Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mange filmer jeg vil se på IMAX, men som kun blir satt opp i 3D. Skal jeg se den i 2D må jeg til en mindre sal. Det er veldig irriterende. Min nærmeste nabo er en IMAX-kino, så jeg går ofte dit å ser film, selv om filmen er middelmådig, bare for opplevelsen.

 

3D sliter som sagt med veldig lav FPS, og bildet hakker bortover. Totalt uakseptabelt, og jeg skjønner ikke at folk engang gidder å se på noe sånt. Det er som å spille et moderne spill på en elgammel PC. Trur faktisk ikke jeg har møtt en eneste person som ikke snakker negativ om 3D, så hvorfor lever formatet fortsatt? Eller er det bare blitt mote å hate 3D, så alle sier de ikke liker det, mens de egentlig synes det er kult?

Lenke til kommentar

Det er fortsatt sånn i Oslo at når de mest påkostede filmene vises i storsalene så er det i 3D, og de er alltid satt opp på de beste tidspunktene. Vil man se i 2D er man henvist til en av de mindre salene, og gjerne mindre gunstige tidspunkt som tidlig på ettermiddagen.

 

Jeg hører heller aldri noen som snakker positivt om 3D, men jeg tenker at det kanskje er det store flertallet av kinogjengere som ikke er spesielt interessert i film eller har reflektert så mye over om 3D egentlig er det verdt det som lar seg tiltrekke av dette. Eller så er det som Skurupu sier, en av disse greiene der alle sier en ting for å virke mer kultivert mens de gjør noe annet i praksis.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt sånn i Oslo at når de mest påkostede filmene vises i storsalene så er det i 3D, og de er alltid satt opp på de beste tidspunktene. Vil man se i 2D er man henvist til en av de mindre salene, og gjerne mindre gunstige tidspunkt som tidlig på ettermiddagen.

 

Jeg hører heller aldri noen som snakker positivt om 3D, men jeg tenker at det kanskje er det store flertallet av kinogjengere som ikke er spesielt interessert i film eller har reflektert så mye over om 3D egentlig er det verdt det som lar seg tiltrekke av dette. Eller så er det som Skurupu sier, en av disse greiene der alle sier en ting for å virke mer kultivert mens de gjør noe annet i praksis.

 

Vanskelig å si, har mer eller mindre stoppet å gå på kino, hva er poenget? 3D er kjipt, kvaliteteten på kino er mye dårligere enn den kunne ha vært (bildemessig), mer og mer fristende å sitte på hjemmekinoen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er jo epler og pærer, men jeg skulle ønske at krigsfilmene gikk litt utenfor de opptråkkede stiene. Det er utallige filmer om WW2 og stort sett alle handler om kampene mellom de vestlige allierte og tyskerne, samtidig er det en rekke kriger og slag som sjelden eller aldri blir fremstilt på film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...