg synes det er et veldig tynt grunnlag å mene så veldig mye om den med kun 2 episoder, men det er noe helt annet å dra paralleller til at det er umodent og en eller annen youtube-trend som du hever deg over fordi du har modnet. Om du gjør det så må du hvertfall tåle å "stå i drittstormen", ikke at jeg ville kalt noe av det her for noe drittstorm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
b-real skrev (14 minutter siden):

water_boy.gif.956c7452f9dbf4782ec9c93144128cda.gif

Kunne du utdype litt mere på dette temaet? Fordi jeg lurer fryktelig på hva du legger til grunn for denne påstanden :)

Dette med overgrep, en dame som går rundt og gråter og hoster spærm. Dette ville ikke gått på NRK bare for 10 år siden...

Slik dette legges frem så er det en spøk og joke om overgrep. Er mulig at man synes mer synd på jentene. Det vet ikke jeg.. Det er en drøy vits.

Streaming seriene og filmene tester mye nye grenser. Endel av det er crap og kun spekulativt. Jeg sier ikke at The Boys er Crap....

Men mye på Stream er spekulativt... Helt klart.

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Virker som du har misforstått serien totalt. Tror faktisk aldri jeg har lest mer feilaktige beskrivelser om The Boys, men greit nok. Du er ikke alene. Feks Jae-ols (hvis jeg husker riktig, beklager om det er feil navn) her inne har jo også uttrykt å ikke like å se ting som vold og sex på tv. Det er greit.

The Boys er absolutt for et mer eldre publikum og ikke for samme generasjon som vokser opp med pewdipie og tiktok. De overgrepene du nevner er ikke for spøk og synes de har utført scenene rundt seriøse temaer på en veldig god måte. Serien fordømmer overgrep og vold hele tiden. De viser konsekvensene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (19 minutter siden):

Virker som du har misforstått serien totalt. Tror faktisk aldri jeg har lest mer feilaktige beskrivelser om The Boys, men greit nok. Du er ikke alene. Feks Jae-ols (hvis jeg husker riktig, beklager om det er feil navn) her inne har jo også uttrykt å ikke like å se ting som vold og sex på tv. Det er greit.

The Boys er absolutt for et mer eldre publikum og ikke for samme generasjon som vokser opp med pewdipie og tiktok. De overgrepene du nevner er ikke for spøk og synes de har utført scenene rundt seriøse temaer på en veldig god måte. Serien fordømmer overgrep og vold hele tiden. De viser konsekvensene.

Som sagt vi kom bare til episode 2 tror jeg før vi skrudde av.

Det var bare en kommentar, siden serien ble nevnt.

Jeg har ikke noe mer å kommentere, eller vurdere, da vi sluttet midt i episode 2. Mye mulig du har rett, men var ikke vår cup of tea.

Spøk? Det var ganske mørk humor synes jeg. Det lille jeg forstod av serien var at skurken er den eneste snille, og hun jenta... Men jeg så bare starten.

 

Jeg hadde aldri kommentert det om jeg hadde vist at det ble 2.Verdenskrig at vi ikke likte den.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...