Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

40 minutes ago, Nimrad said:

På lista over  filmer jeg har som jeg ikke har sett enda er Poor Things, Zone of Interest og The Holdovers.

Gladiator 2 vil jeg ikke kalle masseprodusert oppfølger;) men om du vil plassere Dune, Furiosa, Deadpool og Joker der skal du få lov til det, selv om jeg gleder meg til alle.


Ibelin, Quisling-filmen til Poppe, Håndtering av udøde, Dream Scenario får «norsk terning» og bedømmes med godviljen tenker jeg. Men Ibelin spesielt har jeg veldig trua på.

Civil War, Alien, Challengers, About Dry Grasses, Road House, Hit Man, The Fall Guy, Horizon saga, American Fiction osv er flere som er på listen over interessante filmer.



Dramafilmer er ikke helt min greie, kanskje derfor jeg ser mørkt på filmåret.

Har fortsett ikke sett Dune part one eller Fury Road. Så det er brukbare tips for min del siden det også er kommet etterfølgere. Kanskje Deadpool også. Men er ikke den nye Joker filmen en musikal?

  • Gladiator 2 er jo ikke masseprodusert, men den virker veldig unødvendig. Jeg tør ikke gjøre meg noen forhåpninger til den selv om jeg håper den blir bra.
  • Civil War, Alien Romulus osv. er nok ganske masseprodusert og uinspirert. Romulus ser ut til å være en teenscream.
  • Ibelin skal jeg få med meg. Men det er vel mer TV-dokumentar.
  • Hit Man så jo litt morro ut.
  • Dream Scenario høres ut som den urbane myten om folk som ser den samme mannen i drømmene sine. Kan være interessant.
  • Quislings Siste Dager høres spennende ut.
     

Takk :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brother Ursus skrev (7 timer siden):

Har fortsett ikke sett Dune part one eller Fury Road. Så det er brukbare tips for min del siden det også er kommet etterfølgere. Kanskje Deadpool også

Deadpool er helt fantastisk og definitivt must-see. Spesielt om man er litt filminteressert bak lerretet også så man tar flere av referansene.

Brother Ursus skrev (7 timer siden):

Dramafilmer er ikke helt min greie, kanskje derfor jeg ser mørkt på filmåret.

Tja, er ikke de fleste filmår mørke da?😛

Drama er jo så enormt bredt. Føler de slenger drama-sjangeren på alt som har et minimum av dialog.

edit: Du tenker kanskje på rene dramafilmer? Det forstår jeg litt. Jeg har høyere krav til slike filmer selv, da de blir ekstra kjedelige hvis de er dårligere. Action skal jeg alltids klare å se selv om det er litt dårlig. Dårlig drama? Da sovner jeg. Men Drama-sjangeren har jo noen av tidenes beste filmer. Top 1 på IMDb er jo ren drama.

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
oOF skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde nokså lave forventninger til den, men den er helt kung.

«Reflexes!»😁

Det geniale grepet er at Kurt Russell er «den morsomme etniske sidekicken»*. Kompisen hans er helten, men vi følger ikke helten, vi følger sidekicken 😆

*=veldig vanlig på 80-tallet, tenk Short Round i De Fordømtes Tempel

Filmen er bra også ellers da 😁

Lenke til kommentar

Veldig underholdende film jeg fant tilfeldigvis på youtube. "Triple Cross fra 1966". Jeg antar algoritmen førte meg til den fordi jeg er stor fan av Christopher Plummer.

Løst basert på den sanne historien om Eddie Chapman, dobbeltspion under WW2.

Anbefales, jeg kjedet meg ikke et sekund! 

Spoiler

 

 

Lenke til kommentar

Da var traileren her ja. Ser ut til å være potensialet til en bra film, men kjørt i dass av valget om å gjøre det til en musikal.

Og akkurat som med den nye Mean Girls filmen så virker det som de prøver å skjule at det er en musikal. Hvis musikaler er så lite populære at man må skjule det, hvorfor gidde?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Comma Chameleon said:

Da var traileren her ja. Ser ut til å være potensialet til en bra film, men kjørt i dass av valget om å gjøre det til en musikal.

Shit! Jeg elsker musikaler, var nysgjerrig på hva en joker 2 i det hele tatt ville innebære, nå gleder jeg meg!
Det er jo fremdeles Todd Phillips som regisserer også, så dersom han har valgt å lage en musikal får man vel bare anta at det er det riktige valget for filmen han ønsker å lage.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Så Inglourious Basterds igjen i helgen. Synes huske jeg ikke var så begeistret for den når den kom ut, men likte den veldig godt nå! :) 

Hvilke filmer liker dere best av Tarantino?

Selv er jeg veldig svak for Kill Bill filmene. Synes også Once Upon a Time in Hollywood var strålende.

Begynner å bli en stund siden jeg så de øvrige filmene og tror det er noen jeg ikke har sett også. Reservoir Dogs for eksempel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (16 minutter siden):

Så Inglourious Basterds igjen i helgen. Synes huske jeg ikke var så begeistret for den når den kom ut, men likte den veldig godt nå! :) 

Hvilke filmer liker dere best av Tarantino?

Selv er jeg veldig svak for Kill Bill filmene. Synes også Once Upon a Time in Hollywood var strålende.

Begynner å bli en stund siden jeg så de øvrige filmene og tror det er noen jeg ikke har sett også. Reservoir Dogs for eksempel.

Pulp Fiction er nok favoritt Tarantino filmen min, med Django Unchained på andreplass :) 

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (11 minutter siden):

Pulp Fiction er jo en klassiker. Django er det så lenge siden jeg har sett at det blir neste film jeg ser opp igjen. Gleder meg! :)

Ja det et en kul film 😀

Jamie Foxx er en kjempebra skuespiller, han er bra i alt fra Django til Ray til Horrible Bosses 😊

Lenke til kommentar

Dersom Joker 2 er en musikal av et slag, så er det et utrolig sært valg i en tid da superheltfilmer regelmessig flopper. Det appellerer neppe noe særlig til den jevne DC/Joker-fan. Regissøren sier det vil gi mening når man ser filmen, men da må man allerede ha kjøpt billett ;)

Jeg er veldig skeptisk, inntil videre.

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 minutt siden):

Dersom Joker 2 er en musikal av et slag, så er det et utrolig sært valg i en tid da superheltfilmer regelmessig flopper. Det appellerer neppe noe særlig til den jevne DC/Joker-fan. Regissøren sier det vil gi mening når man ser filmen, men da må man allerede ha kjøpt billett ;)

Jeg er veldig skeptisk, inntil videre.

Kan jo bli gøy da 😊

Kan ha med Harley Quinn og 🥰

Gjøre det til en romantisk komedie 😍

Slutten blir en duett så klart 👩‍❤️‍👨

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...