Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Blant annet så fungerer ikke kredittkort på alle terminaler. Kjipt når du skal betale hos legen så funker ikke kredittkorta dine og du må ta gebyret på 100,- for faktura.

 

Uttak i minibank koster penger hos en del.

Yabank har kredittkort med bankaxept som fungerer også hvor de ikke godtar "kredittkort" (les: visa credit og MC)

 

Edit: Jeg har ikke hatt vanlig kort på 2-3 år. Det er urpoblematisk pga. Ya kredittkortet.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Blant annet så fungerer ikke kredittkort på alle terminaler. Kjipt når du skal betale hos legen så funker ikke kredittkorta dine og du må ta gebyret på 100,- for faktura.

 

Uttak i minibank koster penger hos en del.

Takk for tips! 

Ja, dette er vel de vanligste problemene, har kort fra Yabank så da forsvinner vel problemet. Det er sjelden jeg tar ut kontanter, og det er ofte bare noen tusenlapper man kan få i kassa på matbutikken, men da får man vel renter å betale om man bruker kredittkort?

Lenke til kommentar

Blant annet så fungerer ikke kredittkort på alle terminaler. Kjipt når du skal betale hos legen så funker ikke kredittkorta dine og du må ta gebyret på 100,- for faktura.

 

Uttak i minibank koster penger hos en del.

For så vidt enig med det du sier, og opplevde dette selv i forigårs, men hadde da planlagt for det. Dette kan løses på to måter; Er du under 34 så skaffer du deg et hvitt visa debet kort hos DnB. Dette er gratis. Så har du 1055 kr innpå der, så dekker det 3 legebesøk.

 

Alternativ 2 er at du kjøper deg et spendon visa (det koster dog 39 kr + påfyllsverdi).

Lenke til kommentar

Hvordan unngår man månedsgebyren på Shell Mastercard? Kan man f.eks betale inn slik at man er i pluss?

Hvilket månedsgebyr? Så lenge du betaler inn det du skylder innen forfall får du ikke noe gebyr. Om du sikter til gebyr for papirfaktura før første faktura, så kan du registrere deg for efaktura - du må da be om efakturareferanse fra kundeservice. Og ja, du kan betale inn slik at kortet står i pluss, men vær obs på at du da ikke får generert faktura før du skylder beløp igjen.

Lenke til kommentar

Har nå hatt Shell Mastercard en liten periode og må si at det er unødvendig dårlig nettside de har.

1. Flere sider, blant annet spørsmål & svar fungerer ikke.

2. Jeg klarer ikke hente ut faktura, det bare står at pdf ikke kan vises

3. Ser plutselig at jeg er trukket et månedsgebyr, prøver da å se i spørsmål og svar hva dette er for noe for å evt forhindre det, men da virker jo ikke spørsmål og svar siden.

 

Dersom jeg ikke kan unnvike månedsgebyret er det uaktuelt for meg å fortsette å bruke kredittkortet. Jeg vil uansett vurdere om jeg skal gidde å fortsette slik som dette når sidene deres er så tungvindt. 

 

Edit: Ser nå fra svaret før meg at månedsgebyret er sikkert for første papirfaktura. Da forklarer jo det noe. Dog idiotisk å kalle det månedsgebyr når det er fakturagebyr. De kunne nok forhindret en god del spørsmål til kundeservice ved å endre navnet på gebyret.

Endret av simen929
Lenke til kommentar

Har ikke fått noe papirfaktura enda i hvert fall. Det første kjøpet var 19.09.18, så jeg kan ikke forstå at jeg skal betale noe renter, og dermed heller ikke gebyr for rentebærende saldo? Jeg skal ta kontakt med kundeservice, som forresten bruker en uke på å svare for tiden (til tross for oppgitt svartid på to dager).

Lenke til kommentar

Har nå hatt Shell Mastercard en liten periode og må si at det er unødvendig dårlig nettside de har.

1. Flere sider, blant annet spørsmål & svar fungerer ikke.

2. Jeg klarer ikke hente ut faktura, det bare står at pdf ikke kan vises

3. Ser plutselig at jeg er trukket et månedsgebyr, prøver da å se i spørsmål og svar hva dette er for noe for å evt forhindre det, men da virker jo ikke spørsmål og svar siden.

 

Dersom jeg ikke kan unnvike månedsgebyret er det uaktuelt for meg å fortsette å bruke kredittkortet. Jeg vil uansett vurdere om jeg skal gidde å fortsette slik som dette når sidene deres er så tungvindt. 

 

Edit: Ser nå fra svaret før meg at månedsgebyret er sikkert for første papirfaktura. Da forklarer jo det noe. Dog idiotisk å kalle det månedsgebyr når det er fakturagebyr. De kunne nok forhindret en god del spørsmål til kundeservice ved å endre navnet på gebyret.

2) Bruker du chrome? Dette skyldes mest sannsynlig flash blokkering. Jeg får den opp i firefox, men ikke i chrome. Prøv å tillat flash og se om det hjelper.

3) Dette er gebyr for papirfaktura. Dette gjelder alle kredittkort. Be om efaktura referanse før første regning produseres, så slipper du dette. Jeg fikk det samme hos Shell, og prøvde å få det frafalt, men har ikke fått det. Du får lett igjen de 45 kr da kortet er ett av få som gir poeng på vipps. Så jeg ville beholdt det, selv om jeg også i grunn ønsket å være prinsippfast. Har dog nå over 5000 kr i trumfbonus fra kortet de siste 3 mnd.

 

Men enig med deg. Fantastisk kort, rævva nettbankløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...