Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

13 Assassins fra 1963 er den orginale, den første i mannens Samurai Revolution Trilogy. De to andre er The Great Duel og 11 Samurai. Magiske Eiichi Kudo-klassikere! Og når man først er inne på Eiichi Kudo kommer man heller ikke utenom Castle of Owls som muligens er tidenes aller beste ninjafilm, men det blir jo noe helt annet igjen. Men allikevel verdt å se. Dødsfet film!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange takk for alle forslag, setter den opp på lista også. Det var en jeg så for noen år siden jeg syntes var veldig bra.
Husker ikke sikkert hva den het, men tror jeg fant ut at den heter "Fearless" fra 2006. Det er kanskje ikke akkurat samurai, men det er jo noe lignende. Det er hvertfall sånn type som jeg liker.

Lenke til kommentar

Jeg har sett begge. Den "voldtatte" versjonen er den som ble vist på kinoer her.

 

Ja, jeg vet at det var den som ble sent på kino. Jeg har også sett begge, men så den fulle versjonen først. Men i mine øyne er det en ødelagt versjon av en helt fantastisk film. De har jo klippet bort to og en halv time så det er mye som går tapt. Men for all del, for de fleste er nesten 5 timer alt for mye, så da er vel den en grei løsning lell.

 

Men jeg anbefaler utelukkende den lange av den enkle grunn at jeg synes den er milevis bedre. Krem, og utvilsomt John Woos beste film etter Hard Boiled.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-474fGj

Veldig trist :( En fantastisk skuespiller, en legende! Trist at alle de gode og gamle skuespillerne har blitt så gamle at de dør, er ikke lenge til Clint Eastwood takker for seg :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...