Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Hvis man tåler litt daterte filmer så er Papillon (1973) en bra fengselsfilm, med selveste Steve McQueen.

 

Jeg ser at det har kommet en remake av denne i 2017, som jeg nok skal få sett.

 

Edit: Så har vi også klassikeren Midnight Express (1978), som nesten er verdt å se kun for den glimrende musikken av Giorgio Moroder.

"Papillon" må jeg se. Jeg har lest boka. Den var bra. Sann historie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvis man tåler litt daterte filmer så er Papillon (1973) en bra fengselsfilm, med selveste Steve McQueen.

 

Jeg ser at det har kommet en remake av denne i 2017, som jeg nok skal få sett.

 

Edit: Så har vi også klassikeren Midnight Express (1978), som nesten er verdt å se kun for den glimrende musikken av Giorgio Moroder.

"Papillon" må jeg se. Jeg har lest boka. Den var bra. Sann historie.

 

 

Boka har jeg lest flere ganger - og oppfølgeren Banco. 

Lenke til kommentar

 

 

Hvis man tåler litt daterte filmer så er Papillon (1973) en bra fengselsfilm, med selveste Steve McQueen.

 

Jeg ser at det har kommet en remake av denne i 2017, som jeg nok skal få sett.

 

Edit: Så har vi også klassikeren Midnight Express (1978), som nesten er verdt å se kun for den glimrende musikken av Giorgio Moroder.

"Papillon" må jeg se. Jeg har lest boka. Den var bra. Sann historie.

 

 

Boka har jeg lest flere ganger - og oppfølgeren Banco. 

 

Boka var utrolig bra, sett filmen for mange herrens år siden. Antiklimaks i forhold til boka. Men bevares en god film. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

Way of Dragon verdenspremiere Hong Kong : 30.12.72 , 45 år siden i dag......

 

1973 premiere : SØ Asia (Singapore , Malaysia , Fillippinene...ble visst trafikk-kork på Filippinene når filmen kom ut

1974 premiere : Italia/UK/USA/DK/Frankrike og Indonesia

1975 premiere : Japan/Tyskland/Spania

 

.....så ble filmen re-lansert slutten 70s.

 

Trivia :

 

-Lee's regidebut

 

-Norris' første film

 

-Lee spiller trommer  på lydsporet under Lee vs Wall/Ing Sik

 

-gutten med iskremen heter Marco Pane , han var på flyplassen fra kl 08-20.....selv om flyplassen er endra en del siden den gang så er minnet om BL spikra i hukommelsen til Pane.

 

-siste filmen av sine egne BL så på kino , han døde før Enter kom ut 

 

-en av Roma bakgårdspøblene med bart og kniv ble spilt av Peter Schweer (BL knocker han ut med nunchucks i filmen) , Schweer bodde i Hong Kong under nesten hele 70-tallet , han glemmer aldri første gangen han så BL lent opp mot en bil mens fotografer tok bilder , 

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

 

Steve McQueen har aldri gjort noe som ikke var stort. Fenomenal skuespiller! Aller best var han i mesterverket Bullitt, en film som er mer eller mindre perfekt på absolutt alle måter.

Hvilken type film er "Bullitt"? Er det western?

 

Politi type film  med verdens mest legendariske bilkjøring gjennom San Francisco.

Lenke til kommentar

Venter fortsatt på til endel filmer dropper på streaming sider :^)

 

Kansje netflix for filmer ville vært tingen.

 

Edit:

Så faktisk Kung Fu Panda 1-3 her om dagen, sånn helt ut av ingenting ville jeg se det, morsomt.

 

Så også en annen animasjons film, husker bare itte navnet atm, blir nesten sånn film-spree.

Endret av MultiGamerClub
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...