Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg sier ikke noe er feil, bare skjønner ikke hvorfor det står inntekt 7k når jeg har tjent 29k?

Det er bunnfradrag, men ikke på kapitalinntekt.

Jepp.

 

Inntekt minus fradrag = "Alminnelig inntekt" (men særfradrag kommer altså etter dette igjen).

 

Bildet over viser det ganske greit:

37.760 - 29.823 = 7.937

 

Nettoformue er Formue minus gjeld.

 

De fleste normale mennesker som har studielån og/eller huslån har 0 i formue i ganske mange år før man karrer seg over null.

 

Dette fordi formuesverdien på bolig er satt mye lavere enn reell markedsverdi, mens gjeld teller "krone for

krone". (Formuesverdien for primærboligen skal ikke overstige 30 prosent av boligens markedsverdi)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest 49ccc...1da
Nåla-i-veggen skrev (23 minutter siden):

Da var det slutt på de månedlige rabattene hos VIP Credit Visa. Enda et cashback-kort som forsvinner ut av kortstokken... 

Dette er en konsekvens av å innføre gjeldsregisteret!

Anonymous poster hash: 49ccc...1da

Lenke til kommentar
Gjest 49ccc...1da

Ikke bruk Shell Mastercard. De gir dere et gebyr på 45 kroner uavhengig av om dere har e-faktura eller ikke. Har sjekket dette med en viss antall personer. Denne måneden vil alle få 45 kroner i gebyr av Shell Mastercard om du har e-faktura.

Anonymous poster hash: 49ccc...1da

Lenke til kommentar

Nå som Cresco unique forsvinner neste år, hvilken kort kan jeg skaffe meg med Bank axept, 1.25% sparerente på saldo på kortet og eget kontonummer? Dette kortet hadde også veldig god rente på 10,95%

PRE kortet forsvinner også, hvor jeg har hatt avgiftsfrie kontantuttak i utlandet og 45 dagers rentefri betalingsutsettelse ved uttak i minibank.

 

Noen gode kortalternativ til begge disse?

Lenke til kommentar
^fmj skrev (8 timer siden):

Hvilket kredittkort er det beste å betale ferieturen med?

Kjære kunde. Rabattprogrammet med valgfrie rabatter avvikles fra og med 01. desember 2019. VIP credit card, typisk, er vel ikke lenge før YX Visa også legger ned.

Det er ting som tyder på at YX Visa forsvinner som kort. Mitt gikk ut i november og vanligvis får man jo nytt kort automatisk. Det har jeg ikke fått. Har tatt kontakt med banken på epost så får vi se hva de sier....

Når det gjelder ferietur så er vel det beste Flexi Visa hvor hotell/fly kan velges som rabatt-kategori.

Lenke til kommentar

Siden det blir mindre kort med gode avtaler her i landet, er det lov å bestille kredittkort fra et annet land i EU?

Er det evt noen gode kort der ute?

Hva bruker folket her inne nå? 

Selv bruker jeg Komplett til netthandel og Kiwi.

Coop kort på Coop og litt div.

CircleK på bensin. (Burdte vel bytte til et annet bensin kort, da NAF har bedre rabatt på CircleK enn deres eget kort..)

 

OT: Hvorfor får jeg nytt avsnitt når jeg trykker Enter?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...