Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ilpostino skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke sett remaken men orginalen er jo en gammel klassiker.

Ja, men den er en kult-klassiker. Den var nominert til en Razzie til og med. Patrick Swayze redder den fra å være dritt til å bli noe kult.

MK3 skrev (8 timer siden):

Orket ikke se mer enn noen få minutter at Ricky Stanicky, alt for platt for min del. Poengsum 1/10

Tar aldri noen ternikast/ratings seriøst hvis de kun har sett noen minutter. Masse filmer som starter elendig men fortsatt har noen gode øyeblikk. Ricky Stanicky er langt i fra en bra film, men John Scena gjør en god rolle og om man kun ser scenene med han så er det ikke så ille. Ganske teit og barnslig, ja, så det krever at man tolerer litt slik humor til tider. Jeg er generelt ikke en fan av det, men jeg liker John Cena, Zac Efron, William H. Macy og Andrew Santino. Så det ble tolererbart, til tross for en dårlig film.

Lenke til kommentar

Fikk sett både Poor Things, og Zone of Interest i helgen, begge svært gode filmopplevelser.

Zone of Interest er en slags granskning av Hannah Arendts observasjon om ondskapens banalitet under Eichman-rettsaken, vi følger Auschwitz-Birkenau kommandanten Rudolf Höß, som er bosatt rett på andre siden av murene fra sin arbeidsplass hvor han lever et nokså bekymringsløst liv i fornektelse med familien sin.
Interessant å se en Holocaust-film som søker å kritisere nazistene (duh!) og lykkes i å gjøre det uten å samtidig eksploatere eller eksotifisere shoas offere.
Jeg synes ikke det er oppsiktsvekkende at
Jonathan Glazer valgte å bruke takketalen sin til å rette oppmerksomheten mot Gaza, og stå opp mot dehumaniserende retorikk og handling, når filmen han vant pris for nettop handler om hvor tomt det kan være der vi gir opp vårt kollektive ansvar i å forsvare menneskeligheten i oss alle.

Poor things er en reise gjennom hva det vil si å være menneske, hvilke sosiale og kulturelle strukturer som både fengsler- og frigjør oss.
Det er en så gøyal og underlig tur, at den er best å bare oppleve etterhvert som den utspiller seg.

Endret av Atib Azzad
rar formatering
Lenke til kommentar

For tiden er monos tilgjengelig på nrk.no. Det er en interessant sør-amerikansk film om en gjeng barnesoldater i en eller annen unevnt geriljaorganisasjon som blir satt til å passe på en amerikansk lege som holdes som gissel. Filmen henter mye inspirasjon fra bl.a fluenes herre, mørkets hjerte, apocalypse nå og aguirre. Filmen starter ganske lett og så smått humoristisk men blir mye mørkere etterhvert. Ekstremt vakkert filmet, og de ukjente skuespillerne er særdeles gode. Historien kan kanskje virke noe rar, spesielt da den ikke er satt til noe sted, tidspunkt eller til noen kjent konflikt men handler mer om konflikt som fenomen og hva den gjør med mennesker. 

Endret av Reg2000
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (10 minutter siden):

Pirates-sagaen er en av de mest lønnsomme franchisene i Hollywood, pluss at Depp har mistet mye av appellen sin, så en reboot er nok en god idé. 

Depp har sagt flere ganger at han aldri skal være med i en ny Pirates-film så Disney er nødt til å recaste med en annen skuespiller. 

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (8 minutter siden):

Depp har sagt flere ganger at han aldri skal være med i en ny Pirates-film så Disney er nødt til å recaste med en annen skuespiller. 

Såpass ja. 

Da gir en reboot enda mer mening. Det er vel ikke mange andre karakterer å spille videre på heller.

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (På 27.3.2024 den 5:34 PM):

Såpass ja. 

Da gir en reboot enda mer mening. Det er vel ikke mange andre karakterer å spille videre på heller.

Hvis jeg ikke husker helt feil ble Depp kansellert fra Fantastic Beasts-filmene etter at anklagene fra ex-konen hans dukket opp. Dette var før rettsaken og måten han ble behandlet på var nok til at Depp sa han aldri ville jobbe for Disney eller et firma eid av Disney. 

Endret av ilpostino
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 27.3.2024 at 5:14 PM, VifteKopp said:

Pirates-sagaen er en av de mest lønnsomme franchisene i Hollywood, pluss at Depp har mistet mye av appellen sin, så en reboot er nok en god idé. 

En reboot uten Depp vil neppe være i nærheten så bra. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (4 timer siden):

En reboot uten Depp vil neppe være i nærheten så bra. 

Enig, Depp er de filmene, selv den første, som var ganske bra generelt sett, hadde overhodet ikke vært det samme uten ham. Karismaen og skuespillet hans bærer hele filmen, hvem ellers skulle båret den? Orlando? 😆😂 nå er jeg kanskje litt urettferdig, Keira Knightley er minst like bra skuespiller som Depp, kanskje bedre, men kunne hun båret filmen på samme måte?
 

Det er vanskelig å få til en karakter som er en totalt absurd klovn og en badass antihelt samtidig, Depp klarte det perfekt. Når jeg så han i POTC 1 så følte jeg meg 6 år gammel igjen 🤩😍😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (På 27.3.2024 den 5:38 PM):

Hvis jeg ikke husker helt feil ble Depp kansellert fra Fantastic Beasts-filmene etter at anklagene fra ex-konten hans dukket opp. Dette var før rettsaken og måten han ble behandlet på var nok til at Depp sa han aldri ville jobbe for Disney eller et firma eid av Disney. 

Respekterer absolutt Depp der, Disney tråkket i hundebæsjsalaten så det sang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er det virkelig ingen interessante filmer på horisonten akkurat nå? Tidligere år har det nesten til enhver tid vært minst 10 filmer jeg har sett frem til, men akkurat nå er det egentlig bare Deadpool 3 jeg er litt gira på. Er det noe jeg har oversett? Hva ser dere frem til senere i år?

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (2 timer siden):

De ville hatt enda mer å tape med å fortsette en franchise som blir dårligere og dårligere for hver film, og som i tillegg har mistet hovedattraksjonen.

Ja, selvfølgelig. Fallhøyden er stor uansett, så å ta noen store risikoer vet jeg ikkeom de gjør akkurat.

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (2 timer siden):

Er det bare meg, eller er det virkelig ingen interessante filmer på horisonten akkurat nå? Tidligere år har det nesten til enhver tid vært minst 10 filmer jeg har sett frem til, men akkurat nå er det egentlig bare Deadpool 3 jeg er litt gira på. Er det noe jeg har oversett? Hva ser dere frem til senere i år?

Har ikke sett frem til nye filmer på veeeeldig lenge selv 😑

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (4 timer siden):

Er det bare meg, eller er det virkelig ingen interessante filmer på horisonten akkurat nå? Tidligere år har det nesten til enhver tid vært minst 10 filmer jeg har sett frem til, men akkurat nå er det egentlig bare Deadpool 3 jeg er litt gira på. Er det noe jeg har oversett? Hva ser dere frem til senere i år?

Furiosa? George Miller gjør sjeldent feil

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (11 timer siden):

Hva ser dere frem til senere i år?

Er flere filmer jeg har planer om å se. Noen på kino noen når de kommer på streaming. Feks: Civil war, The First Omen, Monkey Man, The Fall Guy, The Crow, Furiosa, The Watchers, Deadpool 3, Twisters, Borderlands.

Noen ser ut til å bli knallgode filmer og andre bare verdt å se. Og så vet jeg at det er en haug med filmer som kommer direkte til streaming jeg også ser fram til, men glemmer litt av hva de er nå. Ut fra den listen er det vel Furiosa og Deadpool som blir tur på kino 100% sikkert selv om jeg gleder meg til mange av de andre også. Kan hende det er noen jeg har glemt av, så tar gjerne imot flere tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...