Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med The War of The Planet of The Apes

 

Har ikke sett de to første. Bør man det?

 

Så imidlertid traileren og tenkte at dette er en film jeg hadde elsket. Og ser at den har fått gode anmeldelser. Men når jeg kikket meg inn på IMDB, så har jeg aldri sett så mange 1/10 anmeldelser på rad. Må ha vært 10+ på rappen jeg leste som regelrett slaktet filmen.

Lenke til kommentar

Hvordan torrenter du? Er det VLC du bruker som avspiller?

 

Nå er det ikke ulovlig i seg selv å laste ned, det kommer jo an på innholdet man laster ned, men tidligere tråder om emnet har blitt stengt, slik at mye tyder på at utførlige guider til hvordan man laster ned og ser film på måter som ikke er lovlige, ikke tillates på diskusjon . no.

 

Det er derfor fint om du slutter å spørre !

Dersom du spør Google i stedet, får du rundt 40 millioner svar på hvordan det gjøres, samt at de aller fleste burde klare å finne veien til en av verdens største nettsider med en seilskute som logo, helt på egen hånd.

Spør du Google om "YTS" så finner du sikkert også noe. 

 

Programmer til torrenting er ikke ulovlige, det er lov å dele data, så lenge dataene ikke er belagt med opphavsrett osv.

Selv Wikipedia har en utfyllende liste med klienter -> https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_BitTorrent_clients

 

Personlig ville jeg gått for Tixati dersom du skal dele data du eier rettighetene til med andre du kjenner, som selvfølgelig er innafor.

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Ka

 

 

Hvordan torrenter du? Er det VLC du bruker som avspiller?

 

Nå er det ikke ulovlig i seg selv å laste ned, det kommer jo an på innholdet man laster ned, men tidligere tråder om emnet har blitt stengt, slik at mye tyder på at utførlige guider til hvordan man laster ned og ser film på måter som ikke er lovlige, ikke tillates på diskusjon . no.

 

Det er derfor fint om du slutter å spørre !

Dersom du spør Google, får du rundt 40 millioner svar på hvordan det gjøres, samt at de aller fleste burde klare å finne veien til en av verdens største nettsider med en seilskute som logo, helt på egen hånd.

 

Kan vi ta det på dm?

Lenke til kommentar

Kan vi ta det på dm?

 

Takk for tilbudet, men ellers takk. Jeg vet ikke noe mer om dette enn Google, jeg driver selvfølgelig ikke med ulovlig nedlasting, å hadde jeg gjort det ville jeg vært på Usenet i stedet, med en god VPN.

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

 

Kan vi ta det på dm?

 

Takk for tilbudet, men ellers takk. Jeg vet ikke noe mer om dette enn Google, jeg driver selvfølgelig ikke med ulovlig nedlasting, å hadde jeg gjort det ville jeg vært på Usenet i stedet, med en god VPN.

 

I hvilken verden er det ulovlig å laste ned filmer fra torrent?

Lenke til kommentar

I hvilken verden er det ulovlig å laste ned filmer fra torrent?

 

Dersom du ikke selv eier rettighetene til filmen, eller den som eier rettighetene har gjort den fritt tilgjengelig uten vederlag, så er det selvfølgelig ulovlig i alles verden, unntatt kanskje din?

Lenke til kommentar

 

I hvilken verden er det ulovlig å laste ned filmer fra torrent?

 

Dersom du ikke selv eier rettighetene til filmen, eller den som eier rettighetene har gjort den fritt tilgjengelig uten vederlag, så er det selvfølgelig ulovlig i alles verden, unntatt kanskje din?

 

Å laste ned filmen og se den på VLC er lovlig det.

Lenke til kommentar

Å laste ned filmen og se den på VLC er lovlig det.

Det er ikke korrekt. Man må være klar over at du bryter loven når du laster ned film via torrents. Det eneste som er gråsone og ikke strengt tatt ulovlig er pirat-streams, der du ikke laster ned filmen/serien/fotballkampen.

 

 

For å være litt on-topic: Gleder meg til Baby Driver på kino snart. Må bare overbevise madammen om å bli med så tror jeg det blir et kinobesøk.

Lenke til kommentar

Ulovlig nedlasting er dessverre en nødvendighet hvis man skal se filmer som ikke er lett tilgjengelige. Det gjelder spesielt en del internasjonale filmer som kun er å få med engelske undertekster hvis man laster dem ned. Også en del mer obskure, engelskspråklige filmer er ikke til salgs eller strømming noe sted, og er man så heldig å finne en torrent så må man bare benytte muligheten mens den er der.

 

Enn så mye filmbransjen offer seg over nedlasting så er jeg redd det er den eneste måten mindre kjente filmer vil bli bevart på for ettertiden.

Lenke til kommentar

Ulovlig nedlasting er dessverre en nødvendighet hvis man skal se filmer som ikke er lett tilgjengelige. Det gjelder spesielt en del internasjonale filmer som kun er å få med engelske undertekster hvis man laster dem ned. Også en del mer obskure, engelskspråklige filmer er ikke til salgs eller strømming noe sted, og er man så heldig å finne en torrent så må man bare benytte muligheten mens den er der.

 

Enn så mye filmbransjen offer seg over nedlasting så er jeg redd det er den eneste måten mindre kjente filmer vil bli bevart på for ettertiden.

Hvilken torrent bruker du?

Lenke til kommentar

Hei dere, hvis noen har lyst så kan de ta en titt på mine anmeldelser.

War for the planet of the apes
https://www.youtube.com/watch?v=KgRvlEOKRqQ

 

Her er Atomic blonde
https://www.youtube.com/watch?v=jo1C84Hjiqk

 

Hadde vært kult å høre deres mening om mine anmeldelser også.
Kan røpe at jeg synes Atomic blonde leverer de beste kvinnelige actionscenene noensinne etter min mening.

Mvh Kenny P
 

Endret av Skont Productions
Lenke til kommentar

 

Ulovlig nedlasting er dessverre en nødvendighet hvis man skal se filmer som ikke er lett tilgjengelige. Det gjelder spesielt en del internasjonale filmer som kun er å få med engelske undertekster hvis man laster dem ned. Også en del mer obskure, engelskspråklige filmer er ikke til salgs eller strømming noe sted, og er man så heldig å finne en torrent så må man bare benytte muligheten mens den er der.

 

Enn så mye filmbransjen offer seg over nedlasting så er jeg redd det er den eneste måten mindre kjente filmer vil bli bevart på for ettertiden.

Hvilken torrent bruker du?

 

 

Ingen. Det er samboeren min som ordner alt av nedlasting. Jeg er ganske sikker på at hun bruker pirate bay.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...