Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Da burde de oppdaterte vilkårene sine. På https://www.cresco.no/carpremium/om-cresco-car-premium/priser-og-betingelser/ står det: Skranke inn-/utland i bank/post kr. 75 + 1 % av beløp. Ved uttak i minibank og skranke og overføring mellom egne konti i Nettkonto påløper rente fra dag 1. Varekjøp på Posten regnes som et kontantuttak og belastes med de kostnadene kontantuttak over skranke medfører.

 

Eller kanskje det ikke gjelder post i butikk, kun på Postkontor?

Jeg har kjøpt frimerker med Norwegian kortet mitt fra både post i butikk og postkontor. 0,- gebyr.

Sendte epost til Bank Norwegian som også har samme tekst i vilkårene og hun sa det ikke lenger var sånn og at hun skulle få noen til å oppdatere siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Da har jeg fått ya bank-kredittkort for å kunne dra nytte av streamingrabatten. To spm i den sammenheng;

 

1) Hvordan får man efaktura hos dem? Sendte en mail til kundeservice og fikk vel det rareste svaret jeg noengang har fått (kunne betale inn 1 kr til et kontonr + kid) og KANSKJE det funket (de hadde visst problemer med å registrere efaktura sa de...). Kan vel evt da søke opp ya bank kredittkort(?) elns og bruke kid nr jeg fikk i efaktura-referanse?

 

2) Hvordan får jeg streamingrabatten? Leste noe greier at man aktivt må søke om den månedlig eller noe slikt? Hvordan gjøres dette om jeg da skal ha netflix til under 100 kr (og dermed få hele abb.kostnaden dekket)?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått ya bank-kredittkort for å kunne dra nytte av streamingrabatten. To spm i den sammenheng;

 

1) Hvordan får man efaktura hos dem? Sendte en mail til kundeservice og fikk vel det rareste svaret jeg noengang har fått (kunne betale inn 1 kr til et kontonr + kid) og KANSKJE det funket (de hadde visst problemer med å registrere efaktura sa de...). Kan vel evt da søke opp ya bank kredittkort(?) elns og bruke kid nr jeg fikk i efaktura-referanse?

 

2) Hvordan får jeg streamingrabatten? Leste noe greier at man aktivt må søke om den månedlig eller noe slikt? Hvordan gjøres dette om jeg da skal ha netflix til under 100 kr (og dermed få hele abb.kostnaden dekket)?

 

1) Det beste er å få papirfaktura første gang. Deretter bestiller du efaktura. Da slipper du alt styret.

2) Du må velge rabatten aktivt hver månend, men du trenger ikke å søke om det.

Lenke til kommentar

Lurer litt på en ting her: Hvorfor har ikke KomplettBank sitt kredittkort mer anerkjennelse? Nesten samtlige jeg snakker med bruker BankNorwegian sitt kredittkort som har 1% cashpoints som er øremerket flyturer. Komplett har 2% på alle nettkjøp og har en øvre grense på 2000 bonuspoeng som har en direkte cashback-mulighet. Er det bare jeg som er litt snever på kredittkortpreferansene?

Endret av Haakon1
Lenke til kommentar

Lurer litt på en ting her: Hvorfor har ikke KomplettBank sitt kredittkort mer anerkjennelse? Nesten samtlige jeg snakker med bruker BankNorwegian sitt kredittkort som har 1% cashpoints som er øremerket flyturer. Komplett har 2% på alle nettkjøp og har en øvre grense på 2000 bonuspoeng som har en direkte cashback-mulighet. Er det bare jeg som er litt snever på kredittkortpreferansene?

Ikke avtalegiro eller eFaktura. Har endt med å bruke mer penger på gebyrer og renter da jeg glemmer regninga.

Manuell jobb + mas på SMS hver måned.

 

Anonymous poster hash: 149f7...982

Lenke til kommentar

Lurer litt på en ting her: Hvorfor har ikke KomplettBank sitt kredittkort mer anerkjennelse? Nesten samtlige jeg snakker med bruker BankNorwegian sitt kredittkort som har 1% cashpoints som er øremerket flyturer. Komplett har 2% på alle nettkjøp og har en øvre grense på 2000 bonuspoeng som har en direkte cashback-mulighet. Er det bare jeg som er litt snever på kredittkortpreferansene?

Hvis jeg reiste ofte med fly hadde kanskje Norwegian sitt kort gitt mening. Samme hvis jeg handla mye på komplett.no, for det er vel kun der bonusen gjelder?

 

Fant ut at Shell Mastercard var det beste alternativet for meg. Det har noe drivstoffbonus som jeg ikke bruker, men det viktigste er at du får cashback på 1% av alle kjøp du gjør med kortet.

 

Overførte nylig 400 kr i bonus til bankkontoen min. Gratis penger, og bonusen gjelder over alt du bruker kortet, både på nett og i butikken.

Lenke til kommentar

Hvis jeg reiste ofte med fly hadde kanskje Norwegian sitt kort gitt mening. Samme hvis jeg handla mye på komplett.no, for det er vel kun der bonusen gjelder?

 

 

 

Bonussystemet til KomplettBank er slik at du kan trekke fra bonuspoeng fra regningen når som helst. Utenom det er bonussystemet ganske enkelt:

1% på alle kjøp.

2% på alle nettkjøp.

3% på alle kjøp på Komplett.no

 

Og dobbel gevinst på bonuspoeng hvis de anvendes på komplett.no. Per dags dato har jeg konsekvent vekslet inn alt i cash, så jeg sitter igjen med 1-2% rabatt på alle kjøp.

 

Kort og godt; Du trenger ikke å handle en dritt på komplett.no for å oppnå gevinst.

 

Men så stemmer det at du ikke har automatisk efaktura på KomplettBank, så det er faktisk en regning du må manuelt fylle inn.

Endret av Haakon1
Lenke til kommentar

Hei. 
Hvor henter du denne informasjonen? Den er feil.

 Det er lenge siden komplett ga dobbel bonus ved bruk på komplett.no.

Du får 4% på komplett.no uansett.

 

 

 

 

Med Komplett Bank Mastercard tjener du automatisk bonuspoeng på dine varekjøp. Du kan når som helst ta ut dine oppsparte bonuspoeng hos oss, eller du kan få den fratrukket ved din neste handel på Komplett-varer på Komplett.no. Slik opptjener du bonus:  
  • 4 % bonus på alle kjøp hos Komplett.no og Blush.no
  • 2 % bonus på kjøp av varer på internett*
  • 1 % bonus på øvrige varekjøp
*Brukersteder registrert som e-handelsvirksomheter av Mastercard

Maksimal opptjening av bonuspoeng er 500 per måned og 2000 per siste 12 måneder.
Endret av stianooh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bonussystemet til KomplettBank er slik at du kan trekke fra bonuspoeng fra regningen når som helst. Utenom det er bonussystemet ganske enkelt:

1% på alle kjøp.

2% på alle nettkjøp.

3% på alle kjøp på Komplett.no

 

Og dobbel gevinst på bonuspoeng hvis de anvendes på komplett.no. Per dags dato har jeg konsekvent vekslet inn alt i cash, så jeg sitter igjen med 1-2% rabatt på alle kjøp.

 

Kort og godt; Du trenger ikke å handle en dritt på komplett.no for å oppnå gevinst.

 

Men så stemmer det at du ikke har automatisk efaktura på KomplettBank, så det er faktisk en regning du må manuelt fylle inn.

Stemmer at du får 2% bonus på netthandel og 1% ellers.

 

Den store forskjellen mellom kredittkortet fra KomplettBank og Shell Mastercard er at bonusen du tjener opp på KomplettBank kortet må brukes i Komplett sine nettbutikker, mens bonusen fra Shell Mastercard kortet kan tas ut som cash eventuelt veksles inn i poeng hos forhandlere de har avtaler med.

 

Sånn sett synes jeg Shellkortet er best, men er selvsagt helt avhengig av hva slags forbruksmønster man har.

Lenke til kommentar

Komplett Mastercard er ikke et dårlig kort. Det er i alle fall lurt å bruke det opptil grensen på 2.000. Etter det har det liten verdi, men man må jo handle litt for å komme seg opp dit. 

Bruker også Yabank, mest p.g.a streamingrabatt på 100 kroner. Slitsomt med manuell betaling av regninger, men synes det er verdt det for 2k i året + gratis streaming.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fornuftig bruk av kreditkort er IKKE å skaffe seg kreditt.

For denne kreditten er omtrent den dyreste du kan bruke.

 

Fornuftig bruk av kreditkort er å bruke de som praktiske plastpenger

i stedet for gammeldagse penger, også kalt kontanter.

Du betaler ALLTID hele saldoen ved forfall.

Da er kortbruken GRATIS.

 

Det er viktig å ha mange kredittkort.  

For avhengig av når, hvor og hva du kjøper,

er det forskjellige kort som gir høyest rabatt eller bonus. 

 

Har du ikke god orden på økonomien din,

bør du skygge helt unna kreditkort.

Endret av doro8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...