Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

 

 

 

The Terror er fantastisk bra. Anbefaler det virkelig! Veldig godt skuespill, dialog, kulisser, kostymer og handling. Tror nok dette kan bli et av 2018s beste serier.

Er The Terror tilgjengelig på noen strømmetjeneste i Norge?

 

Nei. Ikke enda. Desverre. Dem gjør det vanskelig for seg å la folk se den lovlig. Er vell bare i USA den er tilgjengelig på en strømmetjeneste såvidt jeg vet. Dog på de jeg har lastet ned så er norsk tekst et valg. Så vil jo tro at det kanskje er mulig å få sett her i Norge. Jeg er ikke sikker. 

 

 

I følge justwatch.com er den tilgjengelig hos oss på amazon prime. Som jeg forøvrig har abonnement hos til 39,- per måned første 6 måneder. Og jeg både fant og fikk startet en serie som heter "The Terror"..

 

Edit: Takk for tips forresten, den ser bra ut. :)

 

Ikke noe problem! Den er veldig bra, så tror du vil like den!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

The Terror er fantastisk bra. Anbefaler det virkelig! Veldig godt skuespill, dialog, kulisser, kostymer og handling. Tror nok dette kan bli et av 2018s beste serier.

Er The Terror tilgjengelig på noen strømmetjeneste i Norge?

 

Nei. Ikke enda. Desverre. Dem gjør det vanskelig for seg å la folk se den lovlig. Er vell bare i USA den er tilgjengelig på en strømmetjeneste såvidt jeg vet. Dog på de jeg har lastet ned så er norsk tekst et valg. Så vil jo tro at det kanskje er mulig å få sett her i Norge. Jeg er ikke sikker. 

 

 

Serien har vært tilgjengelig siden ca. 24 timer etter premieren på AMC i USA på norske Amazon Prime i forrige uke. 

 

Bare det hadde vært norske nettsteder som lar deg undersøke slikt....

 

https://serienytt.no/tv-serie/the-terror/

 
The Terror

USA | 2018 – | AMC | DramaPeriodedramaSpenningThriller

The Terror er satt til 1847, hvor en ekspedisjonsbesetning fra den britiske marinen søker etter Nordvestpassasjen. Et mystisk rovdyr jakter på skipene deres, i noe som blir et spenningsfylt og desperat spill for overlevelse. Serien er en oppdiktet fremstilling av kaptein Sir John Franklin sin tapte ekspedisjon med HMS Erebus og HMS Terror.

Serieinformasjon
 

Status: Pågår

Serieprognosen: Usikker

Viser serien: Amazon Prime Video      :thumbup: 

 

 

PS: Denne sto uten premieredato fordi Amazon aldri bekreftet det før serien var på tjenesten. Så derfor dukket den aldri opp i noe kalender.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

The Terror er fantastisk bra. Anbefaler det virkelig! Veldig godt skuespill, dialog, kulisser, kostymer og handling. Tror nok dette kan bli et av 2018s beste serier.

Er The Terror tilgjengelig på noen strømmetjeneste i Norge?

Nei. Ikke enda. Desverre. Dem gjør det vanskelig for seg å la folk se den lovlig. Er vell bare i USA den er tilgjengelig på en strømmetjeneste såvidt jeg vet. Dog på de jeg har lastet ned så er norsk tekst et valg. Så vil jo tro at det kanskje er mulig å få sett her i Norge. Jeg er ikke sikker.

Serien har vært tilgjengelig siden ca. 24 timer etter premieren på AMC i USA på norske Amazon Prime i forrige uke.

 

Bare det hadde vært norske nettsteder som lar deg undersøke slikt....

 

https://serienytt.no/tv-serie/the-terror/

 

 

The Terror

USA | 2018 – | AMC | Drama, Periodedrama, Spenning, Thriller

The Terror er satt til 1847, hvor en ekspedisjonsbesetning fra den britiske marinen søker etter Nordvestpassasjen. Et mystisk rovdyr jakter på skipene deres, i noe som blir et spenningsfylt og desperat spill for overlevelse. Serien er en oppdiktet fremstilling av kaptein Sir John Franklin sin tapte ekspedisjon med HMS Erebus og HMS Terror.

 

Serieinformasjon

Status: Pågår

Serieprognosen: Usikker

Viser serien: Amazon Prime Video :thumbup:

 

 

PS: Denne sto uten premieredato fordi Amazon aldri bekreftet det før serien var på tjenesten. Så derfor dukket den aldri opp i noe kalender.

Haha takk for infoen. Jeg husket ikke på siden din :p

Har du sett den enda?

Lenke til kommentar

Ukentlig når det er pågår. :)

 

10 episoder i sesong 1. 3 er ute.

 

Blir det sesong 2 blir det en annen historie med andre karakterer og skurspillere.

 

Ok takk! Så hvis man er gjerrig og ønsker lovlydighet bør man vente 7 uker ta en mnd ab. på Amazon Prime, for å se Looming Tower og The Terror? Evt. se alt på trial iløpet av uke (fortsatt etter 7 uker)  ;)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Jeg ser at tek skriver at (lovlige) strømmetjenester ikke hjelper:

https://www.tek.no/artikler/piratkopiering-pa-internett-er-storre-enn-noensinne/433326

 

I den forbindelse er det interessant å vite om det er mindre penger i serier nå enn tidligere. Basert på min observasjon og ikke empiri er det flere seier nå enn tidligere. Altså totalt sett kan det virke som det er mer penger i serier.

 

Der er mange serier som tilsynelatende ikke har nevneverdig mye penger på budsjettet. Dette kan dog være et valg produsent gjør. Ta Krypton fra Syfy som et eksempel. Jeg så litt av pilot igår, og orket ikke mer enn noen minutter inn i episoden. Det kulminerte med barscenen. Serien bærer preg av meget svakt manus, karakter man ikke kommer innpå, lowbud, og ikke minst masse klisjerer spesielt i replikkrepertoaret. En helt standard Syfy serie altså. Men dette er i og for seg et valg Syfy selv gjør. De kunne selv valgt å legge mer penger i hver enkelt serie og heller ha færre serier/sesonger, men de har sikkert funnet ut at dette er en grei forretningsmodell med slik de gjør det per nå.

Altså står vi igjen med uvisshet om hvorfor serier ikke virker til å få større budsjetter.

 

edit: Eksempel på at det kan være mer penger i bransjen er dog Britannia som ser ut til å ha et helt fint budsjett.

 

Mitt spørsmål til dere er da: Er det noen som har noen tall på økende eller avtagende pengestrømmer i seriebransjen?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

 

Ukentlig når det er pågår. :)

 

10 episoder i sesong 1. 3 er ute.

 

Blir det sesong 2 blir det en annen historie med andre karakterer og skurspillere.

 

Ok takk! Så hvis man er gjerrig og ønsker lovlydighet bør man vente 7 uker ta en mnd ab. på Amazon Prime, for å se Looming Tower og The Terror? Evt. se alt på trial iløpet av uke (fortsatt etter 7 uker)  ;)

 

 

I følge IMDBs episode oversikt skal ikke episode 5 komme før 16. april. Men den er ute på Amazon Prime nå. Det skal være 10 episoder totalt, så det kan være det holder å vente 5 uker.. Husk også å få med deg "American Gods".  :thumbs:

Lenke til kommentar

 

 

Ukentlig når det er pågår. :)

 

10 episoder i sesong 1. 3 er ute.

 

Blir det sesong 2 blir det en annen historie med andre karakterer og skurspillere.

 

Ok takk! Så hvis man er gjerrig og ønsker lovlydighet bør man vente 7 uker ta en mnd ab. på Amazon Prime, for å se Looming Tower og The Terror? Evt. se alt på trial iløpet av uke (fortsatt etter 7 uker)  ;)

 

 

I følge IMDBs episode oversikt skal ikke episode 5 komme før 16. april. Men den er ute på Amazon Prime nå. Det skal være 10 episoder totalt, så det kan være det holder å vente 5 uker.. Husk også å få med deg "American Gods".  :thumbs:

 

 

Takk! :thumbup::D Min interesse for Amazon prime begynte egentlig med oppkjøp at de store franchisene, samt Looming Tower, slik at serien du nevner får ligge i fred i skyen. :)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Takk for tipset om The Terror! Så episode 1 i går og har endelig funnet en serie som jeg faktisk har lyst å se på. :)

 

Ser ut som Amazon Prime har en del andre godbiter også. Har hatt abonnement tidligere, men sa det opp. Prisen er vel 39 kr per måned de første 6 månedene, så ganske rimelig uansett.

Sneaky pete er kult. The missing er også en ekstremt bra krimserie, en av de bedre på lang tid. Med tcheky karyo(badguy i mye filmer på 90 tallet, b.la nikita og bad boys) og james nesbitt i sesong 1. Sesong 2 med david morrisey(the governor i twd) er utrolig nok enda bedre enn den fantastiske førstesesongen.

Er dog usikker på om sesong 2 er tilgjengelig på prime hittil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slippery Pete. Morroklump?  :wee:

 

Angående hva som er bra på Amazon så Fleabag er veldig oversett her i Norge.

 

God kombinasjon av en serie som Peep Show og serier som Girls/Love f. eks. Phoebe Waller-Bridge er råbra både som manusforfatter og skuespiller. Hennes nye serie Killing Eve er ganske bra og, men den spiller hun ikke i selv.

 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

[klipp]

Ser ut som Amazon Prime har en del andre godbiter også. Har hatt abonnement tidligere, men sa det opp. Prisen er vel 39 kr per måned de første 6 månedene, så ganske rimelig uansett.

Er man da bundet til 6mnd., eller er det oppsigelsestid?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...