Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

*bilde*

 

Creep var bra, men Creep 2 er bedre på alle måter. Mark Duplass er stor, og Desiree Akhavan er ikke mye dårligere. Rett og slett jævlig bra! Og jeg ser selvfølgelig frem til en treer. Blir nok dritbra!

Av og til er posteren alene grunn til at jeg vil se en film. Denne må sjekkes ut.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Da Roger Moore hørte at 007 AVTAK skulle finne sted i SF :

 

"Oh , there's gonna be another car chase , there's been one ever since Bullitt came out" :p

 

Olsenbanden er litt som Batman '66 hvor skurkene bevisst er overdrevne karikaturer av virkelige kriminelle. Tror OB hadde vært kjedelig hvis det var altfor realistisk.......

 

Skulle ønske Blunck hadde vært i de to siste filmene også , Holm er hans egen rollefigur , det blir liksom ikke det samme med andre i rollen :/ 

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Har alltid likt godt Olsenbanden filmene. Tror en av grunnene til at de har holdt seg såpass godt og fortsatt er populære er fordi de ikke tar seg selv høytidelig. De tunge, seriøse filmene blir som regel fort glemt.

En annen ting som får filmene til å fungere, er at det i begynnelsen av historien kommer et oppdrag som skal utføres. Akkurat som i de fleste Bond filmene. Det funker som bare det. Og så er skuespillerne morsomme.

Lenke til kommentar

Har du sett God of War (2017)? Jeg så den på en flytur for et par uker siden og likte den godt nok til at jeg kjøpte den på bluray for å få sett den på en skikkelig skjerm.

 

 

Ikke enda, men jeg har planer om å se den. Ser kul ut.

 

 

 

Så Takashi Miikes live-action adapsjon av av den klassiske kultmangaen Blade of the Immortal i dag, og den levde opp til forventningene. Hata posteren som jeg synes så jævlig kunstig og billig ut, men var fullt klar over at om det var en mann som kunne få det her til å fungere, så var det Miike, mannen som egentlig driter i absolutt alt og alle, ser bort fra trender og gjør akkurat det han mener er rett, og det som passer han. Synes han er relativt tro mot kildematerialet sånn at fansen kan få glede av filmen, og samtidig er det så blodig, voldelig, over the top bananas og tegneserieaktig at fans av kultfilmer og liknende mest sannsynlig kommer til å sette stor pris på filmen uavhengig av om de kjenner kildematerialet fra før eller ei.

 

En fremtidig kultfilm, og en film jeg kommer til og få masse glede av i fremtiden. Ser gjerne at denne får nærmere 30 oppfølgere regissert av Mikke, og at det blir en slags modern exploitationvri på legendariske Zatoichi.

Lenke til kommentar

Så nå selv at det var kommet en live-action adapsjon på Netflix. Hadde ikke engang fått med meg at det skulle komme en (skulle egentlig kommentere det som en slags nyhet, men jaja). Leste mangaen for en stund siden og synes den er ganske kul så ser fram til se den, så hyggelig å se at folk liker den. 

Lenke til kommentar

Et long time gjensyn med Delta Force. Kunne vært en veldig bra film, men er ganske dårlig laget. Har noen banale b-film/spagetti tendenser som trekker ned. Første delen er best. Gir den en sekser såvidt det er.

I forhold til feks Executive Decision som den plot-messig kan sammenlignes med, er den ingenting.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

The Disaster Artist var intet mindre enn et gedigent mesterverk. Nå er jo jeg en over snittet stor fan av The Room, og jeg har veldig sansen for James Franco, til tross for at jeg alltid har lyst til å slå han ned når jeg ser trynet hans. Litt rart det der. Men var forventningene høye, og James Franco & co leverer virkelig varene. Ikke bare er filmen helt forbanna hysterisk morsom fra start til slutt, men det er en viss dybde i filmen som gjør den til langt mer enn bare en jævlig morsom film. Historien er jo absolutt en film verdig, og det faktusm at den er sann gjør det bare enda bedre. Herlig absurd!

 

Og jeg hadde egentlig forventet at James Franco & co skulle fremstille det gale geniet Tommy Wiseau som en tullig, men det slapp vi. Synes de fremstiller Tommy Wiseau på en helt nydelig måte, og jeg fikk aldri følelsen av at de gjorde narr av han.

 

Så her er det bare og ta av seg hatten for James Franco. Jævlig god jobb, og han gjør sin desidert beste rolle til nå. Dave Franco og Seth Rogen er også djevelsk gode.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har ventet og venter fortsatt på at Bluray 4K/UHD skal bli mye rimeligere, men fortsatt ligger prisene for en film på 299kr.

Jeg har kjøpt lite nye filmer i det siste fordi jeg vil heller ha UHD Bluray, men har ikke lyst å kjøpe til den ekstreme prisen som eksisterer nå.

Endel nyere filmer kan nå kjøpes på standard HD Bluray til 30-40kr på Amazon (Region B med norsk teksting). Med slik rimelig pris, er det noe vits å vente i evigheter til UHD Bluray skal dale ned i pris til maks 100-150kr filmen.

Noen som husker hvor lang tid det tok DVD og Bluray til å dale ned i pris når dem først kom til markedet?

Lenke til kommentar

Flere som "påstår" at UHD+HDR Bluray er like stor forskjell mellom UHDBD og HDBD, som det var mellom DVD og HDBD.

http://www.lydogbilde.no/nyheter/tv/forste-kikk-pa-ultra-hd-blu-ray

https://ultrahd.highdefdigest.com/30659/themartian4kultrahdbluray.html

 

Kan være greit å merke seg at ikke alt som finnes i UHD virkelig er UHD.

http://realorfake4k.com/my-product/the-martian/

 

Hvis man har en veldig god spiller som kan oppskalere, så kan det kanskje være greit å kun kjøpe HDBD enn en UHD som har blitt oppskalert. Jeg kommer i alle fall til å bruke nettsiden realorfake4k til å bestemme om jeg skal kjøpe UHD eller HD BD.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Jeg kjøper nesten ikke film i fysisk format lenger. Det aller meste ses via streaming-sider. En og annen film som gjør såpass inntrykk på meg at jeg vil se den flere ganger kan jeg vurdere å kjøpe, men det skjer sjeldnere og sjeldnere med årene. Kanskje 1-2 filmer i løpet av et år. Da gjør det ikke noe om den koster 299.

 

Jeg kjøpte utrolig mye film på DVD og hadde flere hundre liggende. Mye av dette har jeg nå solgt og gitt bort, og jeg har ingen planer om å ende opp med et slikt lass igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har også en samling på 100+ VHS og 300+ DVD-er liggende i bokser i skapet hos mine foreldre. Tviler på at jeg kommer til å begynne å samle på noe fysisk format igjen. De vil alltid bli overflødige når de kommer noe nytt.

 

Visse utgaver er jeg nostalgisk til, for eksempel den fantastiske 40th Anniversary Edition av The Jungle Book. Den utgaven vil for alltid være god, uansett hva som kommer etter. Men kommer jeg til å ha en DVD-spiller lett tilgjengelig om 10-20-30 år?

Lenke til kommentar

Har rundt 1000 filmer på blu ray og har enda ikke tenkt å begynne å kjøpe 4k uhd.

 

Oppgraderingen fra dvd til 1080p blu ray var liksom aldri noe å lure på, både lyd og bildemessig. 

 

Men ser nok at jeg etterhvert kommer å gå over til 4k uhd på den "naturlige" måten, når prisen på discene blir lavere og jeg naturlig må skaffe ny disc avspiller og projektor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...