Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort seg erfaringer med gjeldsregistrene ennå? Jeg har logget inn på begge, og hver av dem mangler 1 eller flere av kortene mine, og ikke de samme. De rapporterer også feilaktig at saldo er rentebærende (antar at feilen oppstår på en viss margin nær forfallsdato og at det er dårlig programmert).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har gjort seg erfaringer med gjeldsregistrene ennå? 

Jeg var inne og sjekket på gjeldsregisteret.com for en stund siden, og syntes det så korrekt ut, alle kortene mine var listet opp. Sjekket riktignok ikke utestående nøyaktig på hvert enkelt kort, men ingen opplagte feil. Både renter og innvilget kreditt stemte.

 

Var inne på norskgjeld.no i dag (åpnet begge samtidig for å sammenligne), og her stemte også alt. Det var minimal forskjell i utestående på et par av kortene, men ikke mer enn at de kan ha hentet (mottatt) data til ulik tid samme dag. Følgende tekst kom opp på norskgjeld.no: "Ikke alle finansinstitusjoner er helt klare til å levere informasjon om din usikrede gjeld ennå. Vi oppdaterer tjenesten fortløpende for å gi deg den beste mulige oversikten."

 

Når det gjelder grensesnitt og oversikt, er min vurdering at gjeldsregisteret.com er best. Her er det også enkelt å melde feil hvis noe ikke stemmer.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Enig med vurderingen din så langt, sjekket litt mer detaljer for de som måtte være interessert.

 

gjeldsregistreret.com

- Ser ikke 365 kortet fra Danske Bank

- Rapporterer feilaktig rentebærende saldo på Komplett Mastercard og Santander Flexi VISA (begge har betalingsfrist 20.07)

 

norskgjeld.no

- Ser ikke Komplett Mastercard

- Rapporterer feilaktig rentebærende saldo på Santander Flexi VISA (betalingsfrist 20.07)

 

Det er ikke godt å si om feilen på rentebærende saldo ligger i rapporteringssystemene eller hos leverandøren. Men jeg vil ikke ha på meg at jeg har løpende rente når det ikke stemmer. Jeg vil også tippe at de som ønsker å kredittsjekke vil være langt mer skeptiske til løpende rente enn bare negativ saldo, så dette er det viktig at blir fikset. 

Lenke til kommentar

Jo, men siste fordelsregnskap er jo for juni, og den mailen til meg hvor de skriver at netthandel ikke gir bonus er et par dager gammel. Så jeg vil tippe at dette vil gjelde for juli måned og framover. 

Sjekket med kundeservice for COOP MC nå, de bekrefter at det fortsatt er bonus på netthandel. Det er kun betalingsstjenester (Vipps, Payr etc) som ikke gir bonus.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er det umulig å registrere kort i Æ appen til REMA? Har prøvd med 2 kredittkort og 1 debetkort men får bare "Noe gikk galt da Æ prøvde å registrere kortet. Prøv igjen." Har hatt problemet siste mnd.... 

En stund siden jeg registrerte mitt, men var helt uproblematisk da jeg la inn mitt (kredittkort).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har nettopp flyttet og har ikke lenger mulighet til å få coop-bonus via medlemskort samtidig som jeg får trumf via Shell Mastercard ettersom det ikke lenger er Coop i nærheten.

 

Bank Norwegian kortet mitt er oppbrukt for i år (fordel satt ned til 0,5%..) og jeg lurer derfor på hva som er smartest å bruke på dagligvarer.

Jeg har Kiwi og Rema i nærheten. Det er uaktuelt å gi trumf-kortet til damen i kassa hver gang jeg skal handle noe. Vurderer derfor å få et trumf kredittkort i tillegg å bruke på dagligvarer på Kiwi, samt fortsette å bruke Shell Mastercard andre steder. Er dette fornuftig, eller vil en annen kombinasjon være bedre? 

 

Bonusspørsmål: Er det kun 2% bonus på MATVARER, eller i MATVAREBUTIKK med Trumf Kredittkort? Det er litt vesentlig... Dersom det kun gjelder matvarer er jo kortet søppel.

Endret av simen929
Lenke til kommentar

Har nettopp flyttet og har ikke lenger mulighet til å få coop-bonus via medlemskort samtidig som jeg får trumf via Shell Mastercard ettersom det ikke lenger er Coop i nærheten.

 

Bank Norwegian kortet mitt er oppbrukt for i år (fordel satt ned til 0,5%..) og jeg lurer derfor på hva som er smartest å bruke på dagligvarer.

Jeg har Kiwi og Rema i nærheten. Det er uaktuelt å gi trumf-kortet til damen i kassa hver gang jeg skal handle noe. Vurderer derfor å få et trumf kredittkort i tillegg å bruke på dagligvarer på Kiwi, samt fortsette å bruke Shell Mastercard andre steder. Er dette fornuftig, eller vil en annen kombinasjon være bedre? 

 

Bonusspørsmål: Er det kun 2% bonus på MATVARER, eller i MATVAREBUTIKK med Trumf Kredittkort? Det er litt vesentlig... Dersom det kun gjelder matvarer er jo kortet søppel.

 

Jeg gjør det. Hva er galt med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...