Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Homecoming har jeg lyst til å se, men har hørt podcasten så vet ikke hvordan det påvirker min opplevelse av historien og overraskelser etc. Også er den på Amazon Prime som jeg fortsatt ikke har og som jeg fortsatt venter med å få abo på

 

Ikke hørt podcasten selv, men hørt fra fans av podcasten at andre halvdelen av sesong 1 er helt annerledes enn podcasten (men fremdeles tematisk innenfor samme området, hva enn det menes), og at serien var verdt det. 

Lenke til kommentar

Huttemegtu. Etter den fantastiske andresesongen av Outlander sitter jeg nå og lider meg gjennom tredje sesong. Jeg savner virkelig den røde tråden i historien her, og det er mest som en lang epilog med flere mindre historier. Det frister virkelig ikke å gå løs på fjerde sesong.

 

Hva med de av oss som fortsatt lider seg gjennom første sesong? :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er halvveis på Homecoming, virker ganske bra egentlig så langt.

 

Ikke for alle, men liker man litt slow-burn type thrillerserie som The Americans eller Mr. Robot, pluss en liten dæsj In Treatment så burde det funke. 

 

 

 

Er den beste rollen jeg har sett Julia Roberts spille på mulig mange år. Det er en overraskende krevende rolle for en skuespiller som jeg synes har valgt roller litt safe det siste 10 året, og hun fungerer utrolig bra. Spesielt i scenene hennes mellom hennes og Stephan James (Walter). 

 

Dette er mer sånn serie jeg skulle ønske store navn tok oftere på TV, roller som gjør noe helt annerledes enn hva vi er vandt med fra de skuespilleren. Type sånn i likhet Evan Rachel Wood i Westworld, Matthew Rhys og Keri Russell i The Americans, bare et større navn her, så klart.

 

Julia Roberts gjør meg spent på hvordan George Clooney kommer til å være i Catch 22 neste år. Selv om han i likehet med Kyle Chandler og Hugh Laurie bare har en birolle i miniserien (fordi han er så opptatt med å regissere serien også). Er Christopher Abbott (Girls, The Sinner og A Most Violent Year) som har hovedrollen.

 

Blir stadig overrasket over disse skuespilleren som regisserer for TV i den siste tiden og. Ser Escape At Dannemora nå på forhånd med Benico Del Toro, Paul Dano og Patricia Arquette. Jævla bra regi av Ben Stiller. Kunne nesten vært en av regissørene til Better Call Saul / Breaking Bad som regisserte den miniserien til tider så langt etter 5 episoder sett. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Hva med de av oss som fortsatt lider seg gjennom første sesong? :D

 

Synes første og andre sesong var gode. Da tenker jeg det går mer på at man rett og slett ikke liker seriens konsept.

 

Jeg likte sesong 3 av Outlander, også jeg.. :)

 

Tok seg veldig opp i episoden jeg så i dag (den hvor de er ombord på skipet). Det har vært en ujevn sesong; noen episoder har en spennende handling, andre består kun av Jamie og Claire som sitter på hver sin krakk og krangler over ting som har skjedd før. Når det er sagt så mangler sesongen fortsatt en rød tråd og den føles mer episodisk enn de to første. Rent fortellerteknisk er ikke det like imponerende.

Lenke til kommentar

Det kommer en Catch 22-serie også? Kult

 

Takk for kommentarer angående Homecoming. Lista over Amazon-serier jeg vil se begynner å bli stor, så det nærmer seg et abo

 

Yes, på Hulu i USA- Mest trolig HBO Nordic her hjemme, hvis ikke Netflix kjøper noe rettigheter på den.

 

Grant Heslov (Men who Stares At Goats), Clooney selv og Ellen Kuras på regi, mens David Michôd (Animal Kingdom) og Luke Davies (Lion og Beautiful Boy) skriver miniserien. Burde vel komme iløpet av første halvdel av 2019.

Lenke til kommentar

Jævla bra regi av Ben Stiller. Kunne nesten vært en av regissørene til Better Call Saul / Breaking Bad som regisserte den miniserien til tider så langt etter 5 episoder sett. 

Ingen overraskelse det, Ben Stiller er jo mye bedre enn de fjortiførti regissørene som har regissert Saul / Breaking Bad, Stiller regisserte jo verdens beste film allerede for ti år siden :ohmy: 

 

Lenke til kommentar

HBO Nordic har fått engelske undertekster. Vet ikke helt når, men ble oppdaget for ikke så lenge siden. :w00t:

 

Deilig! Var redd det aldri skulle komme. Nå er det mer koselig å se serier derifra, enn å måtte laste ned alt for å få engelsk tekst.

 

Fortsatt en latterlig dårlig app da.. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er 3 episoder inn i Homecoming på Amazon Prime - er ikke helt sikker på om det er bra eller ikke  :D - men det er interessant, så kommer å fortsette å se.

 

Litt merkelig filming til tider, men kanskje litt passende grafisk uttrykk - ikke negativt. Men HDR opplegget synes jeg fungerer dårlig, jeg dro ned brightness kraftig, det hjalp.

 

HDR virker som et litt 50/50 opplegg hittil, noen ganger er det fenomenalt, men ofte miss.

Lenke til kommentar

HBO Nordic har fått engelske undertekster. Vet ikke helt når, men ble oppdaget for ikke så lenge siden. :w00t:

 

Deilig! Var redd det aldri skulle komme. Nå er det mer koselig å se serier derifra, enn å måtte laste ned alt for å få engelsk tekst.

 

Fortsatt en latterlig dårlig app da.. :(

 

Mer irriterende at de på noen programmer er så treige med å legge til tekst. Takler stort sett Last Week uten tekst, men noen ganger blir det såpass teknisk at tekst er fint.

Lenke til kommentar

Har sett tre episoder av The Haunting of Hill House og venter fortsatt på at det skal skje noe som helst som rettferdiggjør at denne serien har 8,9 på imdb. Jeg trodde dette skulle være en horror-serie, men så langt har det bare vært en såpeopera med noen "skumle" øyeblikk her og der. Blir det bedre eller har jeg kastet bort tiden min?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...