Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Ka9nen skrev (På 6. april 2021 den 16.56):

Utrolig at jeg ikke hadde sett denne før nå i helga. Men lett top 5 filmer jeg noengang har sett. Og soleklart beste westernfilmen jeg har sett. Fra 1968! Får ikke filmen eller filmmusikken ut av hodet foreløpig :)

image.thumb.png.edc1c416f39f331bad59562d85478534.png

Så denne filmen på NRK en sommerkveld for mange år siden, og ble ganske imponert. Jeg forventet ikke stort på forhånd, siden filmen er fra 60-tallet. Men filmen har ikke gått ut på dato. Her stemmer det meste: historie, karakterer, landskap, fotografering og musikk. Det er en intelligent laget film, særlig sammenlignet med de hjernedøde filmene som blir laget nå for tiden. 

Endret av Vaniman
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
scuderia skrev (På 19.4.2021 den 12.50):

Nobody

Artig film.

Deilig å se en film som ikke prøver å prakke på deg noe moral eller dypere mening. Flatt og platt men bra laget med kule karakterer og skuespill. Absolutt anbefalt.

Denne var kul og akkurat passe lang. Slike actionfilmer trenger virkelig ikke å vare i over to timer. Jeg liker John Wick, men synes de to siste har vært litt i lengste laget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Deler synet på Nobody. Synes spesielt buss-scenen var god. Ikke like fantastisk koreografi som slåssing i John Wick eller Equalizer, men det trengs ikke her. Realisme setter jeg mer pris på, og ikke mist fraværet av rask klipping. Bob Odenkirk er nok ikke mitt førstevalg for en slik type rolle, men han gjør det veldig bra.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (9 minutter siden):

Det har blitt påpekt at folk skal skrive hvor de har sett filmene, men det er svært få som gjør det, så da blir det å laste ned.

Virker jo som flere av oss bruker mer eller mindre lugubre metoder for å se filmer, det være seg ulovlig nedlasting eller VPN for å streame fra utenlandske tjenester. Ellers er vel Google et fint sted å finne svar om man lurer.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (39 minutter siden):

Virker jo som flere av oss bruker mer eller mindre lugubre metoder for å se filmer, det være seg ulovlig nedlasting eller VPN for å streame fra utenlandske tjenester. Ellers er vel Google et fint sted å finne svar om man lurer.

Når det ikke er andre valgmuligheter så forstår jeg fristelsen.

Nobody er ikke ute i Skandinavia ennå virker det som... Men den kommer om noen dager sier Google.

Google play pleier vi å leie fra når vi ikke finner andre steder.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Nobody står som ubestemt på kinoene. Høl i huet da kinoene er åpen så er det ingenting å vente på. Spesielt om andre land(med langt høyere smitte) viser den på kino.

 

Latterlig å vente til juni for mortal kombat når den kom ut på fredagen.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Så Nobody nå. Den var ganske bra lenge, men ble til slutt for overdrevet og tullete.
Pluss en masse forbasket tilfeldig synging som ble satt på hele tiden, det hater jeg på filmer med få unntak.
Kunne vært meget bra, men endet opp med å bli ødelagt av for mye syngeskrål og tull.

Lenke til kommentar
Danielzu skrev (10 timer siden):

Nobody står som ubestemt på kinoene. Høl i huet da kinoene er åpen så er det ingenting å vente på. Spesielt om andre land(med langt høyere smitte) viser den på kino.

Helt enig der det er åpent. Her er alt stengt så da ble det nedlasting dessverre. 

Slår også et slag for Nobody. Veldig John Wick, med litt mer humor bare.

Lenke til kommentar

Fikk sett Mortal Kombat tidligere idag. Nesten så bra som en slik film kan bli i det hele tatt. Ganske tro til spillet, litt humor, og fantastiske effekter. Veldig underholdende. Noen scener jeg nok ville endret på eller byttet ut men veldig underholdende totalt sett.

Har spilt spillene, men ikke mer enn sporadisk opp igjennom årene. Trenger ikke være superfan for å like filmen, men man burde ha riktig innstilling om at det er en film basert på et slossespill.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...