Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Delvis skrev (1 time siden):

Hva syns dere om den nye versjonen av IMDb?

Første som slår meg, er småtregt og rotete forside. Benytter meg ikke så ofte av den siden, lenger. Men hender jo at man er innom for å oppdatere tidligere ratings, og selv om Letterboxd kanskje ikke er "perfekt" (litt vel mye pop-ups, det siste halvåret) men ingen tvil om hvem av de to, jeg foretrekker å bruke til å rate/lete opp filmer/lage lister og se andres profiler/sist sette filmer.

Mista vel interessen for IMDb, i det diskusjonstrådene, under hver enkelt film, forsvant, tilbake i vinter 2017. Finnes flere gode alternativer, men tja, tviler på at den originale delen, vil gjenoppstå. Synd, for tross all skitkastingen på de mange trådene, var det også vanvittig mange gode postere/filmtipstråder. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Buddy Dakota skrev (På 29.5.2021 den 0.53):

For en jævla bedriten film Army of the Dead var. Helt jævlig filma, var altfor lang, helt håpløst manus og altfor lite bra action. Skuffende fra mannen bak den nokså kompetente Dawn of the Dead remaken.
 

https://p3.no/filmpolitiet/2021/05/army-of-the-dead/

Hva er greia med Birger Vestmo og terningkast 4 til omtrent alt? 

Filmen var jo en rein rip-off av Aliens. Skulle ikke vært lov 

Lenke til kommentar
Delvis skrev (På 29.5.2021 den 7.33):

Hva syns dere om den nye versjonen av IMDb?

Det er få ting jeg hater mer enn når nettsider jeg har brukt i mange år plutselig får fullstendig nytt design. Det er ikke sikkert det er noe galt med designet, men plutselig er ingenting der det pleier å være lenger og jeg må lete for å finne den informasjonen jeg er ute etter. Jeg er fortsatt sur på imdb for at de la ned forumene og dette gjør ikke saken noe bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (5 timer siden):

Er det er sted der man kan lovlig kjøpe og laste ned filmer i 4k? 

Alle slike tjenester har kun leasing.
Du betaler en engangssum, men om de legger ned tjenesten, eller du blir bannet, så mister du tilgangen.

Kun ulovlige plasser hvor man kan laste ned og "eie" filmen livet ut.

Lenke til kommentar
On 5/29/2021 at 9:16 AM, Nimrad said:

Jeg syns ikke han gir 4 til alt, men kjenner man filmsmaken hans så forventer man nesten at han liker denne filmen litt over snittet.

Er vel ganske lett å falle i et mønster av forventninger etterhvert. De fleste her var nok litt lettere å imponere for en del år siden.

Lenke til kommentar
Danielzu skrev (8 timer siden):

Filmen var jo en rein rip-off av Aliens. Skulle ikke vært lov 

Ja, tenkte ikke over det selv, men så Half in the Bag tok det opp. Det jeg imidlertid faktisk la merke til var den bedritne filmingen og en forferdelig bruk av ekstremt liten dybdeskarphet. Så i åpningsteksten at Snyder var DOP her, visstnok første gang. 

Synd, for jeg hadde håpet på mer av det som gjorde Dawn of the Dead-remaken ganske ålreit. 

Lenke til kommentar
vidor skrev (9 timer siden):

Er vel ganske lett å falle i et mønster av forventninger etterhvert. De fleste her var nok litt lettere å imponere for en del år siden.

Kanskje, men må jo Vestmo & Co. være blant dem som ser mest film her i Norge, så om det er noen man forventer å ha et litt blasert forhold til film så må det jo være dem. Nå er jeg ikke noen tilhengere av filmkritikere som kun gir terningkast 6 til franske stumfilmer i svart-hvitt, men jeg opplever sjeldent at filmpolitiets anmeldelser (forsåvidt ikke NRKs spillanmeldelser heller) går veldig dypt inn i ting. De prøver seg på kommentarer rundt filmtekniske ting, men det bærer litt preg av å komme fra noen som gjerne skulle ha hatt noe fornuftig å mene, uten å helt ha kunnskapen å basere det på.

Jaja, kritkk av filmkritikere er nok ikke det mest produktive å bruke tiden sin på, det finnes uansett et hav av kanaler å følge med på for de med interesse.

Endret av Buddy Dakota
Lenke til kommentar

Synes filmpolitiet sin podkast er veldig fin til folk som er glad i lettbeint filmkritikk av folk som er glad i film. Vil jeg høre med detaljert og med enda mer fagkunnskaper hører jeg på filmfrelst fra montages.no

 

Det var forøvrig Sigurd Vik og ikke Birger Vestmo som ga Friends: The Reunion terningkast 4. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 5/6/2021 at 6:27 PM, Delvis said:

At det kan bli morsomt ser jeg ikke bort fra. Kan ikke vente å se, hvis Carew skal forsøke å ta etter gamle-Benny sitt gangelag, lol.

Hva blir det neste, en nyinspilling av Seinfeld med Carew i rollen som Kramer? 😄

Lenke til kommentar
Buddy Dakota skrev (På 31.5.2021 den 14.41):

Kanskje, men må jo Vestmo & Co. være blant dem som ser mest film her i Norge, så om det er noen man forventer å ha et litt blasert forhold til film så må det jo være dem. Nå er jeg ikke noen tilhengere av filmkritikere som kun gir terningkast 6 til franske stumfilmer i svart-hvitt, men jeg opplever sjeldent at filmpolitiets anmeldelser (forsåvidt ikke NRKs spillanmeldelser heller) går veldig dypt inn i ting. De prøver seg på kommentarer rundt filmtekniske ting, men det bærer litt preg av å komme fra noen som gjerne skulle ha hatt noe fornuftig å mene, uten å helt ha kunnskapen å basere det på.

Jaja, kritkk av filmkritikere er nok ikke det mest produktive å bruke tiden sin på, det finnes uansett et hav av kanaler å følge med på for de med interesse.

Eneste gode norske filmanmelder var NRK og lyd og bildes Pål Bang Hansen.

Britta som tok over var helt forferdelig, og enda verre alle bladanmeldere.

Filmpolitiet synes jeg er helt ok, og de er observante.

Imbd er bare søppel, rotten også. Jeg er ikke en sau som løper etter en flokk.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...