Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så førvising på The Florida Project forrige uke i Oslo. Må si jeg likte den mye bedre en Tangerine, som også var skrevet og regissert av Sean Baker.

Fikk også endelig sett Three Billboards i dag. Har noen små problemer med filmen, men likevel likte jeg filmen godt og jeg tror den kommer til å ende opp med å bli en av mine største favorittfilmer i år likevel. Litt lei å se Peter Dinklage bare spille "dverger", for det er en skuespiller med så bredde, at han trenger ikke å spille en karakterer som nesten eneste karakteristikken med karakteren er at han er en dverg.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Alle elsker Raymond (men ikke Raymond Chow :p :


 


-Chow var til stede 10 mai da Bruce Lee kollapset på Golden Harvest , Lee hadde samme symptomer som 20 juli og Chow var fullt klar over Lee's symptomer...virker som Chow drøyde ut tida mest mulig slik at Lee ikke skulle få hjelp i tide mht ambulanse ?


 


-Betty satt og så på TV i stua mens Lee var på soverommet ?


 


-i stedet for å ringe ambulanse så fiket Chow til Lee i 10 min før han ringte legen...men ikke Lee's egen lege ?


 


-Hvorfor kjøre til QE hospital når Baptist hospital var nærmere Bettys leilighet ?


 


-Chow var redd for å miste ansikt hvis Lee sa adjø til Hong Kong for godt og dro permanent til Hwood , ville mafiaen gå glipp av en del av kaka ?


 


-Chow hadde 2 regnskapsbøker mht inntektene til Way of Dragon , lurte han unna penger fra Lee ? (han prøvde i hvertfall lure Lee's enke mht inntektene fra filmene , flere rettsaker opp gjennom 70s) 


 


-Lee truet regissør Lo Wei med en kniv han hadde i beltet , denne episoden foregikk 5 juli , bare 15 dgr før Lee gikk bort (Weis mafiaforbindelse er godt dokumentert , trua Jackie Chan også) 


 


http://www.scmp.com/news/hong-kong/article/1282778/new-book-recalls-memories-bruce-lee-those-who-worked-him


Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Driver og lader opp til Triple Threat ved å se en del Tony Jaa, Iko Uwais, Scott Adkins, Michael Jai White og Yanin Vismitananda-filmer på nytt. Dagens film var den moderne martial arts-klassikeren The Protector med Tony Jaa. Hele filmen er selvfølgelig ballefet, men høydepunktet er den scenen nedfor her. Herrefred så badass og brutal.

 

 

Lenke til kommentar

Valerian and the City of a Thousand Planets.

 

Jeg har fått inntrykk av at dette er en film som har fått en blandet mottagelse og jeg skjønner hvorfor. Man har skapt en ganske imponerende sci-fi-verden som er full av kreative funn - omtrent annethvert minutt så var det et eller annet merkelig vesen eller noe finurlig teknologi som fikk meg til å smile - men samtidig så er man i selskap med to hovedkarakterer som er utroverdige, umulige å like og har et script som er så klisje og kleint som det er mulig å få det ("you are everything to me"). Av den grunn ble dette en veldig todelt opplevelse for meg også.

 

Nå er det mange år siden jeg leste tegneseriene, men hvis jeg husker riktig var hovedkarakterene Valerien og Laureline modne og sympatiske personer og ikke de klysete tenåringene man møter i filmen, så jeg lurer på hvorfor de valgte å gjøre det sånn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Black Sunday 3.5/6

 

Er snill mht terningkast til denne....det tar rett og slett aaaaaaalt for lang tid før denne filmen kommer seg i gang orntli (70-80 min !) , Delta Force er mye mye bedre hvis man først skal se en anti-terror film.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...