Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Nå er det supertilbud hos Power via DNB Mastercard hvor man får 20% rabatt, og jeg tenkte å kjøpe en tørketrommel som var satt ned fra kr. 11.000 til kr. 8.000. Trodde jeg ville få 20% på kr. 8000 når kredittkortregningen kom men det ville jeg ikke sa selger. Er dette vanlig praksis? Når alt jeg vil kjøpe allerede er nedpriset vil jeg jo aldri dra nytte av rabatten gjennom mastercardet.

Lenke til kommentar

Dette står jo på DNB sin side:

 

Power - 20 %

 

Nordens Elektrogigant

Tilbudet gjelder i alle butikker i Norge, også i nettbutikken.

 

Unntak fra tilbudet:

- iPad

- iPhone og Samsung mobiler kan kun kjøpes med nytegning eller videreføring av abonnement fra Telia, Ice (3GB og oppover) eller Telenor. Telia og Ice krever 12 mnd. avtaletid

- varer som allerede er i bestilling

- kjøp av gavekort

- kan ikke benyttes i kombinasjon med andre rabattavtaler

 

 

 

Tilbud er vel ikke "andre rabattavtaler"? Er rimelig sikker på at man får 20% på tilbudsvarer også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja, jeg ble overrasket men selger påsto hardnakket at dette ikke stemte, men at jeg selv kunne velge det som ga meg best uttelling, altså 20% eller det opprinnelige tilbudet.

Jeg ble så irritert at jeg forlot butikken.

Lenke til kommentar

Her tar selger feil, med mindre praksis er endret. Jeg har kjøpt flere ting på Power som har vært nedsatt, og har alltid fått DNB-kickback i tillegg.

 

Dårlig at de har fjernet iPad fra tilbudet, tidligere var tilbudet også på alt fra Apple, men kun 1 produkt. Jeg har pleid å benytte tilbudet til å oppgradere til nyere iPad, og var klar til å bytte til 2018 nå. 

 

Edit: Var du der i dag, så ville du ikke fått DNB-kickback i det hele tatt. Det gjelder fra torsdag til lørdag.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Det ser dårlig ut på regnskapet når varer selges med liten fortjeneste eller tap. Kanskje ryker bonusen? Jeg hadde sikkert blitt litt grinete selv  :wee:

Det er små marginer på elektronikk og et godt tilbud pluss 20% rabatt er nok dårlig butikk...

 

Rabatten er helt sikkert et spleiselag mellom DNB og Power og jeg vil tro Power tar størsteparten av regningen.

 

Husk at du kan bestille varer med fri levering til butikk og da trenger du ikke forholde deg til noen selger.

Lenke til kommentar

Kredittkort skal du ALDRI bruke til å oppta lån/finansiere forbruk med.

For det er den aller dyreste måten å låne penger på

 

Du skal bruke kredittkort som praktiske plastpenger i motsetning til upraktiske kontanter.

Du skal videre bruke kredittkort til å generere bonus/rabatt/payback/..../..... med.

Og du kan med fordel ha en haug med kredittkort.

For de forskjellige kortene gir fordeler hos forskjellige leverandører

og til dels forskjelige fordeler fra måned til måned.

 

Det aller viktigste med bruken

er ALLTID betale HELE utestående ved forfall.

Da unngår du alt som heter gebyrer og renter.

Og beholder fordelene uavkortet. 

 

Kredittkort er kort sagt bare for de som har god orden på økonomien sin.

God orden har du bare dersom du bruker mindre penger enn de du får inn.

Og det gjelder uansett om du tjener lite, middels eller mye.

Lenke til kommentar

Dette hørtes interessant ut. Hvordan fungerer det med Payr i praksis?

 

Appen har blitt bedre og bedre siden den ble lansert i fjor. Nå får du også eFaktura inn der. Du legger bare inn et kredittkort som betalingsmiddel i appen. Transaksjonene registreres som varekjøp og der er derfor det blir bonus. Det å betale regninger med kredittkort fra nettbanken til kortet er jo vanligvis svindyrt men gjennom Payr er det gebyrfritt og genererer bonus. 

 

Selv er jeg ikke interessert i EB-poeng men får en prosent bonus gjennom mitt Coop Mastercard i appen. Da får jeg 1% kjøpeutbytte også på alle regninger jeg betaler gjennom året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...