Reg2000 Skrevet 26. oktober Skrevet 26. oktober Fikk sett "The long walk" som jeg synes er en av de bedre Stephen King filmene jeg har sett. Den er nok ikke for alle da det hele på mange måter fremstår som en eneste lang samtale mens ungdommene vandrer gjennom et ganske øde landskap. Gode skuespillere og den hensynsløse kalde brutaliteten gjør det allikevel til en veldig severdig film for min del. 2
Delvis Skrevet 26. oktober Skrevet 26. oktober """ skrev (12 timer siden): Skremmende fet film! Årets desidert beste for min del, og hunden Indy leverer årets skuespillerprestasjon med en god margin. 70 minutter med ren filmmagi! Ser bra ut 👍
Filmvenn Skrevet 27. oktober Skrevet 27. oktober 8 hours ago, Reg2000 said: Fikk sett "The long walk" som jeg synes er en av de bedre Stephen King filmene jeg har sett. Den er nok ikke for alle da det hele på mange måter fremstår som en eneste lang samtale mens ungdommene vandrer gjennom et ganske øde landskap. Gode skuespillere og den hensynsløse kalde brutaliteten gjør det allikevel til en veldig severdig film for min del. Bedre enn jeg forventet. Ville også gitt litt for å se disse unge skuespillerne sammen i en enda bedre film også.
Gouldfan Skrevet 27. oktober Skrevet 27. oktober Filmvenn skrev (På 13.10.2025 den 13.36): A House of Dynamite var dritbra. Så den på kino på fredag. Føler slutten kommer en del til å hate, men jeg personlig likte det fordi det får deg til å tenke litt. Først var jeg irritert, og jo mer jeg tenkte over det, så var det egentlig en bra slutt. Så Bugonia forrige uke også, helt overrasket over at Yorgos Lanthimos fremdeles klarer å få så bra prestasjoner ut av Emma Stone etter 4 filmer sammen. Nå blir det BIFF denne uka, så får endelig sett The Smashing Machine og The Secret Agent blant annet. Gleder meg mye. Veldig bra film, selvom jeg ventet mer en slags finale på slutten.
Reg2000 Skrevet 27. oktober Skrevet 27. oktober 3 hours ago, Filmvenn said: Bedre enn jeg forventet. Ville også gitt litt for å se disse unge skuespillerne sammen i en enda bedre film også. Ja jeg har sjelden store forventninger til Stephen King filmer. 1
Dubious Skrevet tirsdag kl 20:20 Skrevet tirsdag kl 20:20 (endret) "A House of Dynamite" den mest poengløse filmen jeg har sett i år. Ingenting skjer og slutten er helt på trynet. Ser også hvorfor dårlige filmer har 6+ på IMDB da folk slakter den, og samtidig gir 6+... Samme folka på Temu som gir 5 stjerner uten å ha brukt produktet. Endret tirsdag kl 20:22 av Dubious
Krig og fred Skrevet tirsdag kl 20:27 Skrevet tirsdag kl 20:27 Inherent Vice. Visste ikke at den fantes, men gikk for den da den har Joaquin Phoenix. En fin reise inn i en annerledes verden. 8/10 The Phoenician Scheme. Humor som overhodet ikke fungerte for meg, og en handling som var vanvittig uengasjerende. Vakker set-design redder den ikke fra en 2/10.
Nimrad Skrevet onsdag kl 06:43 Skrevet onsdag kl 06:43 Dubious skrev (10 timer siden): "A House of Dynamite" den mest poengløse filmen jeg har sett i år. Ingenting skjer og slutten er helt på trynet. Ser også hvorfor dårlige filmer har 6+ på IMDB da folk slakter den, og samtidig gir 6+... Jeg likte den jeg. Neida, ikke noe mesterverk, men 6 eller 7 av 10 høres jo riktig ut. Likte ikke slutten jeg heller, men likte at den var litt annerledes dramaturgisk. Spoiler Jeg synes dog den var forvirrende på en ganske elendig måte. Det tok meg lang tid før jeg skjønte hva de gjorde når de plutselig spolte tilbake hele handlingen. Jeg ble såpass forvirret at jeg spolte tilbake hele filmen for å sjekke at jeg ikke hadde gått glipp av noe. Så ble jo dramaturgien litt tydligere etterhvert, men det ødela for meg altså. Slutten var også for tidlig. Jeg er ikke der at jeg må ha alle svar i slutten av en film, men de bommet totalt på hvordan en åpen slutt skal være. Det kan gjerne være noen ubesvarte spørsmål som får en til å undre og analysere filmen i etterkant, men her bare kuttet de selve handlingen.
Filmvenn Skrevet onsdag kl 09:11 Skrevet onsdag kl 09:11 12 hours ago, Krig og fred said: Inherent Vice. Visste ikke at den fantes, men gikk for den da den har Joaquin Phoenix. En fin reise inn i en annerledes verden. 8/10 Elsker denne filmen. Språket til Thomas Pynchon er ganske vanskelig, men føler PTA klarte det veldig bra her - enda bedre i One Battle After Another. Men føler Inherent Vice sier mye under overflaten. Mye om hvordan Doc glapp kjærligheten. Men liker også hvordan filmen er struktert på. Føler jeg får noe nytt ut filmen hver gang jeg har sett den på nytt. Og jeg elsker prestasjonene til Joaquin Pheonix og Katherine Waterston i filmen. 1 1
mandodiao Skrevet onsdag kl 11:50 Skrevet onsdag kl 11:50 Krig og fred skrev (15 timer siden): The Phoenician Scheme. Humor som overhodet ikke fungerte for meg, og en handling som var vanvittig uengasjerende. Vakker set-design redder den ikke fra en 2/10. Satt igjen med samme inntrykk 1
Kjøleskap Skrevet onsdag kl 19:56 Skrevet onsdag kl 19:56 Vet ikke om jeg orker å se den engang. Føler filmene hans bare har blitt dårligere og dårligere siden Grand Budapest Hotel. Asteroid City var et eneste stort gjesp. 1
Krig og fred Skrevet onsdag kl 22:26 Skrevet onsdag kl 22:26 Grand Budapest var min første Wes film, har sett den flere ganger og jeg elsker den dypt. Derfor gledet jeg med til Phoenician, allikevel synes jeg den var fantastisk dårlig. Man kan skimte noe av absurditetetene til Monty Python (Richard Ayoades rolle) der, men det er som en ballong uten luft. Hadde det ikke vært for kjent regissør, kjente skuespillere og det visuelt vakre, tror jeg denne filmen hadde blitt slaktet. 1
Sjørøver Skrevet onsdag kl 22:31 Skrevet onsdag kl 22:31 Har sett kaptein sabeltann og grevinnen av gral 10-15 ganger de siste ukene. Det er en tragisk dårlig film, til og med for barn. Hva er det de holder på med? Den magiske diamant var høyst middelmådig den også.
backtoback Skrevet fredag kl 11:40 Skrevet fredag kl 11:40 (endret) Er på jakt etter en Halloween-film jeg kan se i dag -- på kinoen i nærheten av meg vises animasjonsfilmen «Chainsaw Man - The Movie: Reze Arc», er det noen her som allerede har sett den? https://www.imdb.com/title/tt30472557/ (IMDb score 8.6) NRK Filmpolitiet gir den terningkast 6. https://www.nrk.no/filmpolitiet/anmeldelse_-_chainsaw-man---the-movie_-reze-arc_-1.17631816 Som alternativ har jeg denne animasjonsseriene (10 episoder á 11 min.) liggende klar: "Over the Garden Wall, 2014". https://www.imdb.com/title/tt3718778/ (IMDb score 8.7) Tar gjerne i mot andre Halloween-filmtips. Edit: Det ble "Over the Garden Wall, 2014". En fantastisk animert mini-serie - jeg kan ikke fatte å begripe at jeg ikke har sett før nå Sitat Star oh star up in the sky Guide my dreams with light that shines Help me know just what to do To get Wirt home and also me too And if you don't, I don't care, I'll pull down your underwear Endret i går, 11:14 av backtoback
Krig og fred Skrevet lørdag kl 14:40 Skrevet lørdag kl 14:40 (endret) Train to Busan. En kjedelig, uinspirert, og uoriginal film som jeg ikke gadd fullføre engang. Jeg har sett folk beskrive den som "zombie-film", men en mer korrekt beskrivelse vil være monster-film. Jeg har fått med meg at slutten skal være sterk, men jeg gidder ikke lide meg igjennom nesten to timer med monster-slop, for å få med meg det eneste positive ved filmen. 2/10 Endret lørdag kl 14:41 av Krig og fred leif
Gouldfan Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) Så to filmer på kinodagen som vi likte, var usikker på om det var bra for var en dramatisk romantisk film og en real story film. Regretting you, som var en veldig varm, litt trist og morsom, der du følger en familie og venner med ulike vinkler og tider.. Kona elsket den og jeg synes den var veldig bra, og underholdende. Roofman var også veldig bra, men kom litt under første film. Roofman handler om en mistilpasset Krigsveteran som ikke ser noen annen utvei enn å gjøre Brekk på MacDonald resturanter for å klare å gi datteren en verdig bursdagsgave... En real story altså.. Det jeg nevnte er bare begynnelsen.... Årsaken til at vi valgte disse to er fordi de var de eneste Engelsk talte Hollywood filmene, ellers var det kun norske filmer eller dubbed tegnefilmer. Men vi var veldig fornøyd med disse to Hollywood filmene. Endret 23 timer siden av Gouldfan 1
Filmvenn Skrevet 45 minutter siden Skrevet 45 minutter siden Under kinohelgen/kinodagen så jeg to filmer. Se Meg - Litt bra at norske filmer tørr å spille på noe ukomfortabelt, men filmen gir et litt for overfladisk blikk på det. Pia Tjelta er flink i filmen, men det og den litt gode tredje akten redder ikke hele filmen alene. Føler med den lille kritiske sansen fra norske anmeldere for tida er vi tilbake der hvor alle norske filmer fikk ros uansett hva. Slik som når Filmpolitiet ga alle norske filmer automatisk terningkast 4. Orwell 2+2=5 - Veldig godt sammensatt dokumentar fra Raoul Peck som alltids har vært flink på å fortelle det ukomfortable. En film som kombinerer med å være både en dokumentar om George Orwell, men også om hvordan 1984 er en så relevant bok i dag. Og ikke minst hvordan vi faktisk lever i tiden dens. Dette er en dokumentar som slår ned på disse idiotene som referer til boka, når de åpenbart støtter autoritære og fascistiske krefter. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå