Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser det er flere som har kredittkort fra YA bank. Fordelen med det kortet er selvsagt Bankaxept slik at kortet kan brukes i terminaler som ikke tar Visa eller Mastercard.

 

Har skaffet meg et slikt kort, men det er bare Visa-delen av kortet sam funker, og ikke Bankaxept.

 

Har vært i kontakt med kundeservice, men de har ikke kunnet gjøre noe med det. De sier bare at det er en kjent feil.

 

Mistenker at de saboterer kortet med vilje for å slippe å ha meg som kunde ?

 

Er vel helst folk som deltar på Luksusfellen de øker helst vil ha.

 

Flere som var hatt problemer med Bankaxept på dette kortet?

Lenke til kommentar

Livet som nyutdannet suger. Har fått grei lønn i jobben men tar tid før det vises for kredittselskapene virker det som. Vet ikke når de vil begynne å akseptere søknadene mine, arghhhhh. Vil ha DNB Supertilbud :realmad:

Lenke til kommentar

Ser det er flere som har kredittkort fra YA bank. Fordelen med det kortet er selvsagt Bankaxept slik at kortet kan brukes i terminaler som ikke tar Visa eller Mastercard.

 

Har skaffet meg et slikt kort, men det er bare Visa-delen av kortet sam funker, og ikke Bankaxept.

 

Har vært i kontakt med kundeservice, men de har ikke kunnet gjøre noe med det. De sier bare at det er en kjent feil.

 

Mistenker at de saboterer kortet med vilje for å slippe å ha meg som kunde

 

Er vel helst folk som deltar på Luksusfellen de øker helst vil ha.

 

Flere som var hatt problemer med Bankaxept på dette kortet?

 

Jeg har kortet, og det kommer opp som Bankaxept på betalingsterminaler, selv om det er er kredittkort. For et par år siden var det noe krøll med at enkelte kunder (meg selv inkludert) fikk fornyet kortet og det nye kortet var kun Visa. Men det var ikke værre enn at jeg tok kontakt så fikk jeg tilsendt et nytt som også inkluderte Bankaxept. Men det er et par år siden.

 

Kortet ble nettopp fornyet og på det nye kortet er det ingen BAnkaxept-logo. Men det fungerer som det i terminal allikevel. 

Lenke til kommentar

Jeg betalte et kjøp på 34k med Shell Mastercard 9. oktober, men fikk ikke noe Trumf for det den 11. når resten av kjøpene ble overført. Kan jeg forvente å få det neste måned, eller har det skjedd noe feil?

 

 

Det kjøpet er nok på faktura du får i november, så du må nok vente til neste måned med å få disse trumfkronene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg betalte et kjøp på 34k med Shell Mastercard 9. oktober, men fikk ikke noe Trumf for det den 11. når resten av kjøpene ble overført. Kan jeg forvente å få det neste måned, eller har det skjedd noe feil?

De er ikke så kjappe. Ting som kjøpes etter 1. eller 3. (litt usikker) i mnden tror jeg ikke  kommer med før på neste faktura. Det følger fakturagenereringsdato og ikke kjøpsdato. Så lenge du har sjekket at du har riktig trumfmedlemsnummer koblet til profilen din (at du finner Shell MC der) så burde alt være i orden.

EDIT: skulle selvfølgelig være etter. Var litt tidlig på morgenen :)

Endret av Neonex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beste kort for å samle trumf poeng?

 

Bruker denne butikkene mest: Coop

I blant: Rema, Kiwi og Joker

Fyller drivstoff ca 1 gang, lite bil.

Handler litt på nettet.

Bruker PayPal og Vipps.

 

Tips? Ønsker 1 kort, ikke å bytte mellom flere forskjellige kort. Fordel om man kan ha 2 av kortet, et til hver voksen.

Lenke til kommentar

365 kortet til Danske Bank har såvidt jeg kan se bedre rabatt enn Trumf på bensin (Esso). Coop har egen ordning, der får du ikke Trumf, ihvertfall ikke med TrumfVisa. Paypal gir 2% med KomplettBank sitt MC. 

Synes ikke det er noe vits å fokusere på Trumf annet enn dagligvarer på butikkene i Norgesgruppen (TrumfVisa), og ViaTrumf på hoteller. 

Lenke til kommentar

Beste kort for å samle trumf poeng?

 

Bruker denne butikkene mest: Coop

I blant: Rema, Kiwi og Joker

Fyller drivstoff ca 1 gang, lite bil.

Handler litt på nettet.

Bruker PayPal og Vipps.

 

Tips? Ønsker 1 kort, ikke å bytte mellom flere forskjellige kort. Fordel om man kan ha 2 av kortet, et til hver voksen.

Shell mc er vel eneste kortet som gir trumf på coop.

Lenke til kommentar

Beste kort for å samle trumf poeng?

 

Bruker denne butikkene mest: Coop

I blant: Rema, Kiwi og Joker

Fyller drivstoff ca 1 gang, lite bil.

Handler litt på nettet.

Bruker PayPal og Vipps.

 

Tips? Ønsker 1 kort, ikke å bytte mellom flere forskjellige kort. Fordel om man kan ha 2 av kortet, et til hver voksen.

Jeg svarer ikke helt på spørsmålet; Men hvorfor er du avhengig av å få bonus som Trumfpoeng? Med et Coop Mastercard får du 1 % på alle kjøp unntatt hos konkurrerende dagligvarebutikker, i tillegg får du rabatt hos Coop avhengig av samvirkelaget (I Midt-Norge er det for tiden 2 %, altså totalt 3 % rabatt).

 

Du kan også gebyrfritt få utstedt flere kredittkort tilknyttet samme kreditt. For meg og samboeren funker dette kredittkortet som en felleskonto som vi får minst 1 % rabatt på.

Lenke til kommentar

Kanskje fordi trumf er en av de gunstigste bonusordningene hva gjelder fleksibilitet - og den kan mangedobles? Det slår ikke coop. Jeg handler MYE hos coop også, men trumf knuser coop (foruten gratiskupongene - som man uansett får, så lenge man er medlem). Trumfen kan konverteres til penger (samme rate som coop, noen ganger høyere - ja, man får vel 2% hos coop med coop mc, men man får 2% hos trumf også fast ved blått kort + shell mc evt trumfvisa). Det kan også konverteres til Eurobonuspoeng - som er en fin gulerot for meg og andre reiseentusiaster. Noen liker også å konvertere til Nordic Choice-poeng. Denne fleksibiliteten er mye verdt. Legg til at man på trippeltrumf-dager får 3% (4 med trumfvisa og shell mc) altså det dobbelte av coop. Kiwi har også 15% (4% mer enn coop) på frukt og grønt-bonusen sin. I could go on. Shell MC gir også 1% også hos coop.

Lenke til kommentar

Hva mener du med at den kan mangedobles?

 

Gyldige poeng ang. fleksibilitet, så fremt vekslingsratene er signifikant bedre enn fra kontanter (Eurobonus-poeng kan kjøpes). Nysgjerrig, har Trumfpoeng blitt omsatt for mer enn 1 kr / poeng?

 

Vil legge til at man ikke får 2 % hos Coop Midt-Norge, men 3 %. Den ene prosenten kan utgjøre mye på dagligvarehandel.

 

I tillegg kan man få 55 øre/l hos YX, noe som utgjør 3,9 % med en pumpepris på 14 kr/l, dette i tillegg til 1 % rabatt med Coop MC. Hos Circle K er det 45 øre/l i tillegg til 1 % rabatt.

 

Synes ikke det er avgjort at Trumf trumfer coop, og ikke i alle situasjoner. Det meste koker egentlig ned til hvor dagligvarehandelen skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...