Gå til innhold

Syns du homofile har rett til barn?


g@bb@

Anbefalte innlegg

 

 

Dette emnet er såpass omfattende at vi aldri vil få noen fasitsvar!

Grunnen til det er at den eneste som kan med rettighet  mene noe som helst i denne saken er Gud. Og så lenge det finnes ateister så vil denne debatten stå åpen!

6910440[/snapback]

 

Vi trenger ikke noe fasitsvar, og vi trenger ikke å bli enige. Men trenger vi at din gud bestemmer over alle oss andre? Jeg beklager, men jeg klarer bare ikke å se hvorfor din gud skal bestemme over meg. Jeg bestemmer om jeg vil motta frelse. Så lenge andre har er makt- og kontrollbehov vil denne debatten være åpen, mener jeg.

 

Og bare poengetere: Du kan ikke tvingen din tro på noen. Du kan misjonere og opplyse, men å tvinge troen på noen, det er ikke i henhold til kristendommen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Dette emnet er såpass omfattende at vi aldri vil få noen fasitsvar!

Grunnen til det er at den eneste som kan med rettighet  mene noe som helst i denne saken er Gud. Og så lenge det finnes ateister så vil denne debatten stå åpen!

6910440[/snapback]

 

Vi trenger ikke noe fasitsvar, og vi trenger ikke å bli enige. Men trenger vi at din gud bestemmer over alle oss andre? Jeg beklager, men jeg klarer bare ikke å se hvorfor din gud skal bestemme over meg. Jeg bestemmer om jeg vil motta frelse. Så lenge andre har er makt- og kontrollbehov vil denne debatten være åpen, mener jeg.

 

Og bare poengetere: Du kan ikke tvingen din tro på noen. Du kan misjonere og opplyse, men å tvinge troen på noen, det er ikke i henhold til kristendommen.

6911066[/snapback]

 

Min Gud bestemmer da slettes ikke over deg! Han har bare skapt deg og er også din Gud! Og som du så fint sier: Vi trenger ikke noe fasitsvar!

 

Jeg velger og mene at homofile ikke bør oppdra barn, du mener de bør, muslimene steiner de homofile o.s.v...

 

Flere meninger = Ingen fasitsvar.

Endret av TomCat85
Lenke til kommentar

Dere som synes det at homofile skal være foreldre, er dere redde for en utvikling som er vist i komedien Junior der en mann blir kunstig befruktet?

 

Jeg synes homofile par bør har lik mulighet for å adoptere som andre par. Barn blir pr. dags dato utsatt for vold, seksuelt missbruk, psykisk misbruk, fri barneoppdragelse og sikkert en hel masse andre ting som jeg ikke kan forestille meg engang. Noen av disse blir fanget opp av det offentlige og satt på barnehjem der de ikke får den oppfølgingen og oppmerksomheten de trenger... Er det ikke da bedre at de kan bli adoptert av et par, homofilt eller ikke, som kan ta hånd om de?

 

Jeg mener at barn i dag blir utsatt for mye værre ting enn homofile foreldre.

 

Hvorfor vil dere nekte disse barna en oppvekst der de føler at de er verdsatt og blir tatt vare på?

 

Nei, av hensyn til barnet.

6909677[/snapback]

Av hensyn til barnet eller av hensyn til folk med fordommer mot homofile?

6909745[/snapback]

 

Dette er et veldig godt poeng som jeg synes er verd å diskutere videre. Barn ser ikke forskjell på svart og hvit, det gjør de først når voksne/eldre personer med sine fordommer påpeker forskjellen. Det samme tror jeg vil være tilfellet med homofile foreldre. Jeg tror også at et homofilt par kommer til å være veldig bevisst på andres holdninger og kan forberede barna på en slik situasjon og støtte de gjennom det. Homofile har tross alt kjent verdens avsky i hundrevis av år.

 

Hva tror dere resultatet av "mange" homofile adopsjoner i dette landet kommer til å være? Jeg tror at det på lang sikt kommer til å føre til større toleranse og åpenhet.

Lenke til kommentar

Første jeg tenkte når jeg leste denne tråden var om det egentlig finnes noen universell rett til å få barn. Nei, det er ikke det og det er mange kvinner som ikke er i stand til å få barn den naturlige veien.

 

Motsatt blir det at lesbiske par godt kan få et barn den naturlige veien, mens mennene har naturlige hindringer for dette.

 

Jeg velger derfor som mange før meg å innskrenke spørsmålet til om det finnes noen rett til å adoptere barn. Dette er en klassiker som har blitt drøftet mange ganger.

 

Det er synd at man bringer religionen sin inn i diskusjonen. Det er like synd som at andre nærmest hetser og gjør narr av de som faktisk har en religion. Men siden mange i tråden nettopp har dratt fram religion så velger også jeg å dra fram litt også.

 

Jeg vil påpeke at det som er en eventyr/ fantasi for noen fordi de velger å ikke tro på det, kan være meningsfyllt og selvfølgelig for andre. Kristendommen inneholder flere gode verdier som det er verdt å ta vare på i samfunnet vårt uansett, på samme måte som det moderne samfunnet har gode verdier som kristene burde etterleve.

 

Alle parter må huske på at man i dag har både religionsfrihet, tankefrihet og ytringsfrihet for å nevne noen friheter.

 

Det å være kristen handler ikke automatisk om å godta all lære, noe mange dessverre har glemt. Man må fremdeles kunne tenke selv og lage sine egne meninger selv om man har en tro eller ikke.

Videre så er ikke den typen homofili som er nevnt i bibelen og dagens homofili den samme type homofili. Mange av dere synes kanskje dette er flisespikkeri å nevne, men det er grunnleggende forskjell som er veldig viktig å huske på.

 

Det begrepet vi har om homofili i dagens samfunn innebærer likeveridge parter av samme kjønn som handler av egen frie vilje.

 

Den homofili som bibelen snakker om er en type homofili som var helt vanlig hos grekerene og romerene. Det var ikke snakk om likeveridge parter, dette ville uhørt selv i de tider. Det er snakk om personer av høyere samfunnsklasse enn partneren. Partneren var enten en mye yngre gutt eller en slave. Som oftest var det heller ikke frivillig. Og det er slike ting det er viktig å ha i tankene når man drar inn rleigion i slike debatter. Og man må heller glemme at Jesus faktisk holdt seg med de utstøtte gruppene i samfunnet, han utstøtte ingen i motsetning til mange av dagens kirker.

 

For å dra denne posten inn på riktig spor igjen så mener jeg at det fortsatt blir feil å snakke om en rett til at homofile skal få adoptere. Faktisk så mener jeg at hovedsaklig at ingen skal ha en rett til å få adoptere. Som nevnt skaper en rett for en person, plikter for andre. Voksne får en rett til å adoptere, mens barn får en plikt til å bli adoptert for å dra det litt for langt.

 

Når det er snakk om adopsjon skal man ikke snakke om menneskers rett til å ha barn mener jeg, men snarere barns rett til å ha en trygg og sikker oppvekst og et trygt hjem. Jeg er ikke i tvil om at homofile kan være like flinke/ bra foreldre som andre som adopterer.

 

Det å la andre ikke få rettigheter pga. rase, kjønn, religion etc. mener jeg blir feil. Så lenge en eller et par homofile oppfyller kravene til adopsjon, er det selvsagt at disse skal ha en slik rett fordi man ikke sakl drive med diskriminering.

 

Det blir som at vi skulle ha delt inn det meste i smafunne vårt slik at hvite personer fikk bruke en type fasiliteter og mørke personer fikk bruke langt dårligere fasiliteter. Eller at man skulle jage vekk

personer fra gårder og hjem fordi de hadde en spesiell type hudfarge, en type mening osv.

Lenke til kommentar

Sikkert sagt før, men jeg tror ikke et barn med homofile foreldre ville hatt det særlig bra, spesielt ikke når han/henne finner ut av hvordan ting egentlig burde vært, i tillegg så tror jeg - eller vet at et barn med homofile foreldre ville fått endel mobbing fra andre barn... Så nei, jeg synes ikke at homofile skulle få ha barn. Ikke det at jeg misliker homofile, for det gjør jeg ikke, men tenker heller med tanke på barna.

Lenke til kommentar

Helt utrolig at folk henger på de samme argumentene fremdeles. Barn av homofile foreldre lider ikke mer enn barn som har foreldre som har stygge foreldre, foreldre som har teite/morsomme jobber eller noe annet som kan gjøre at foreldrene til et barn kan bli mål for mobbing. Å bruke argumentet at det er for barnets beste blir bare teit, det har INGEN grunnlag i virkeligheten.

 

Homofili er ikke nor man velger som noen sier, og mange homofile vil veldig gjerne være "normal". Uansett hvor mye de ønsker det, faller de kanskje for en person som ikke er av "riktig" kjønn. Om de da ønsker å ta seg av et barn, vil det ikke gå ut over barnet på noe annet enn en positiv måte. Alle barn blir mobbet for noe, og det er bevist at homofili ikke gir mer mobbing enn andre ting. Homofile foreldre tar et veldig bevisst valg om å ha et barn, og vil vanligvis være veldig gode foreldre. Alternativer for barnet er ofte å bo på et barnehjem uten foreldre... Er det faktisk bedre enn å ha homofile foreldre?

 

Dere som er imot homofil adopsjon skader kun barna. Å drive med argumenter for hva Gud eller naturen har tenkt blir bare feil. Fåtallet tror på Gud, og naturens prinsipper for "de sterkestes rett" er for lengst utdødd, da vårt samfunn går videre uavhengig av hvor sterk rasen er. Medisin og teknologi har fjernet alt som ligner på naturlig evulosjon, så det om homofile får adoptere er kun et spørsmål om barnas beste og de homofiles interesser. Å si nei skader barna, og ødelegger for de homofile, som er likeverdige medlemmer av samfunnet.

Lenke til kommentar

Barns beste

- mobbing:

Barn blir mobbet for mye rart, om det ikke er noe å mobbe for så finner mobberne på noe. At barnet/foreldrene har feil hårfarge, har en funksjonshemning, har "feil" type klær, spsier "feil" type mat, spiser med pinner, har "feil" hudfarge. osv. osv. osv. problemet er ikke barnet eller foreldrene, proglemet er mobberne og deres foreldre samt skolen. Å si at homofile ikke skal få adoptere fordi barna kan bli mobbet, er å si at det er jenta sin skyld at hun ble voldtatt, fordi hun gikk i miniskjørt. Både mobberne og voldtektsforbryterne har et valg, de kan velge å la være.

 

- fars og morsfigur

Ja kansje er det det idelle, men ganske mange barn vokser opp med bare en mor eller bare en far, fordi folk skiller seg. Er det også galt? Har virkelig barn det bedre som på gata i Brazil enn hos to fedre som tar seg av det? Har et barn det virkelig bedre på diverse barnehjemsanstalter enn hos to mødre som er glade i det?

 

Konklusjonen min må bli at homofile må få samme rettighet til å bli vurdert som adoptivforeldre som hetrofile.

:w00t:

Lenke til kommentar

Jeg savner virkelig at motstandere av homofil-adapsjon kan se ting fra andre vinkler!

Når man sier at homser ikke har det privilegiumet til å få adoptere, så må man også innskrenke de hetrofiles muligheter. P.t. kan enhver hetrofil idiot knulle på seg et avkom, uten andre evner enn å ha seg! Uten noen form for kvalitetssikring tytter problembarn frem, uten at lav-pannene av noen foreldrene har begrep på elementær oppdragelse.

Hvorfor skal de ha denne rettigheten da, om ikke to ressurssterke homser, etter en grundig og granskende prosess fra det offentlige hold, ikke skal ha muligheten.

Lenke til kommentar

js79: Det er jo ikke så mye vi kan gjøre med det, utenom å sterilisere alle innbyggerne i hele landet. Uansett så har vi en instans som kalles barnevernet, men dette fungerer vel ikke alltid optimalt :/

Men uansett, at noen som i utgangspunktet har mulighet for å få barn kan være dårligere foreldre enn homofile, betyr ikke at vi absolutt må gi homofile muligheten til å få barn.

Lenke til kommentar
js79: Det er jo ikke så mye vi kan gjøre med det, utenom å sterilisere alle innbyggerne i hele landet.

6915563[/snapback]

Det er jeg helt enig i, hvilket vi jo godt kan si ikke vil være optimalt. :roll:

Men derimot kan man kreve mer av hetrofile som unnfanger.

Og om man faktisk er så utrolig opptatt av barnets beste, hvorfor ikke begynne å sette fokus på "kjernefamiliene"? Enn å bekjempe homser med kors, og personlig avesjon mot homser?

Lenke til kommentar
js79: Det er jo ikke så mye vi kan gjøre med det, utenom å sterilisere alle innbyggerne i hele landet. Uansett så har vi en instans som kalles barnevernet, men dette fungerer vel ikke alltid optimalt :/

Men uansett, at noen som i utgangspunktet har mulighet for å få barn kan være dårligere foreldre enn homofile, betyr ikke at vi absolutt må gi homofile muligheten til å få barn.

6915563[/snapback]

Adopsjonsprosessen er da en prosess der en må vise seg egnet til å ha barn, noe som hete sommerkvelder mellom to unge mennesker sjelden inkluderer :)

Lenke til kommentar
js79: Det er jo ikke så mye vi kan gjøre med det, utenom å sterilisere alle innbyggerne i hele landet.

6915563[/snapback]

Off topic: Det er desverre en velprøvet løsning selv her til lands. Tatere ble sterilisert helt fram til 1977 her i landet, med Norsk Misjon blant Hjemløse som ansvarlig instans på statens vegne. Den Norske Kirke ba ikke om unnskyldning for det kapittelet i sin historie før i år 2000!

 

Det fungerer dårlig som løsning på homofil adopsjon, selvsagt...

 

Tatere ble lobotomert også. Kanskje det kurerer homofili?

 

Sorry, satt akkurat og leste om det, og ble litt forbannet over verdens ondskap.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

At flere kristne i tråden lar sin motvilje mot homofile gå foran behovene til barna, synes jeg er kvalmende. La gå at dere definerer homofile som syndere og ikke er villige til å gi dem en håndsrekning, men de barna som står i kø for å bli adoptert er sterkt trengende. Det er nok av annen synd å ta tak i, om dere ikke skal bidra til økt lidelse på dette området. Det kan ikke være noen tvil om at de aktuelle barna vil ha det bedre hos homofile foreldre i Norge (som er "funnet verdige"), enn der de er nå.

Lenke til kommentar
Er køen på adoptivbarnsiden, eller på adoptivforeldre-siden? Bare lurer.

6916835[/snapback]

 

Grunnen til at det tar såpass med tid å adoptere er hovedsaklig byråkrati. Det skal gjøres ordentlig, foreldrenes bakgrunn skal sjekkes, og så har jeg _hørt_ at man skal ha en ventetid tislvarende graviditeten av andre grunner.

Lenke til kommentar

Pr. idag er de kø av adoptivforeldre i Norge. Men det skyldes ikke mangel på trengende barn, men byråkrati og kvoteregler i opprinnelseslandene. Spesielt Kina ønsker å holde adopsjonen litt i tøylene, til tross for at mange barn vansmekter i deres barnehjem.

 

Edit: Hel var før meg...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...