Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hersketeknikker eller ei, påstandene dine var rett og slett feil.

 

Det er lett å tro at film sin fremtid står i fare når det har blitt "dagligdags" for hvermansen å ha en eller annen slags streametjeneste (popcorntime inkludert), men det er ikke nødvendigvis sant av den grunn.

 

Å la Hollywood og lignende danne grunnlaget for hvordan det går med film og dens kvalitet er også skummelt.

Lenke til kommentar

Personlig foretrekker jeg definitiv serier foran filmer. Særlig nå som serier har blitt så mye bedre de siste årene. Det har nok sammenheng med at jeg liker lengre, dypere narrativ hvor du virkelig blir kjent karakterene og verdenen. Av samme grunn er jeg veldig glad i bøker. Filmer er på en måte one off-opplevelser, når man endelig er engasjert så er det som oftest over.

 

Noen som har sett Master of None? Morsom serie synes jeg. Litt vel mye fokus på innvandring i enkelte episoder, men velprodusert og gøyalt.

Endret av Jakoozie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Nest siste episode av sesong to av the leftovers gjenomført :)

Virkelig spent på hva som vil skje neste uke. Mange løse tråder nå

Men uten å si for mye før den har blitt sendt ordinært, det er en flott finale på sesongen.
Du hadde rett ja. Gleder meg til neste sesong, om det blir flere.

 

burde ingen spurt om det gikk bra med kevin på slutten der?

 

Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd med hele sesongen av You're the Worst egentlig. Samme med The Leftovers. Verre med The League som nok var på topp for tre fire sesonger siden (fortsatt gøy da).

 

Skjer med at dramserienominasjonene i golden globe? Kan skjønne at f.eks. Rectify blir for smalt, men ingen The Leftovers? Sært. Og ingen Nine-Nine på komediesiden er bare trist.

Endret av Thommesen
Lenke til kommentar

Vel, The Leftovers er smalere enn nesten alt HBO har blitt nominert for tidligere. Serien ligger på seertall med Treme og Girls liksom. Som Treme har ikke serien noe "award-power". Treme fikk ikke noe viktig nominasjon for noe før siste sesong, fordi serien kom i miniserie-kategorien (6 episoder i sesong 4, kom inn som en miniserie).

 

Friskeste med Golden Globes var at de ga nominasjoner til Rachel Bloom for Crazy Ex-Girlfriend (som faktisk er overraskende bra, om man klarer å komme under overflaten av serien, dessverre kanskje litt lite "mannlig" for folk flest). Og Mozart in The Jungle-nominasjonene.

 

Show Me A Hero burde fått mer. Ihvertfall beste miniserie over søppelet Flesh And Bone.

 

Ellers Golden Globes har mye rart, noen få friske nominasjoner og ellers ganske meh (og samme som Emmy's og SAG). 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Ser vi samme serie? Jeg synes sesong 2 var fantastisk. Flott å se en serie som faktisk utvikler seg, og ikke lever på samme om og om igjen innen halvtimes-serier. 

 

Kommer en sesong til av You're The Worst i 2016.

 

Vi gjør nok det, menvi har nok også litt forskjellige meninger om den serien :) S2 startet så bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...